Masterclass Strategisch Marketingplan - Dag

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Masterclass Strategisch Marketingplan - Dag

SRM
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.139 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeAmsterdam
10 mei. 2023 tot 7 jun. 2023
placeEindhoven
10 mei. 2023 tot 7 jun. 2023
placeRotterdam
10 mei. 2023 tot 7 jun. 2023
placeUtrecht
10 mei. 2023 tot 7 jun. 2023
placeZwolle
10 mei. 2023 tot 7 jun. 2023

Beschrijving

Je bent (mede)verantwoordelijk of betrokken bij de marketingstrategie van je organisatie en zoekt handvatten om deze strategie verder vorm te geven.

Ben jij als marketingprofessional op zoek naar een methode om de concurrent voor te blijven? En wil je tijdig inspelen op alle ontwikkelingen in de markt? Kies dan voor deze compacte training van SRM en ontwikkel de vaardigheden om marketingvraagstukken te vertalen naar commercieel beleid. Je gaat praktijkgericht aan de slag en leert hoe je een goed marketingplan opstelt, dat is gericht op de markt die jij bedient. Ook ontwikkel je vaardigheden om dit plan concreet uit te voeren. Je krijgt les van de beste praktijkprofessionals uit het werkveld …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Marketingstrategie, NIMA Marketing-A, NIMA Marketing-B, Online marketing en Marketing management.

Je bent (mede)verantwoordelijk of betrokken bij de marketingstrategie van je organisatie en zoekt handvatten om deze strategie verder vorm te geven.

Ben jij als marketingprofessional op zoek naar een methode om de concurrent voor te blijven? En wil je tijdig inspelen op alle ontwikkelingen in de markt? Kies dan voor deze compacte training van SRM en ontwikkel de vaardigheden om marketingvraagstukken te vertalen naar commercieel beleid. Je gaat praktijkgericht aan de slag en leert hoe je een goed marketingplan opstelt, dat is gericht op de markt die jij bedient. Ook ontwikkel je vaardigheden om dit plan concreet uit te voeren. Je krijgt les van de beste praktijkprofessionals uit het werkveld van marketing en leert het vak uit eerste hand. Na afloop kun jij het marketingbeleid van je organisatie verder aanscherpen en weet je dit beleid concreet om te zetten in een operationeel marketingplan. Deze training van SRM betekent dan ook een stap in je carrière.


Na afloop ontvang je het officiële certificaat 'Masterclass Strategisch Marketingplan' van SRM.

Tijdens deze praktijkgerichte training ga je direct aan de slag met de marketingstrategie van je organisatie. Je brengt voor jouw organisatie de markt in kaart, waarbij je goed in beeld krijgt welke strategische ontwikkelingen in de markt zich voordoen. Zo ben je volledig op de hoogte van wat er speelt en weet jij hoe je je concurrenten voor blijft. Door de aanpak van bevlogen praktijkprofessionals met ruime ervaring in de marketing maak je in korte tijd een stevige ontwikkeling door. De theorie met actuele marketingmodellen wordt continu afgewisseld met praktische toepassingen en cases. Zo kun je wat je leert direct toepassen binnen je werkomgeving en merk je meteen je toegevoegde waarde.

In deze training verdiep je je in de markt, ga je aan de slag met een onderscheidende positionering en ontwikkel je een effectieve marketingstrategie. Ook leer je hoe je de vertaalslag moet maken van strategie naar een concreet marketingactieplan.
De volgende onderwerpen komen aan bod:

Strategisch kader


o Visie, missie en strategie
o Organisatiestrategie en marketing
o Branding en positionering

Strategische marketing


o Markt- en concurrentieanalyse
o Beoordelen van strategische opties
o Key marketingmodellen in vogelvlucht
o Draagvlak voor de marketingstrategie
o Spot on zicht op strategische ontwikkelingen en issues

Van strategie naar marketingplanning


o Stappenplan voor effectief strategisch marketingplan
o Vertalen van marketingstrategie naar marketingmiddelen en budget
o Van strategisch marketingplan naar marketingjaarplan en marketingpraktijk
o Het effectieve marketingplan in de praktijk

3 dagen

Trainingen

SRM-STMP|Masterclass Strategisch Marketingplan

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.