Coachend leidinggeven

Type product
Tijdsduur
Logo van sSprong B.V.

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

"Leiderschap is mensen laten zien dat ze meer kunnen dan ze zelf dachten"

Leidinggevenden moeten weten hoe hun medewerkers presteren en hoe zij hen kunnen helpen om zich te ontwikkelen in hun functie. Een coachend leidinggevende doet dit niet door instructies of opdrachten te geven. Coachen betekent de medewerker een spiegel voorhouden en uitdagen om zelf na te denken over vraagstukken en oplossingsmogelijkheden. U stopt er geen kennis in, maar haalt er uit wat er in zit! Tijdens deze training leert u uw coachende stijl van leidinggeven te versterken, waardoor uw medewerkers zich nog meer gewaardeerd en uitgedaagd voelen.

Doelgroep

Wij verzorgen deze maatwerktraining voor: 

  • Bestuurders

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Coachend Leidinggeven, Leiderschap, Leidinggeven, Co-actief coachen en Persoonlijk Leiderschap.

"Leiderschap is mensen laten zien dat ze meer kunnen dan ze zelf dachten"

Leidinggevenden moeten weten hoe hun medewerkers presteren en hoe zij hen kunnen helpen om zich te ontwikkelen in hun functie. Een coachend leidinggevende doet dit niet door instructies of opdrachten te geven. Coachen betekent de medewerker een spiegel voorhouden en uitdagen om zelf na te denken over vraagstukken en oplossingsmogelijkheden. U stopt er geen kennis in, maar haalt er uit wat er in zit! Tijdens deze training leert u uw coachende stijl van leidinggeven te versterken, waardoor uw medewerkers zich nog meer gewaardeerd en uitgedaagd voelen.

Doelgroep

Wij verzorgen deze maatwerktraining voor: 

  • Bestuurders
  • Leidinggevenden


Inhoud

  • Wat is coachen en wat levert het op?
  • Leidinggeven en uw rol als coach
  • Concrete doelen formuleren
  • De structuur en opbouw van een coachingsgesprek
  • Doelgericht coachingsvaardigheden toepassen
  • Communicatie: effectieve vragen stellen en actief luisteren
  • Observatietechnieken en lichaamstaal
  • Feedback geven en ontvangen
  • Concrete afspraken maken: persoonlijk plan van aanpak


Aanpak

Tijdens de training wordt theorie afgewisseld met praktische oefeningen. Op deze manier ontwikkelt u coachingsvaardigheden die u direct kunt toepassen in uw eigen praktijk.


Resultaat

Na deze training heeft u inzicht in uw eigen coachingsvaardigheden en bent u in staat om een gestructureerd coachingsgesprek te voeren om uw medewerkers te motiveren en hun capaciteiten optimaal te ontwikkelen en in te zetten.

Het doel van ieder traject is het realiseren van groei en prestatieverbetering binnen uw organisatie. Door middel van concrete adviezen, prestatie-interventies en actieve ondersteuning draagt sSprong hieraan bij. Ieder prestatieplan is anders, immers iedere organisatie is anders. Dit maakt dat ieder traject op maat wordt gemaakt.

Voor een maximaal rendement worden deze prestatie-interventies vaak gecombineerd met consultancy en actieve (interim) ondersteuning.

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.