ITIL 4 Foundation Zelfstudiepakket (Nederlands), inclusief examen
Beschrijving
Startel in Drachten verzorgt al ruim 25 jaar IT-opleidingen in Nederland en België.
Algemene omschrijving
In dit zelfstudiepakket zit het officiële cursusmateriaal, een leerboek, een studiegids, proefexamens, uitleg (door middel van videomateriaal) en een examenvoucher. Het cursusmateriaal en leerboek, evenals de studiegids en proefexamens zijn in het Engels. Het videomateriaal is volledig in het Nederlands. Je hebt maximaal één jaar toegang tot dit zelfstudiepakket.
ITIL (Information Technology Infrastructure Library) is een wereldwijd erkend framework dat organisaties helpt bij het beheren en optimaliseren van hun ICT-diensten. Door middel van de beste werkwijzen, biedt ITIL een gestructureerde aanpak voor het verbeteren van de efficiëntie en effectiviteit van ICT-process…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Startel in Drachten verzorgt al ruim 25 jaar IT-opleidingen in Nederland en België.
Algemene omschrijving
In dit zelfstudiepakket zit het officiële cursusmateriaal, een leerboek, een studiegids, proefexamens, uitleg (door middel van videomateriaal) en een examenvoucher. Het cursusmateriaal en leerboek, evenals de studiegids en proefexamens zijn in het Engels. Het videomateriaal is volledig in het Nederlands. Je hebt maximaal één jaar toegang tot dit zelfstudiepakket.
ITIL (Information Technology Infrastructure Library) is een wereldwijd erkend framework dat organisaties helpt bij het beheren en optimaliseren van hun ICT-diensten. Door middel van de beste werkwijzen, biedt ITIL een gestructureerde aanpak voor het verbeteren van de efficiëntie en effectiviteit van ICT-processen, wat leidt tot een betere dienstverlening en meer klanttevredenheid. ITIL wordt veel gebruikt in organisaties die een gestroomlijnd ICT-servicebeheer nastreven.
De ITIL 4 Foundation E-Learning biedt flexibiliteit en gemak, omdat je kunt studeren waar en wanneer je maar wilt. Of je nu onderweg bent of gewoon op zoek bent naar een rustige studieomgeving, de ITIL 4 Foundation E-Learning past zich aan jouw schema aan. De ITIL 4 Foundation E-Learning bestaat uit zes modules die verschillende aspecten van ITIL behandelen, van de basisconcepten tot management practices. Deze opzet zorgt ervoor dat je in je eigen tempo kunt leren en je goed kunt voorbereiden op het officiële ITIL-examen.
Ten slotte biedt de ITIL 4 Foundation E-Learning niet alleen diepgaande kennis van ITIL, maar ook handige hulpmiddelen zoals quizzen, samenvattingen en proefexamens om jou grondig voor te bereiden op het examen. Elke module wordt afgesloten met reflecties en quizzen, zodat jij jouw voortgang bij kunt houden en eventuele kennisgaten kunt dichten. Met behulp van proefexamens en antwoorden krijg jij een goed beeld van wat je kunt verwachten tijdens het officiële examen van ITIL 4 Foundation en kun je vol vertrouwen slagen.
Doelgroep
De ITIL 4 Foundation E-Learning is voornamelijk geschikt voor helpdeskmedewerkers die gebruik willen leren maken van de basisprincipes en processen van ITIL 4.
Leerdoelen
Door de ITIL 4 Foundation E-Learning door te nemen zul je de volgende kennis en vaardigheden verkrijgen:
- Kennis van de basisprincipes en processen van ITIL en de beste werkwijzen voor IT-servicemanagement.
- Het toepassen van de verschillende ITIL-processen binnen een organisatie.
- De rollen en verantwoordelijkheden binnen een ITIL-omgeving.
- Effectief communiceren en samenwerken om ICT-diensten van hoge kwaliteit te leveren.
- Het gebruikmaken van de technische aspecten om de ICT-infrastructuur effectief te beheren en te ondersteunen.
Voorkennis
Je hebt geen voorkennis nodig om de ITIL 4 Foundation E-Learning door te mogen nemen.
Onderwerpen
De lessen bestaan uit 6 modules. Elke module bevat verschillende lessen.
Over deze e-learning
- Ondersteuning en vragen.
- Copyright Notice.
Module 1 Introductie
- Introductie.
- Doelstellingen.
- Over het Examen.
- Syllabus en Quick Reference Guide.
Module 2
- Basisbegrippen van service management.
- Het waardeconcept.
- Rol van belanghebbenden en serviceafnemers.
- Serviceaanbod.
- Waarde creëren met services.
- Review en Reflectie.
- Quiz.
Module 3
- Basisconcepten van ITIL.
- Vier dimensies van service management.
- ITIL Service waardesysteem.
- Service value stream.
- Quiz.
Module 4
- Richtinggevende principes van ITIL4.
- Introductie tot de richtinggevende principes.
- Gebruik van de richtinggevende principes.
- Review en Reflectie.
- Quiz.
Module 5
- Management practices van ITIL 4.
- Practices stap voor stap.
- Doel van de ITIL practices.
- Overview van de 8 ITIL practices.
- Key Management Practices deel 1.
- Key Management Practices deel 2.
- Key Management Practices deel 3.
- Quiz.
Module 6
- Examenvoorbereiding.
- Samenvatting.
- Extra informatie ter voorbereiding van het examen.
- Quiz.
Documentatie
- Woordenlijst.
Proefexamens
- Proefexamen 1.
- Proefexamen 1 Antwoorden met uitleg.
- Proefexamen 2.
- Proefexamen 2 Antwoorden met uitleg.
- Examenaanvraag.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.