Klantenservicevaardigheden voor Helpdesk: Praktische Training met Live Acteur

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Klantenservicevaardigheden voor Helpdesk: Praktische Training met Live Acteur

Startel bv
Logo van Startel bv
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,2 Startel bv heeft een gemiddelde beoordeling van 9,2 (uit 185 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeVirtual
21 mei. 2025
Toon rooster
event 21 mei 2025, 09:00-17:00, Virtual, Dag 1
placeStartel (Drachten)
26 mei. 2025
Toon rooster
event 26 mei 2025, 09:00-17:00, Startel (Drachten), Dag 1
placeStartel (Drachten)
10 jul. 2025
Toon rooster
event 10 juli 2025, 09:00-17:00, Startel (Drachten), Dag 1
placeVirtual
18 jul. 2025
Toon rooster
event 18 juli 2025, 09:00-17:00, Virtual, Dag 1
placeVirtual
19 sep. 2025
Toon rooster
event 19 september 2025, 09:00-17:00, Virtual, Dag 1
placeStartel (Drachten)
23 sep. 2025
Toon rooster
event 23 september 2025, 09:00-17:00, Startel (Drachten), Dag 1
placeVirtual
20 nov. 2025
Toon rooster
event 20 november 2025, 09:00-17:00, Virtual, Dag 1
placeStartel (Drachten)
26 nov. 2025
Toon rooster
event 26 november 2025, 09:00-17:00, Startel (Drachten), Dag 1

Beschrijving

Startel in Drachten verzorgt al ruim 25 jaar IT-opleidingen in Nederland en België. 

Algemene omschrijving

De klantenservicevaardigheden training is speciaal ontworpen voor helpdeskmedewerkers, zowel binnen IT-omgevingen als in reguliere helpdesks. De training legt de nadruk op het verbeteren van communicatie- en probleemoplossingsvaardigheden, waardoor deelnemers klantgesprekken met meer vertrouwen en effectiviteit kunnen afhandelen.

Door gebruik te maken van een live actrice, worden realistische situaties nagebootst, zodat deelnemers hun vaardigheden kunnen oefenen in een veilige, praktijkgerichte omgeving. Twee ervaren trainsters begeleiden de sessies en zorgen voor persoonlijke aandacht en waardevolle feedback.

De training Klantenservicevaardigheden voor Helpdesk wordt v…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Acteren, Helpdesk, Trainingsacteur, Klantgerichtheid en Klantgericht schrijven.

Startel in Drachten verzorgt al ruim 25 jaar IT-opleidingen in Nederland en België. 

Algemene omschrijving

De klantenservicevaardigheden training is speciaal ontworpen voor helpdeskmedewerkers, zowel binnen IT-omgevingen als in reguliere helpdesks. De training legt de nadruk op het verbeteren van communicatie- en probleemoplossingsvaardigheden, waardoor deelnemers klantgesprekken met meer vertrouwen en effectiviteit kunnen afhandelen.

Door gebruik te maken van een live actrice, worden realistische situaties nagebootst, zodat deelnemers hun vaardigheden kunnen oefenen in een veilige, praktijkgerichte omgeving. Twee ervaren trainsters begeleiden de sessies en zorgen voor persoonlijke aandacht en waardevolle feedback.

De training Klantenservicevaardigheden voor Helpdesk wordt verzorgd door een erkend NOBTRA Master Trainer, opgenomen in het register van de Nederlandse Orde van Beroepstrainers.

Doelgroep

Deze training is geschikt voor medewerkers van IT-helpdesks en reguliere helpdesks die hun klantenservicevaardigheden willen aanscherpen. De training is zowel geschikt voor beginners als voor ervaren medewerkers die hun vaardigheden willen opfrissen of verbeteren.

Leerdoelen

Door de training Klantenservicevaardigheden voor Helpdesk: Praktische Training met Live Acteur te volgen, zul je de volgende kennis en vaardigheden verkrijgen:

  • Effectieve communicatietechnieken toepassen om klantgesprekken soepel te laten verlopen.
  • Klantvragen efficiënt analyseren en passende oplossingen bieden.
  • Professioneel omgaan met uitdagende of emotionele situaties.
  • Actief luisteren en empathie tonen om klanttevredenheid te verhogen.
  • Zelfverzekerd werken aan klantsituaties door middel van praktijkgerichte oefeningen met een actrice.

Voorkennis

Je hebt geen specifieke voorkennis nodig om deel te mogen nemen aan de training Klantenservicevaardigheden voor Helpdesk: Praktische Training met Live Acteur.

Basiskennis van de dagelijkse werkzaamheden binnen een helpdesk zou daarentegen goed van pas kunnen komen om het werk van een helpdeskmedewerker goed te begrijpen, echter is dit niet verplicht.

Onderwerpen

De training Klantenservicevaardigheden voor Helpdesk: Praktische Training met Live Acteur bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Basisprincipes van klantvriendelijke communicatie.
  • Het analyseren en oplossen van klantvragen.
  • Omgaan met moeilijke klanten en situaties.
  • Feedback ontvangen en implementeren via praktijkoefeningen met een actrice.
  • Het toepassen van structuur in klantgesprekken.
  • Het bewaken van persoonlijke grenzen en omgaan met werkdruk.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.