Hoe leer ik beter te communiceren?

Type product
Logo van Stichting Gezondheid Nederland
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,5 Stichting Gezondheid Nederland heeft een gemiddelde beoordeling van 9,5 (uit 116 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #1 in HR en #1 in Vitaliteit & Gezondheid.

Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Beschrijving

*** Bij deze cursus krijg je een gratis cadeau. Je kunt hierbij kiezen uit een aantal boeken en dvd’s of een gratis Bol.com cadeaukaart van 10 euro. De laatste is vrij te besteden en wordt na aanvraag thuisgestuurd. ***

Goede communicatie op de werkvloer is de kern van een succesvolle onderneming.

Als je iets samen wilt bepraten, kun je je beter aan de feedbackregels houden om communicatieruis (communicatiestoornissen) te voorkomen. Luistervaardigheden helpen je om het gesprek soepel te laten verlopen.

  • Praat vanuit ik-termen, bv “Ik voel…” en “Het komt op mij over…” i.p.v. “Jij…”.
  • Vel geen oordeel, maar beschrijf wat je ziet.
  • Ga niet veralgemeniseren met ‘altijd’ of ‘nooit’, maar houd…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

*** Bij deze cursus krijg je een gratis cadeau. Je kunt hierbij kiezen uit een aantal boeken en dvd’s of een gratis Bol.com cadeaukaart van 10 euro. De laatste is vrij te besteden en wordt na aanvraag thuisgestuurd. ***

Goede communicatie op de werkvloer is de kern van een succesvolle onderneming.

Als je iets samen wilt bepraten, kun je je beter aan de feedbackregels houden om communicatieruis (communicatiestoornissen) te voorkomen. Luistervaardigheden helpen je om het gesprek soepel te laten verlopen.

  • Praat vanuit ik-termen, bv “Ik voel…” en “Het komt op mij over…” i.p.v. “Jij…”.
  • Vel geen oordeel, maar beschrijf wat je ziet.
  • Ga niet veralgemeniseren met ‘altijd’ of ‘nooit’, maar houd het specifiek.
  • Uit je gevoelens i.p.v. dat je in de aanval overgaat.
  • Weersta de verleiding om in de tegenaanval te gaan.
  • Spreek de ander op zijn gedrag aan i.p.v. op zijn of haar persoon, bv met “Jij bent…”.
  • Uit je werkelijke behoefte i.p.v. ‘waarom’-vragen te stellen.
  • Zet klagen om in vragen.
  • Blijf bij het specifieke onderwerp.
  • Ga niet ‘gedachtelezen’ maar vraag wat de ander denkt en voelt.
  • Roep geen schuldgevoel bij de ander op.
  • Betrek geen anderen erbij, bv “Mijn moeder vindt dat jij…!”
  • Praat niet via derden.
  • Zie je mening als een mening i.p.v. als een feit.
  • Let op je non-verbale gedrag!

Stichting Gezondheid Nederland biedt mooie informatie gezondheidstrainingen aan. Doelgroepen zijn zowel particulieren als bedrijven. Deze laatste financieren de trainingen, omdat wetenschappelijk is aangetoond dat hiermee het ziekteverzuim wordt aangepakt.

Zie voor een overzicht van al onze trainingen: 

https://www.springest.nl/stichting-gezondheid-nederland/kies-1-cursus-met-keuze-uit-200-trainingen

https://www.springest.nl/stichting-gezondheid-nederland/kies-6-cursussen-met-keuze-uit-200-trainingen

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.