Storytelling: vertellen met overtuiging (online)

Niveau
Tijdsduur
Trainer
Erik Mathlener
Locatie
Online
Startdatum en plaats
Logo van StoryManagement
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,2 StoryManagement heeft een gemiddelde beoordeling van 9,2 (uit 57 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

10
Gemiddeld cijfer voor Storytelling: vertellen met overtuiging (online)
Gebaseerd op 3 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar
N. Bruggeman
10
Storytelling: vertellen met overtuiging (online)

"Dat de workshops online worden aangeboden doet niet af aan de veilige sfeer die Erik weet te creëren. Hij is een gepassioneerde storyteller! De balans tussen humor afgewisseld met zijn vakkennis is prettig. Leerzaam, waardoor ik nu in staat ben om een verhaal mèt boodschap overtuigend weet te brengen!
" - 07-10-2020 10:34

"Dat de workshops online worden aangeboden doet niet af aan de veilige sfeer die Erik weet te creëren. Hij is een gepassioneerde storyteller!… alles lezen - 07-10-2020 10:34

Startdata en plaatsen

computer Online: Zoom
3 dec. 2020 tot 7 jan. 2021
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 3 december 2020, 10:00-11:30, Zoom, Storytelling Fundamentals
event 10 december 2020, 10:00-11:30, Zoom, Verhalen VINDEN
event 16 december 2020, 10:00-11:30, Zoom, Verhalen VERSTERKEN
event 7 januari 2021, 10:00-11:30, Zoom, Verhalen VERTELLEN
computer Online: Zoom
8 jan. 2021 tot 5 feb. 2021
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 8 januari 2021, 14:00-15:30, Zoom, Storytelling Fundamentals
event 15 januari 2021, 14:00-15:30, Zoom, Verhalen VINDEN
event 22 januari 2021, 14:00-15:30, Zoom, Verhalen VERSTERKEN
event 5 februari 2021, 14:00-15:30, Zoom, Verhalen VERTELLEN

Beschrijving

"De aanpak van Erik is vriendelijk, toegankelijk en effectief. Door zijn ervaring in zakelijke dienstverlening kan hij zich goed verplaatsen in de deelnemers en ontstaat er een mooie balans tussen emotie en resultaat. Zoek je een storyteller die mensen kan inspireren en verbinden, dan kan ik je Erik van harte aanraden!"

Laura Zschuschen, Facilitator Nationale-Nederlanden

Storyteller worden in 4 stappen

In dit online traject van vier modules leer je hoe je storytelling voor je laat werken als het gaat om samenwerken, vertrouwen, of de strategie in hoofd en hart krijgen. Verhalen geven energie, intrinsieke motivatie, en zijn overtuigend. Tenminste, mits goed gebracht!

Je leert hoe storytelling werkt, welke verhalen je kunt gebruiken en hoe je ze krachtig maakt en boeiend overbrengt. In 4 energieke workshops wisselen theorie, uitwerken en oefenen elkaar af. En met de uitgebreide persoonlijke feedback die je krijgt, ontwaak je de storyteller in jezelf.

Voor wie?

Deze serie Storytelling-workshops is gericht op het versterken van de communicatie in je organisa…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Storytelling, Concepting, Verhalen schrijven, Conceptontwikkeling en Vloggen.

"De aanpak van Erik is vriendelijk, toegankelijk en effectief. Door zijn ervaring in zakelijke dienstverlening kan hij zich goed verplaatsen in de deelnemers en ontstaat er een mooie balans tussen emotie en resultaat. Zoek je een storyteller die mensen kan inspireren en verbinden, dan kan ik je Erik van harte aanraden!"

Laura Zschuschen, Facilitator Nationale-Nederlanden

Storyteller worden in 4 stappen

In dit online traject van vier modules leer je hoe je storytelling voor je laat werken als het gaat om samenwerken, vertrouwen, of de strategie in hoofd en hart krijgen. Verhalen geven energie, intrinsieke motivatie, en zijn overtuigend. Tenminste, mits goed gebracht!

Je leert hoe storytelling werkt, welke verhalen je kunt gebruiken en hoe je ze krachtig maakt en boeiend overbrengt. In 4 energieke workshops wisselen theorie, uitwerken en oefenen elkaar af. En met de uitgebreide persoonlijke feedback die je krijgt, ontwaak je de storyteller in jezelf.

Voor wie?

Deze serie Storytelling-workshops is gericht op het versterken van de communicatie in je organisatie. Dat is belangrijk als je:

  • anderen wil meenemen in je visie, strategie of (verander)plannen,
  • anderen wil empoweren door meer vertrouwen te geven,
  • in een fantastisch team zinvolle dingen willen doen.

Online, en toch echt. OnLive!

De meeste webinars zijn saai en langdradig. Het echte contact ontbreekt. Daarom doen we het hier totaal anders. We zien elkaar en praten met elkaar, net alsof we in een echte trainingsruimte zitten. De reacties van eerdere deelnemers hierop zijn buitengewoon positief.

Volg het hele traject

Het traject begint met de Storytelling Fundamentals. Je leert wat een goed verhaal is en hoe je die superkracht gebruikt om je zakelijke doelen dichterbij te halen. De volgende 3 modules helpen je om het verhaal te vinden dat jouw boodschap vertelt, het krachtig en spannend te maken met de universele story structure, en om het zó boeiend te vertellen dat mensen niet kunnen stoppen met luisteren.

  • Module 1: Storytelling Fundamentals
  • Module 2: Verhalen Vinden
  • Module 3: Verhalen Versterken
  • Module 4: Verhalen Vertellen

Na de derde module schrijf je je verhaal ruwweg uit en krijg je persoonlijke inhoudelijke feedback/tips van mij. Daarmee kun je je verhaal nog sterker maken!

____

Module 1: Storytelling Fundamentals

Deze module laat je ervaren wat een goed verhaal met iemand doet. Na afloop weet je hoe je een simpele anekdote boeiend maakt en zie je kansen om storytelling in je eigen werk te gebruiken en je doel te bereiken. Je wordt geïnspireerd door diverse sprekende voorbeelden van business storytelling.

  • Wat is storytelling nu eigenlijk?
  • De krachtige effecten
  • Experimenteren met een waargebeurde anekdote
  • Soorten verhalen
  • Toepassing als managementtool
  • Vertellen en verbeteren door persoonlijke feedback

Module 2: Verhalen VINDEN

Veel managers weten niet goed welke anekdote of verhaal ze moeten vertellen om hun boodschap over te brengen. Je krijgt methoden aangereikt om het perfecte verhaal boven water te halen. En omdat je anderen wilt overtuigen, enthousiasmeren of een belangrijk inzicht wil geven, zal er een duidelijke boodschap of les in het verhaal moeten zitten. Een beetje verstopt, maar toch voldoende transparant zodat mensen precies die boodschap oppikken.

  • Een verhaal als boodschapper
  • Bronnen van (jouw) verhalen
  • Methoden om verhalen naar boven te halen
  • Selectiecriteria voor het juiste verhaal
  • Hoe zorg je dat men de beoogde boodschap eruit haalt
  • Vertellen en verbeteren door persoonlijke feedback

Module 3: Verhalen VERSTERKEN

De verhaalkracht is gigantisch. Maar alleen als je de juiste narratieve elementen gebruikt. Anders blijft het een saaie opsomming van en toen… en toen… situaties. Je wordt in deze module ingewijd in de geheimen van een goed verhaal. Spoiler alert: hierna doorzie je alle films en series, want ook Hollywood en Netflix gebruiken deze bewezen story-elements waardoor mensen de tv niet kunnen uitzetten.

  • De universele structuur van een goed verhaal
  • Narratieve elementen die het verhaal spannend maken
  • Versterk de beleving in het verhaal
  • Timing en verhaallengte
  • Personages
  • Wat is jouw band met het verhaal?
  • Schrijf je verhaal uit, stuur het op, en krijg persoonlijke feedback

Module 4: Verhalen VERTELLEN

In de laatste module focussen we op de mondelinge overdracht. We kijken naar de voorbereiding, het vertellen zelf, en hoe je je doel bereikt met je verhaal. De sessie bestaat uit veel vertellen, feedback krijgen, opnieuw proberen en leren van hoe anderen het doen. Je ervaart wat overduidelijk wél werkt, en wat niet.

  • Uit je hoofd leren of niet?
  • De aankondiging/inleiding van het verhaal
  • Lichaamstaal, mimiek, handgebaren, stemgebruik
  • Zitten aan de vergadertafel, of staan voor de groep?
  • Maak het echt, geen toneelspel
  • Vertellen en verbeteren door persoonlijke feedback
  • Na afloop van het verhaal: is de boodschap geland?

________________________________________

"Je hebt online webinars tot een hoger niveau getild!
Heldere theorie met mooie voorbeelden, en veel ruimte voor interactie."
Joep Postma, Duurzaamheidsadviseur, Clive Consultancy
________________________________________

Hoe werkt zo’n online training

Net als in de trainingen op locatie kunnen maximaal 6 mensen meedoen. Door de kleine groep is er veel persoonlijke aandacht, tips en feedback. Iedereen heeft zijn/haar camera en microfoon aan staan – je kunt dus gewoon praten en elkaar zien. Je volgt de workshop comfortabel aan je keukentafel, maar dankzij de unieke OnLive aanpak voelt het alsof we samen in een van mijn prachtige cursuslocaties zijn. Elke workshop duurt 1½ uur inclusief een korte koffiepauze. Het is enorm gevarieerd: uitleg, experimenten, discussie, vertellen met feedback, voorbeeldverhalen, videofragmenten en opdrachten doen.

Word een storyteller in een paar weken!

Meld je gelijk aan voor deze mooie serie storytellingworkshops en leer de kneepjes van het vak. Doordat de groep zo klein is, krijg je veel persoonlijke tips en feedback. Volg de workshop comfortabel aan je keukentafel. Levendig contact en energie gegarandeerd!

  • Maximaal 6 deelnemers
  • Je krijgt het boek Storytelling in drie bedrijven gratis thuisgestuurd
  • Persoonlijke aandacht, tips en feedback voor je verhaal
  • Drie maanden nazorg: gratis praktijkhulp en -advies

Meld je snel aan, en pak één van de 6 tickets

Als je je via Springest inschrijft, neem ik contact met je op en bespreken we wat je wilt bereiken met de training. Als je betaling binnen is, ontvang je een e-mail met de link om de deur van de virtuele trainingsruimte te openen.

10
Gemiddeld cijfer voor Storytelling: vertellen met overtuiging (online)
Gebaseerd op 3 ervaringen
starstarstarstarstar
N. Bruggeman
10
Storytelling: vertellen met overtuiging (online)

"Dat de workshops online worden aangeboden doet niet af aan de veilige sfeer die Erik weet te creëren. Hij is een gepassioneerde storyteller! De balans tussen humor afgewisseld met zijn vakkennis is prettig. Leerzaam, waardoor ik nu in staat ben om een verhaal mèt boodschap overtuigend weet te brengen!
" - 07-10-2020 10:34

"Dat de workshops online worden aangeboden doet niet af aan de veilige sfeer die Erik weet te creëren. Hij is een gepassioneerde storyteller!… alles lezen - 07-10-2020 10:34

Kaat Vink
starstarstarstarstar
Kaat Vink
Onafhankelijk calamiteitenonderzoeker in de zorg
10
Storytelling: vertellen met overtuiging (online)

"Ongelofelijk hoe veel een mens kan leren in 4 online sessies van 1.5 uur! Erik heeft een vlotte, veilige en humoristische manier om je binnen de kortste keren een écht pakkend verhaal te laten vertellen. En leert je daarbij, niet onbelangrijk, te benadrukken wat de boodschap is die je uiteindelijk met je verhaal over wilt brengen. Kortom: een aanrader! Gun het jezelf en je gehoor om een betere verteller te worden." - 30-09-2020 10:03

"Ongelofelijk hoe veel een mens kan leren in 4 online sessies van 1.5 uur! Erik heeft een vlotte, veilige en humoristische manier om je binne… alles lezen - 30-09-2020 10:03

Manuel Conde
starstarstarstarstar
Manuel Conde
Kwaliteitsmedewerker
10
Storytelling: vertellen met overtuiging (online)

"Enthousiaste coach die op een laagdrempelige wijze iedere deelnemer binnen zijn of haar mogelijkheden op weg helpt om je beter voor de dag te laten komen in contacten met derden" - 16-06-2020 11:46

"Enthousiaste coach die op een laagdrempelige wijze iedere deelnemer binnen zijn of haar mogelijkheden op weg helpt om je beter voor de dag t… alles lezen - 16-06-2020 11:46

Erik Mathlener - Ras-storyteller met 25 jaar zakelijke ervaring
Erik Mathlener
Ras-storyteller met 25 jaar zakelijke ervaring
9,3

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met StoryManagement, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.