Design Thinking Experience

Type product
Tijdsduur
Logo van STUDIO.WHY
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8 STUDIO.WHY heeft een gemiddelde beoordeling van 8 (uit 1 ervaring)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

It's not about the innovations, it's about the innovators!

In deze experience van een halve of hele dag maak je d.m.v. gamification kennis met Design Thinking. Wij geloven dat ervaring de beste manier van leren is. Daarom nemen we de deelnemers mee in een serious game waarin zij de opdracht krijgten aan attractie te bedenken voor een groot pretpark. De experience is een aaneenschakeling van mini masterclasses waarna de deelnemers in teamverband aan de slag gaan met hun challenge. Zo doen ze een (eerste) ervaring op met hoe Design Thinking werkt. De teams strijden tegen elkaar: wie weet de verkregen inzichten het beste te vertalen naar een concept waar de doelgroep echt wat aan heeft?

Business Thinking vs Design Thinking

Reguliere trajecten duren 3…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Design Thinking, Lean, Lean Startup, Grafische Vormgeving en Domain-Driven Design (DDD).

It's not about the innovations, it's about the innovators!

In deze experience van een halve of hele dag maak je d.m.v. gamification kennis met Design Thinking. Wij geloven dat ervaring de beste manier van leren is. Daarom nemen we de deelnemers mee in een serious game waarin zij de opdracht krijgten aan attractie te bedenken voor een groot pretpark. De experience is een aaneenschakeling van mini masterclasses waarna de deelnemers in teamverband aan de slag gaan met hun challenge. Zo doen ze een (eerste) ervaring op met hoe Design Thinking werkt. De teams strijden tegen elkaar: wie weet de verkregen inzichten het beste te vertalen naar een concept waar de doelgroep echt wat aan heeft?

Business Thinking vs Design Thinking

Reguliere trajecten duren 3 tot 12 maanden, daarvan hebben we de highlights samengebracht in deze pressure cooker. Deze experience is dan ook bedoeld om bewustwording op gang te brengen en de deelnemers zelf te laten ervaren wat het verschil is tussen bussiness thinking en design thinking. Het eerste passen veel organisaties vaak toe door meteen naar een oplossing toe te werken. Vaak is dat niet de beste oplossing of sluit deze juist helemaal niet aan bij de onderliggende behoeftes van de doelgroep. 

Doelgroep workshop

Deze workshop is met name interessant voor gemixte teams. De meest succesvolle teams die met design thinking aan de slag gaan bestaan uit deelnemers met verschillende achtergronden. Zo vullen ze elkaar vanuit verschillende perspectieven aan. HR, marketing, IT, operations, sales, finance, inkoop, communicatie, strategie, management: iedereen heeft baat bij deze leuke en leerzame workshop.

Reacties van eerdere deelnemers

  • Het had wat mij betreft veel langer mogen duren, wat is dit leuk!
  • Ik heb in deze workshop meer geleerd over design thinking dan bij mijn vorige werkgever in twee jaar trainingen over dit onderwerp
  • Ik kom tot de conclusie dat we nog veel te veel werken vanuit onze eigen aannames en onvoldoende oordeelloos het gesprek aangaan met onze klanten

Eerdere deelnemers

o.a. Jacobs Douwe Egberts, Vebego, Koninca Minolta, Nationale Nederlanden, CEVA Logistics, RAI Amsterdam, Ministerie van Defensie, Rijkswaterstaat, Windesheim

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.