HBO Kwaliteitsmanagement (1 jaar)

Type product

HBO Kwaliteitsmanagement (1 jaar)

Study-Online.nl
Logo van Study-Online.nl

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Beschrijving

Algemeen

Kwaliteit draagt in belangrijke mate bij aan de klanttevredenheid. Het borgen van de kwaliteit en het continu verbeteren van de kwaliteit zijn belangrijke aspecten binnen iedere organisatie. Tijdens deze opleiding komen alle aspecten van het verbeteren en borgen van de kwaliteit terug. Deze opleiding is niet alleen geschikt voor kwaliteitsfunctionarissen, maar ook voor medewerkers en managers die direct en indirect te maken hebben met kwaliteitsmanagement. De opleiding staat grotendeels in het teken van de praktijk. Door het opstellen van een Verbeterplan Praktijk-Case© brengt u het geleerde meteen in de praktijk. Veel kwaliteitsfunctionarissen en managers hebben deze opleiding reed…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Kwaliteitsmanagement, ISO 9001, INK-model, Six Sigma en Lean Six Sigma.

Algemeen

Kwaliteit draagt in belangrijke mate bij aan de klanttevredenheid. Het borgen van de kwaliteit en het continu verbeteren van de kwaliteit zijn belangrijke aspecten binnen iedere organisatie. Tijdens deze opleiding komen alle aspecten van het verbeteren en borgen van de kwaliteit terug. Deze opleiding is niet alleen geschikt voor kwaliteitsfunctionarissen, maar ook voor medewerkers en managers die direct en indirect te maken hebben met kwaliteitsmanagement. De opleiding staat grotendeels in het teken van de praktijk. Door het opstellen van een Verbeterplan Praktijk-Case© brengt u het geleerde meteen in de praktijk. Veel kwaliteitsfunctionarissen en managers hebben deze opleiding reeds gevolgd. Na afloop van deze opleiding bent u in staat om op een praktische manier te sturen op kwaliteitsmanagement.

Door het volgen van deze leergang krijgt u een volledig inzicht in alle aspecten rond dit vakgebied. Tijdens de leergang komen ook onderwerpen aan de orde die een goede toegevoegde waarde opleveren voor het uitvoeren van de functie binnen het vakgebied kwaliteitsmanagement.

Doelgroep

Deze opleiding is ontwikkeld voor iedere kwaliteitsfunctionaris en manager die op zoek is naar verbreding en verdieping van de kennis en vaardigheden op het gebied van kwaliteitsmanagement. De opleiding is ook geschikt voor iedereen die inzicht willen hebben in het beter kunnen beheersen van kwaliteit.

Vooropleiding

Voor deze studie stelt Study-Online.nlgeen eisen aan uw vooropleiding. Indien u twijfelt over het instapniveau, dan kunt u contact opnemen met ons team van Advies & Voorlichting.

Studiewijze

Tijdens de opleiding staat het leren door doen centraal. U werkt met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Als rode draad door de opleiding doorloopt u stap voor stap de onderdelen van kwaliteitsmanagement. Door onder meer het inbrengen van uw eigen situaties wordt de opleiding gericht op de eigen werksituatie.

De opleiding bestaat uit 8 lessen per module. Per les werkt u diverse praktijkopdrachten uit tot een compleet opdrachtenportfolio.De opleiding wordt per module afgesloten met een Verbeterplan Praktijk-Case©.

Studietijd

U studeert in uw eigen tempo en op de momenten die u zelf kunt bepalen.De opleiding dient wel binnen 2 jaar volledig afgerond te zijn, zodat u de verbanden tussen de verschillende onderwerpen blijft zien.

Studiemateriaal

Het meest actuele studiemateriaal wordt gebruikt.

Resultaat

  • U krijgt inzicht in kwaliteitssystemen
  • U bent in staat om integrale kwaliteitszorg toe te passen
  • U leert hoe u kunt sturen op KPI\'s
  • U bent in staat om een benchmark uit te voeren
  • U heeft inzicht in kwaliteit in de keten
  • U kunt het INK-model toepassen
  • U leert hoe u stuurt op kwaliteitsdoelstellingen
  • U bent in staat om het servqual-model toe te passen
  • U heeft inzicht in de fasering van projecten
  • U kunt managementfilosofieën toepassen
  • U leert hoe u een projectplan kunt opstellen
  • U bent in staat om omgevingsfactoren in kaart te brengen

Programma

Module 1   HBO Kwaliteitsmanagement

  • De basis van kwaliteitsmanagement
  • Strategisch kwaliteitsmanagement
  • Kwaliteitssytemen
  • Integrale kwaliteitszorg
  • Quality Control
  • Sturen op kwaliteitsdoelstellingen
  • Kwaliteit in de keten
  • Workshop: opstellen van een kwaliteitsplan

Module 2   HBO Kwaliteitsinstrumenten

  • De basis van kwaliteitsmodellen
  • INK en EFQM-model
  • Balanced Scorecard
  • ISO Certificering
  • Servqual model
  • Six sigma / Lean
  • Benchmarking
  • Prestatie indicatoren

Module 3   HBO Projectmanagement

  • De basis van projectmanagement
  • Doelen formuleren
  • Fasering van een project
  • Projectplanning
  • Opstellen projectplan
  • Samenstellen projectteam
  • Beheer aspecten binnen een project
  • De omgeving van een project

Module 4   HBO Management en organisatie

  • De basis van management en organisatie
  • Visie, missie en strategie
  • Managementfilosofieën
  • Managementstijlen in de praktijk
  • Toepassen van organisatievormen
  • De ontwikkeling van een organisatie
  • Cultuur binnen de organisatie
  • Omgevingsfactoren

Diploma

De opleiding HBO Leergang Kwaliteitsmanagement biedt u de mogelijkheid om het diploma te behalen:

  • HBO Leergang Kwaliteitsmanagement

Tijdens de opleiding schrijft u een Verbeterplan Praktijk-Case©. Hieruit moet uw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen.
Als u alle onderdelen van de opleiding met een positief resultaat afsluit, ontvangt u het officiële Study-Online.nl diploma van deze opleiding.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.