HBO Marketing en Communicatie

Type product

HBO Marketing en Communicatie

Study-Online
Logo van Study-Online

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Beschrijving

Algemeen

De vakgebieden marketing en communicatie zijn volledig met elkaar verweven. De afdeling marketing dient met de juiste marketingtools doeltreffend te communiceren met de (potentiële) klanten. Werken binnen de vakgebieden marketing en communicatie vraag om specifieke kennis en vaardigheden. De opleiding is ontwikkeld voor de praktisch ingestelde marketing- en communicatiemanagers en medewerkers die meer willen leren van het vakgebied marketing en communicatie. De opleiding staat grotendeels in het teken van de praktijk. Door het opstellen van een Verbeterplan Praktijk-Case© brengt u het geleerde meteen in de praktijk. Veel marketing- en communicatiemanagers en medewerkers hebben deze …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Marketingcommunicatie, NIMA Marketing-A, NIMA Marketingcommunicatie-B, NIMA Marketing-B en Online marketing.

Algemeen

De vakgebieden marketing en communicatie zijn volledig met elkaar verweven. De afdeling marketing dient met de juiste marketingtools doeltreffend te communiceren met de (potentiële) klanten. Werken binnen de vakgebieden marketing en communicatie vraag om specifieke kennis en vaardigheden. De opleiding is ontwikkeld voor de praktisch ingestelde marketing- en communicatiemanagers en medewerkers die meer willen leren van het vakgebied marketing en communicatie. De opleiding staat grotendeels in het teken van de praktijk. Door het opstellen van een Verbeterplan Praktijk-Case© brengt u het geleerde meteen in de praktijk. Veel marketing- en communicatiemanagers en medewerkers hebben deze opleiding inmiddels gevolgd.

Na afloop van deze opleiding bent u in staat om op een praktische manier te de afdelingen marketing en communicatie aan te sturen.

Doelgroep

Deze opleiding is ontwikkeld voor iedere marketing- en communicatiemanager en -medewerkers of voor mensen die op korte termijn deze functie willen gaan bekleden. De opleiding is ook geschikt voor iedereen die inzicht willen hebben in marketing en communicatie binnen organisaties.

Vooropleiding

Voor deze studie stelt Study-Online.nlgeen eisen aan uw vooropleiding. Indien u twijfelt over het instapniveau, dan kunt u contact opnemen met ons team van Advies & Voorlichting.

Studiewijze

Tijdens de opleiding staat het leren door doen centraal. U werkt met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Als rode draad door de opleiding doorloopt u stap voor stap de onderdelen van marketing en communicatie. Door onder meer het inbrengen van uw eigen situaties wordt de opleiding gericht op de eigen werksituatie.

De opleiding bestaat uit 8 lessen per module. Per les werkt u diverse praktijkopdrachten uit tot een compleet opdrachtenportfolio.De opleiding wordt per module afgesloten met een Verbeterplan Praktijk-Case©.

Studietijd

U studeert in uw eigen tempo en op de momenten die u zelf kunt bepalen.De opleiding dient wel binnen 1 jaar volledig afgerond te zijn, zodat u de verbanden tussen de verschillende onderwerpen blijft zien.

Studiemateriaal

Het meest actuele studiemateriaal wordt gebruikt.

Resultaat

  • U krijgt inzicht in marketingcommunicatie
  • U bent in staat om een marketingconcept te ontwikkelen
  • U leert hoe u doeltreffend communiceert met reclame- en mediabureaus
  • U bent in staat om product- en prijsbeleid toe te passen
  • U heeft inzicht in gesprekstechnieken
  • U kunt een marketingcommunicatiestrategie opzetten
  • U leert hoe u koopgedrag kunt beïnvloeden
  • U bent in staat om een marketingplan te maken

Programma

Module 1   HBO Marketingmanagement

  • De basis van marketingmanagement
  • De omgeving van marketing
  • Marktverkenning
  • Beinvloeden van het koopgedrag
  • Segmenteren van de markt
  • Toepassen van de marketingmix
  • Ontwikkelen marketingconcept
  • Opstellen van een marketingplan in de praktijk

Module 2   HBO Marketingcommunicatie

  • De basis van marketingcommunicatie
  • Bepalen van de communicatiestrategie
  • Soorten marketingcommunicatie
  • Communicatie met reclame- en mediabureaus
  • Opstellen van een mediaplanning
  • Gesprekstechnieken
  • Feedback
  • Luisteren, samenvatten en doorvragen

Diploma

De opleiding HBO Marketing en Communicatie biedt u de mogelijkheid om het diploma te behalen:

  • HBO Marketing en Communicatie

Tijdens de opleiding schrijft u een Verbeterplan Praktijk-Case©. Hieruit moet uw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen.
Als u alle onderdelen van de opleiding met een positief resultaat afsluit, ontvangt u het officiële Study-Online.nl diploma van deze opleiding.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.