MBO Marketing en Communicatie

Type product

MBO Marketing en Communicatie

Study-Online.nl
Logo van Study-Online.nl

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Beschrijving

Algemeen

De vakgebieden marketing en communicatie hebben veel met elkaar te maken. De afdeling marketing dient met de juiste marketingmiddelen effectief te communiceren met de (potentiële) klanten. Werken binnen de vakgebieden marketing en communicatie vraag om specifieke kennis en vaardigheden. De opleiding is ontwikkeld voor de praktisch ingestelde marketing- en communicatiemedewerker die meer willen leren van het vakgebied marketing en communicatie. De opleiding staat grotendeels in het teken van de praktijk. Door het opstellen van een Verbeterplan Praktijk-Case© brengt u het geleerde meteen in de praktijk. Veel marketing- en communicatiemedewerkers hebben deze opleiding inmiddels gevolgd…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Marketingcommunicatie, NIMA Marketing-A, NIMA Marketingcommunicatie-B, NIMA Marketing-B en Online marketing.

Algemeen

De vakgebieden marketing en communicatie hebben veel met elkaar te maken. De afdeling marketing dient met de juiste marketingmiddelen effectief te communiceren met de (potentiële) klanten. Werken binnen de vakgebieden marketing en communicatie vraag om specifieke kennis en vaardigheden. De opleiding is ontwikkeld voor de praktisch ingestelde marketing- en communicatiemedewerker die meer willen leren van het vakgebied marketing en communicatie. De opleiding staat grotendeels in het teken van de praktijk. Door het opstellen van een Verbeterplan Praktijk-Case© brengt u het geleerde meteen in de praktijk. Veel marketing- en communicatiemedewerkers hebben deze opleiding inmiddels gevolgd.

Na afloop van deze opleiding bent u in staat om op een praktische manier te werken binnen de afdelingen marketing en communicatie van een organisatie.

Doelgroep

Deze opleiding is ontwikkeld voor iedere marketing- en communicatiemedewerker of voor mensen die op korte termijn deze functie willen gaan bekleden. De opleiding is ook geschikt voor iedereen die inzicht willen hebben in marketing en communicatie binnen organisaties.

Vooropleiding

Voor deze studie stelt Study-Online.nlgeen eisen aan uw vooropleiding. Indien u twijfelt over het instapniveau, dan kunt u contact opnemen met ons team van Advies & Voorlichting.

Studiewijze

Tijdens de opleiding staat het leren door doen centraal. U werkt met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Als rode draad door de opleiding doorloopt u stap voor stap de onderdelen van marketing en communicatie. Door onder meer het inbrengen van uw eigen situaties wordt de opleiding gericht op de eigen werksituatie.

De opleiding bestaat uit 8 lessen per module. Per les werkt u diverse praktijkopdrachten uit tot een compleet opdrachtenportfolio.De opleiding wordt per module afgesloten met een Verbeterplan Praktijk-Case©.

Studietijd

U studeert in uw eigen tempo en op de momenten die u zelf kunt bepalen.De opleiding dient wel binnen 1 jaar volledig afgerond te zijn, zodat u de verbanden tussen de verschillende onderwerpen blijft zien.

Studiemateriaal

Het meest actuele studiemateriaal wordt gebruikt.

Resultaat

  • U krijgt inzicht in communicatieve vaardigheden
  • U bent in staat om de marketingmix toe te passen
  • U leert hoe u doeltreffend feedback kunt geven
  • U bent in staat om product- en prijsbeleid toe te passen
  • U heeft inzicht in valkuilen bij communicatie
  • U kunt een communicatieboodschap formuleren
  • U leert hoe u effectief kunt vergaderen
  • U bent in staat om een concurrentieanalyse te maken

Programma

Module 1    MBO Basiskennis van marketing

  • De basis van marketing
  • Marketingmix
  • Consumentengedrag
  • Product- en prijsbeleid
  • Promotie
  • Marktonderzoek
  • Concurrentieanalyse
  • Marktontwikkelingen

Module 2    MBO Communicatieve vaardigheden

  • De basis van communicatieve vaardigheden
  • De valkuilen bij communicatie
  • Vergadertechnieken en overleg
  • Gesprekstechnieken
  • Feedback
  • Luisteren, samenvatten en doorvragen
  • Communicatieboodschap
  • Effectief telefoneren en e-mailen

Diploma

De opleiding MBO Marketing en Communicatie biedt u de mogelijkheid om het diploma te behalen:

  • MBO Marketing en Communicatie

Tijdens de opleiding schrijft u een Verbeterplan Praktijk-Case©. Hieruit moet uw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen.
Als u alle onderdelen van de opleiding met een positief resultaat afsluit, ontvangt u het officiële Study-Online.nl diploma van deze opleiding.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.