Training Creatief Schrijven (1 dagdeel)

Type product
Tijdsduur
Trainer
Lotty Rothuizen

Training Creatief Schrijven (1 dagdeel)

Schrijven en Schrappen
Logo van Schrijven en Schrappen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,6 Schrijven en Schrappen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,6 (uit 34 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

8
Gemiddeld cijfer voor Training Creatief Schrijven (1 dagdeel)
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Valerie van Mol
Marketing Manager at Apollo Hotels
8
Training Creatief Schrijven (1 dagdeel)

"Lotty had het programma tailor-made aangepast op onze leerdoelen en tekst-strategie. De boodschap sterker maken door in te korten was vooral leerzaam. De hand-outs hangen ingelijst aan de muur. Ook de oefening voor verrassende onderwerpsregels was erg leuk en inspirerend! " - 05-07-2017 09:26

"Lotty had het programma tailor-made aangepast op onze leerdoelen en tekst-strategie. De boodschap sterker maken door in te korten was vooral… alles lezen - 05-07-2017 09:26

Beschrijving

Iedereen kan beter leren schrijven

De meeste mensen die zich bij mij aanmelden willen beter, sneller, pakkender, wervender duidelijker, en/of grappiger leren schrijven.

Door tijdgebrek, onzekerheid en gebrek aan ervaring vallen zij steeds weer terug op de voor hen vertrouwde schrijfwijze.

In mijn trainingen leer je wat de allerbelangrijkste vraag is vóórdat je begint met schrijven. Ik leer je hoe je razendsnel een structuur neerzet die prettig leest en waarin alle informatie staat die de lezer moet weten.

Soms wil je dat de lezer actie onderneemt. Zich aanmeldt, iets koopt of reageert. Ik geef je inzichten die je niet meer vergeet.

Kortom: ik help je beter, sneller, pakkender, wervender duidelijker, en/of grappiger schrijven!

Training Creatief Schrijven

Jij schrijft regelmatig ‘zakelijke’ webteksten, nieuwsbrieven, mails etc. Je merkt dat je vaak terugvalt op bestaande teksten en in herhaling valt, maar je weet dat het ook anders kan. Tijd voor een frisse wind door de communicatie van het bedrijf.

De training Creatief Schrijven bestaat uit 1 dagdeel.

Creatief denken en schrijven

Of het nu gaat om copywriting, wervend schrijven, bloggen, webteksten, taalniveau B1 of nieuwsbrieven: het gaat altijd om contact maken met de lezer. Altijd.

De ene keer ligt er meer nadruk op verkoop, de andere keer op informeren. Wat het doel van de tekst ook is, zonder creativiteit zet je geen letter op papier.

Ik heb gemerkt d…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Creatief schrijven, Creativiteit, Schrijven, Verhalen schrijven en Speech schrijven.

Iedereen kan beter leren schrijven

De meeste mensen die zich bij mij aanmelden willen beter, sneller, pakkender, wervender duidelijker, en/of grappiger leren schrijven.

Door tijdgebrek, onzekerheid en gebrek aan ervaring vallen zij steeds weer terug op de voor hen vertrouwde schrijfwijze.

In mijn trainingen leer je wat de allerbelangrijkste vraag is vóórdat je begint met schrijven. Ik leer je hoe je razendsnel een structuur neerzet die prettig leest en waarin alle informatie staat die de lezer moet weten.

Soms wil je dat de lezer actie onderneemt. Zich aanmeldt, iets koopt of reageert. Ik geef je inzichten die je niet meer vergeet.

Kortom: ik help je beter, sneller, pakkender, wervender duidelijker, en/of grappiger schrijven!

Training Creatief Schrijven

Jij schrijft regelmatig ‘zakelijke’ webteksten, nieuwsbrieven, mails etc. Je merkt dat je vaak terugvalt op bestaande teksten en in herhaling valt, maar je weet dat het ook anders kan. Tijd voor een frisse wind door de communicatie van het bedrijf.

De training Creatief Schrijven bestaat uit 1 dagdeel.

Creatief denken en schrijven

Of het nu gaat om copywriting, wervend schrijven, bloggen, webteksten, taalniveau B1 of nieuwsbrieven: het gaat altijd om contact maken met de lezer. Altijd.

De ene keer ligt er meer nadruk op verkoop, de andere keer op informeren. Wat het doel van de tekst ook is, zonder creativiteit zet je geen letter op papier.

Ik heb gemerkt dat de meeste mensen meteen in hun hoofd gaan zitten zodra ze iets moeten schrijven. (Jij niet? Let er maar eens op!) Om creatief te denken is het juist belangrijk om je ratio even te parkeren. Je moet jezelf toestaan om te spelen, uit te proberen, plezier te maken. Je hoeft juist even níet zo je best te doen.

Creativiteit is namelijk niet het doel maar een middel om je verhaal op een andere manier te vertellen.

Dat doe je door:

  • bestaande (denk)patronen los te laten;
  • je oordeel uit te stellen en niet zo kritisch op jezelf te zijn;
  • je zintuigen optimaal te gebruiken;
  • je verbeelding te gebruiken;
  • voorbij de logica te gaan (nou vooruit dan: out of the box denken).

Je moet je eigen gedachtenpatroon doorbreken en daar heb ik verschillende speelse technieken voor.

In deze training ga je oefenen met oefeningen creatief schrijven. Spelen met taal en ontdekken hoe leuk schrijven is als je jezelf niet beperkt. Aan de slag met zintuigen en emoties want dát is waar je de lezer mee raakt. Daarnaast zijn schrijven en schrappen onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Meestal is het gebrek aan creativiteit niet het probleem, maar de angst om je ideeën openbaar te maken en te delen. Schrijven is iets van jezelf laten zien en daar is lef voor nodig! Het resultaat is vaak dat je jezelf en de andere deelnemers aangenaam verrast. Het zit namelijk al in je en vandaag komt het eruit.

Smaakt deze training naar meer? Dan kun je ook de vervolgtraining doen: commercieel en effectief schrijven.

Het resultaat

Na deze training:

  • durf je vaker gevoel en emotie te gebruiken in teksten zodat de lezer zich aangesproken voelt;
  • herken je ‘verboden moeilijke woorden’ en vertragende zinsconstructies;
  • kun je altijd terugvallen op diverse handige inspiratielijsten en checklists;
  • heb je meer plezier en zelfvertrouwen als je gaat schrijven.

Doelgroep

Voor iedereen die:

  • wil leren door middel van emotie herkenning op te roepen om zo contact te maken met de lezer;
  • meer verhalend en persoonlijk wil schrijven;
  • met plezier (zakelijk) wil schrijven;
  • nieuwe ideeën wil opdoen en andere invalshoeken gebruiken;

Zij gingen je voor:
Beleidsmedewerkers, contentspecialisten, tekstprofessionals, marketingmedewerkers, leden verkoopteam, administratief medewerkers, communicatiemedewerkers, gemeenteambtenaren, officemanagers en virtueel assistenten.

Lesmethode

Van tevoren ontvang je een e-mail met instructies voor de trainingsdag en een praktische schrijfwijzer. Schrijven is hard werken en dat gaat het beste als je ook even afstand kunt nemen. Theorie en schrijfoefeningen worden afgewisseld met inspirerende video’s. Schrijfsels worden gedeeld en besproken. We strekken tussendoor even de benen en je krijgt een leuke opdracht om je verhaal visueel te ondersteunen.

Na afloop ontvang je:

  • de keynotes van de training
  • een certificaat van deelname
  • handige e-books, inspiratielijsten en schrijftips

Jarenlange praktijkervaring: I'm all yours

Iedereen kan beter leren schrijven, daar ben ik van overtuigd. Op internet kun je genoeg gratis tips downloaden maar dat kan juist behoorlijk verwarrend werken. Want wanneer pas je welke regel nou toe? Schrijven leer je niet uit een boekje maar door te doen en daar help ik jou graag mee.

Al jaren ben ik dagelijks bezig met onlinecommunicatie voor grote en kleine opdrachtgevers. Ik weet dus waar jij tegenaan loopt.

Wat doe ik anders dan anderen? Ik maak niet dat keiharde onderscheid tussen copywriting, bloggen en verhalend schrijven, ik leg juist de nadruk op de overeenkomsten. Waarom?

Omdat jij geen 59 beïnvloedingstechnieken nodig hebt voor jouw wervende tekst en je gaat ook geen dikke roman schrijven. Lef en liefde zijn voor mij belangrijker dan techniek.

Praktische informatie

Creatief denken en schrijven

    • Datum in overleg
    • Aanvang training: 0.900 uur
    • Einde training: 12.30 uur
    • Locatie: incompany

    Aantal deelnemers: maximaal 10
    Kosten pp: € 2.229,- exclusief btw, voor 2 dagdelen.

Enthousiast geworden maar je hebt nog vragen? Of heb je zelf een paar mensen met wie je de training wilt volgen op een andere locatie of op maat gemaakt? Bel me gerust zodat ik je vragen kan beantwoorden.

Ik bied deze training ook aan als onderdeel van de tweedaagse Training Creatief en Zakelijk Schrijven. Boek je de 2 dagdelen in 1 keer? Dan krijg je een fijne korting!

8
Gemiddeld cijfer voor Training Creatief Schrijven (1 dagdeel)
Gebaseerd op 1 ervaring
starstarstarstarstar_border
Valerie van Mol
Marketing Manager at Apollo Hotels
8
Training Creatief Schrijven (1 dagdeel)

"Lotty had het programma tailor-made aangepast op onze leerdoelen en tekst-strategie. De boodschap sterker maken door in te korten was vooral leerzaam. De hand-outs hangen ingelijst aan de muur. Ook de oefening voor verrassende onderwerpsregels was erg leuk en inspirerend! " - 05-07-2017 09:26

"Lotty had het programma tailor-made aangepast op onze leerdoelen en tekst-strategie. De boodschap sterker maken door in te korten was vooral… alles lezen - 05-07-2017 09:26

Lotty Rothuizen
Lotty Rothuizen
MAAKT SCHRIJVEN MAKKELIJK VOOR IEDEREEN
8,5

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.