TMO Fashion Business School

Adres:

Driebergsestraatweg 11
3941 ZW Doorn

Beschrijving

De wereld verandert fundamenteel, wetmatigheden van voorheen zijn niet meer vanzelfsprekend. De maatschappij wordt globaler, sneller en consumptiever, maar ook transparanter en meer bewust van de beperktheid van resources. De markt van fashion is een vraaggestuurde markt, waarin bestedingen aan fashionproducten geen vanzelfsprekendheid meer zijn. Dit vraagt om nieuwe processen, nieuwe business mod…

Lees de volledige beschrijving

De wereld verandert fundamenteel, wetmatigheden van voorheen zijn niet meer vanzelfsprekend. De maatschappij wordt globaler, sneller en consumptiever, maar ook transparanter en meer bewust van de beperktheid van resources. De markt van fashion is een vraaggestuurde markt, waarin bestedingen aan fashionproducten geen vanzelfsprekendheid meer zijn. Dit vraagt om nieuwe processen, nieuwe business modellen en nieuwe organisatievormen. ‘To make this happen’ heeft de branche vernieuwende inzichten en goed opgeleide managers nodig. Maatschappij en overheid worden daarnaast kritischer, niet alleen richting producten, maar ook ten aanzien van kwaliteit en toegevoegde waarde van het (hbo-)onderwijs. Kwaliteitszorg en borging, als ook bewezen waarde voor het werkveld en de (externe) validering van dit alles, staan bovenaan de politieke agenda.

Heritage

TMO Fashion Business School is in 1986 ontstaan uit de behoefte van de fashionbranche om verder te professionaliseren. Nauw verbonden met zusterorganisatie Detex, die al sinds 1931 de praktijkgerichte beroepsopleider voor de fashionbranche is, ging TMO ondernemende managers opleiden, om een antwoord te geven op de behoefte aan professionele scholing voor het midden- en hoger kader in de fashionbranche. Aan managers op verschillende posities in de fashionbranche worden specifieke eisen gesteld, die door de bestaande algemene management- en (commerciële) economische opleidingen niet afgedekt worden. Dit verklaart de behoefte aan een eigen, unieke managementopleiding voor de branche, gedragen door de brancheorganisaties INretail en Modint. Het bestaansrecht wordt onderschreven door de hoge doorstroomcijfers naar beroepen binnen de branche. Letterlijk geboren uit en nog altijd (dagelijks) sterk verbonden met de fashionbranche, weet TMO welke uitdagingen er spelen en wat er in de wereld van fashion en business te koop is.

Missie

TMO Fashion Business School is het hart van de fashionbranche op het gebied van kennisontwikkeling en kennisoverdracht met als doel: het leveren van vernieuwende inzichten en vernieuwende commerciële managers die de fashionbranche substantieel een stap verder kunnen brengen. Dit wordt gerealiseerd door young professionals op te leiden voor de branche. De kennisoverdracht gaat daarna door wanneer mensen werkzaam zijn in de branche en terugkomen om van de kennisontwikkeling bij TMO gebruik te maken. Bijvoorbeeld in de vorm van gastlezingen, seminars of masterclasses, gefaciliteerd vanuit het recent opgezette Center of Expertise. In het zogenaamde TMO Development LAB, onderdeel van Centre of Expertise, verrichten studenten en docenten onderzoeken voor en in samenwerking met het bedrijfsleven. De van oudsher sterke verbinding en interactie met alle geledingen in de branche – en de toegevoegde waarde die daaruit voortvloeit – wordt op deze wijze verder versterkt en uitgebouwd.

Doel

TMO Fashion Business School leidt studenten door middel van een voltijd studie, onder eigen identiteit en CROHO-nummer, op tot hbo-bachelorniveau voor managementfuncties in de detailhandel, tussenhandel of in kop-staartbedrijven in de kleding-, sportartikelen-, schoenen- en woon(living)branche. De studie valt binnen het economische domein, variant Bachelor of Business Administration (BBA). De inhoud van de opleiding is gebaseerd op beroepsvarianten van commerciële managementfuncties in de fashionbranche, met de daarvoor gevraagde specifieke competenties en kennisvereisten, in combinatie met meer algemene managementkwalificaties, ontleend aan de landelijke BBA-standaard. Hiermee is de opleiding uniek in zijn samenstelling.

Sinds 2013 is TMO, Hogeschool voor Modemanagement getransformeerd naar TMO Fashion Business School. De vernieuwde positionering combineert business, fashion en persoonlijke ontwikkeling. In het vernieuwde curriculum worden deze pijlers versterkt en verder uitgediept. De opleiding is kleinschalig, waardoor er veel persoonlijk, direct contact mogelijk is tussen docenten en studenten en tussen studenten onderling. Dit uit zich ook in een intensieve coaching op ontwikkeling, attitude en persoonlijkheidsvorming.

Ervaring met TMO Fashion Business School?

Heb je een training, opleiding of cursus gevolgd bij TMO Fashion Business School? Help anderen en deel je ervaring op Springest!

Als dank doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Deel je ervaring

Deel je ervaring

Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Deel jouw ervaring

Producten (0)

TMO Fashion Business School heeft momenteel geen gepubliceerde producten.

Extra kenmerken

Springest helpt je groeien.

Springest is de site waar je alles vindt voor je persoonlijke ontwikkeling. Voor particulieren én organisaties. Lees ervaringen van andere deelnemers en overleg met onze adviseurs.

  • Alles waarvan je verder kunt leren

    Meer dan 81.000 cursussen, opleidingen, trainers, coaches, e-learning en incompany trainingen.
  • Hulp bij het zoeken en inschrijven

    Stel je opleidingsvraag, gebruik de keuzehulp of neem contact op met onze klantenservice.
  • Gratis informatie aanvragen

    Op je gemak vergelijken en met je collega's overleggen, meestal direct met PDF.
  • Ervaringen van deelnemers

    Ruim 137.000 onafhankelijke ervaringen helpen je kiezen voor de beste opleiders.
  • Ook voor leren in je organisatie

    Volumekorting, incompany training, social learning met collega's en altijd real-time inzicht.
  • Inschrijven met laagste prijsgarantie

    Klaar om te gaan leren? Schrijf je direct in, gratis annuleren is mogelijk!