Het loopt niet lekker in het team- teamcoaching

Type product
Tijdsduur
Logo van TopEvent Training Coaching en Scholing in de Zorg
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,5 TopEvent Training Coaching en Scholing in de Zorg heeft een gemiddelde beoordeling van 8,5 (uit 32 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Training en coaching in de zorg 
Sinds vele jaren geef ik met enorm veel plezier vele (geaccrediteerde) communicatie- en managementtrainingen aan specialisten, (huis) artsen, tandartsen, paramedici en ander hulpverleners. Ik heb een grote affiniteit met de zorg, gezien mijn achtergrond in de gezondheidswetenschappen. 

Mijn trainingen kenmerken zich door afwisseling, energie, zelfreflectie en direct resultaat. De trainingen worden opgebouwd rondom de eigen casuïstiek van de deelnemers. Het fundament van de trainingen wordt gebouwd op basis van de intake per email die altijd aan een training vooraf gaat. Op deze manier ontstaat een training die voldoet aan de verwachtingen van de deelnemers. Daarnaast speelt de training in op die praktijksituaties die voor de deelnemer op dat moment nog niet naar wens verlopen, in contact met bijv. artsen, patiënten, ondergeschikten of in de contacten onderling in het team. De theorie wordt hieraan gekoppeld.

drs. Ingrid Caubergh-Sprenger, bevlogen gedrags- en communicatietrainer

 

HET LOOPT NIET LEKKER IN HET TEAM – TEAM COACHING

Als leidinggevende heb je soms het idee dat het niet allemaal zo goed loopt in het team van je medewerkers. Er is overleg met elkaar onderling, maar dan vaak over praktische zaken, vakantieplanningen, wie doet wat etc. Over de samenwerking wordt zelden gesproken. Hoe werken we met elkaar samen? Hoe communiceren we met elkaar? Wat zijn de irritaties onderling? Wat zijn de sterke punten en zwakke punten van ieder? Hoe kunnen we optimaal met elkaar samenwerken, door ieders kracht te bundelen?

 Dit is het moment om de teamsamenwerking te optimaliseren.

 

De training/coaching bestaat uit 4 onderdelen:

  1. 360 graden feedback: elke medewerke…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Teamcoaching, Teamvorming & Teamtraining, Coaching, Teambuilding en Groepsdynamiek.

Training en coaching in de zorg 
Sinds vele jaren geef ik met enorm veel plezier vele (geaccrediteerde) communicatie- en managementtrainingen aan specialisten, (huis) artsen, tandartsen, paramedici en ander hulpverleners. Ik heb een grote affiniteit met de zorg, gezien mijn achtergrond in de gezondheidswetenschappen. 

Mijn trainingen kenmerken zich door afwisseling, energie, zelfreflectie en direct resultaat. De trainingen worden opgebouwd rondom de eigen casuïstiek van de deelnemers. Het fundament van de trainingen wordt gebouwd op basis van de intake per email die altijd aan een training vooraf gaat. Op deze manier ontstaat een training die voldoet aan de verwachtingen van de deelnemers. Daarnaast speelt de training in op die praktijksituaties die voor de deelnemer op dat moment nog niet naar wens verlopen, in contact met bijv. artsen, patiënten, ondergeschikten of in de contacten onderling in het team. De theorie wordt hieraan gekoppeld.

drs. Ingrid Caubergh-Sprenger, bevlogen gedrags- en communicatietrainer

 

HET LOOPT NIET LEKKER IN HET TEAM – TEAM COACHING

Als leidinggevende heb je soms het idee dat het niet allemaal zo goed loopt in het team van je medewerkers. Er is overleg met elkaar onderling, maar dan vaak over praktische zaken, vakantieplanningen, wie doet wat etc. Over de samenwerking wordt zelden gesproken. Hoe werken we met elkaar samen? Hoe communiceren we met elkaar? Wat zijn de irritaties onderling? Wat zijn de sterke punten en zwakke punten van ieder? Hoe kunnen we optimaal met elkaar samenwerken, door ieders kracht te bundelen?

 Dit is het moment om de teamsamenwerking te optimaliseren.

 

De training/coaching bestaat uit 4 onderdelen:

  1. 360 graden feedback: elke medewerker krijg een online vragenlijst die zijn sterke punten en zijn zwakke punten in kaart brengen.
  2. Email intake bij de deelnemers,  bij de deelnemers worden leervragen geïnventariseerd, die wordt verwerkt in de training
  3. Gesprek met de opdrachtgever afstemmen van de  inhoud van training met de opdrachtgever
  4. Een training van 2 dagdelen waarin wordt stilgestaan bij de volgende punten:

 

  • Verschillen in kaart brengen tussen de collega's
  • Accepteren dat er verschillen zijn
  • Gebruik maken van elkaars sterke kanten
  • In kaart brengen van allergieën van elkaar
  • Openheid creëren
  • Normen en waarden in kaart brengen
  • Leren feedback geven aan elkaar op een manier zodat er geen ruzie omstaat
  • Uitspreken van frustraties naar elkaar
  • Optimaliseren teamsamenwerking

 

VORM

De training vindt plaats in het eigen team, waardoor er een veilige leeromgeving wordt gecreëerd om tot goede leerprocessen te komen.. De training zal bestaan uit veel praktijkoefeningen waaraan de theorie wordt gekoppeld. Iedere deelnemer kan goed oefenen en krijgt volop begeleiding en persoonlijke feedback om zich verder te bekwamen.

 

 

 

INTAKE EN TRANSFER

Voorafgaand aan de training zal een intake per mail plaatsvinden bij alle deelnemers. In deze intake zal worden gevraagd naar situaties waarin de deelnemers, last hadden van elkaar in de samenwerking. De casuïstiek en de leervragen vanuit deze intake worden verwerkt in het definitieve programma.

 

ORGANISATORISCH

De looptijd van het traject is 6 weken.

KOSTEN

Het inschrijfgeld is  350 euro per persoon  voor de 4 onderdelen.  De training wordt bij u op locatie gegeven. Indien u geen locatie beschikbaar heeft, worden de kosten voor externe locatie in rekening gebracht.

 

DOCENT

De training wordt gegeven door Ingrid Caubergh-Sprenger. Na de studie gezondheidswetenschappen heeft zij haar opleiding als communicatietrainer afgerond, en heeft ze zich gespecialiseerd in de communicatietrainingen in de zorg. (agressietrainingen in de zorg, bejegening, leidinggeven in de zorg, presenteren, samenwerking in teams, timemanagement, feedback geven, assertiviteit…)

 

Er zijn nog geen ervaringen.
  • Bekijk gerelateerde producten mét ervaringen: Teamcoaching.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.