Veeleisende - en agressieve patienten

Niveau
Tijdsduur

Veeleisende - en agressieve patienten

TopEvent Training Coaching en Scholing in de Zorg
Logo van TopEvent Training Coaching en Scholing in de Zorg
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,5 TopEvent Training Coaching en Scholing in de Zorg heeft een gemiddelde beoordeling van 8,5 (uit 32 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

10
Gemiddeld cijfer voor Veeleisende - en agressieve patienten
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar
Anoniem
10
Veeleisende - en agressieve patienten

"De training was een perfecte combinatie tussen theorie en praktijk! Het was zeer concreet, boeiend en to the point. Ik had meteen zin om het toe te passen! Het enthousiasme van Ingrid speelde daarin ook zeker mee. Ik raad het iedereen aan, je steekt er altijd iets van op. " - 05-07-2013 12:04

"De training was een perfecte combinatie tussen theorie en praktijk! Het was zeer concreet, boeiend en to the point. Ik had meteen zin om het… alles lezen - 05-07-2013 12:04

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Training en coaching in de zorg 
Sinds vele jaren geef ik met enorm veel plezier vele (geaccrediteerde) communicatie- en managementtrainingen aan specialisten, (huis) artsen, tandartsen, paramedici en ander hulpverleners. Ik heb een grote affiniteit met de zorg, gezien mijn achtergrond in de gezondheidswetenschappen. 

Mijn trainingen kenmerken zich door afwisseling, energie, zelfreflectie en direct resultaat. De trainingen worden opgebouwd rondom de eigen casuïstiek van de deelnemers. Het fundament van de trainingen wordt gebouwd op basis van de intake per email die altijd aan een training vooraf gaat. Op deze manier ontstaat een training die voldoet aan de verwachtingen van de deelnemers. Daarnaast speelt de training in op die praktijksituaties die voor de deelnemer op dat moment nog niet naar wens verlopen, in contact met bijv. artsen, patiënten, ondergeschikten of in de contacten onderling in het team. De theorie wordt hieraan gekoppeld.

drs. Ingrid Caubergh-Sprenger, bevlogen gedrags- en communicatietrainer

Tr. Omgaan met veeleisende patienten


Hoe kun je omgaan met veel eisende patiënten?

Heeft u last van patiënten die elke keer aan de balie komen 'klagen'met telkens een ander verhaal? En dat u dan toch weer meer doet voor deze patiënt, terwijl u zich had voorgenomen om u niet voor zijn karretje te laten spannen?
Zet u iemand wel eens tussen het spreekuur terwijl het eigenlijk vol is? Alleen om niet weer met de patiënt in conflict te komen?
Durft u niet tegen de patiënten te zeggen dat u nu geen tijd voor hun heeft of dat u nu niets voor hun kunt doen? En zou u dit toch graag meer willen doen, met behoud van de prettige relatie.

Dan is deze cursus voor jou bedoeld.

Na afloop van deze cursus kunt u…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Training en coaching in de zorg 
Sinds vele jaren geef ik met enorm veel plezier vele (geaccrediteerde) communicatie- en managementtrainingen aan specialisten, (huis) artsen, tandartsen, paramedici en ander hulpverleners. Ik heb een grote affiniteit met de zorg, gezien mijn achtergrond in de gezondheidswetenschappen. 

Mijn trainingen kenmerken zich door afwisseling, energie, zelfreflectie en direct resultaat. De trainingen worden opgebouwd rondom de eigen casuïstiek van de deelnemers. Het fundament van de trainingen wordt gebouwd op basis van de intake per email die altijd aan een training vooraf gaat. Op deze manier ontstaat een training die voldoet aan de verwachtingen van de deelnemers. Daarnaast speelt de training in op die praktijksituaties die voor de deelnemer op dat moment nog niet naar wens verlopen, in contact met bijv. artsen, patiënten, ondergeschikten of in de contacten onderling in het team. De theorie wordt hieraan gekoppeld.

drs. Ingrid Caubergh-Sprenger, bevlogen gedrags- en communicatietrainer

Tr. Omgaan met veeleisende patienten


Hoe kun je omgaan met veel eisende patiënten?

Heeft u last van patiënten die elke keer aan de balie komen 'klagen'met telkens een ander verhaal? En dat u dan toch weer meer doet voor deze patiënt, terwijl u zich had voorgenomen om u niet voor zijn karretje te laten spannen?
Zet u iemand wel eens tussen het spreekuur terwijl het eigenlijk vol is? Alleen om niet weer met de patiënt in conflict te komen?
Durft u niet tegen de patiënten te zeggen dat u nu geen tijd voor hun heeft of dat u nu niets voor hun kunt doen? En zou u dit toch graag meer willen doen, met behoud van de prettige relatie.

Dan is deze cursus voor jou bedoeld.

Na afloop van deze cursus kunt u:
-analyseren welke patronen er zijn in communicatie tussen u en de patiënt
-analyseren welke valkuilen er zijn
-op een juiste en niet bedreigende manier aangeven richting patiënt wat u vindt van het gedrag van de patiënt
-op een duidelijke en assertieve manier aangeven wat wel en niet mogelijk is
-kunt u uw grenzen beter aangeven
-wordt u als vol aangezien door de patiënt.

Vorm van de workshop
Het betreft een interactieve workshop met een kleine groep, met zowel theorie,filmpjes als oefeningen. Voorafgaand aan de cursus ontvangt u een intakeformulier per mail waarin u wordt gevraagd een aantal lastige moeilijke situaties te verwoorden. Naar aanleiding van uw intake worden aan u persoonlijke tips en tools gegeven.

Datum & tijd


24-03-2011 van 13:30 tot 17:00

Locatie


Urmond

Programma


Hoe kun je omgaan met die lastige veeleisende patiënten. Hoe kun je deze patiënten netjes te woord staan, en toch jouw eigen grenzen aangeven.

 

10
Gemiddeld cijfer voor Veeleisende - en agressieve patienten
Gebaseerd op 1 ervaring
starstarstarstarstar
Anoniem
10
Veeleisende - en agressieve patienten

"De training was een perfecte combinatie tussen theorie en praktijk! Het was zeer concreet, boeiend en to the point. Ik had meteen zin om het toe te passen! Het enthousiasme van Ingrid speelde daarin ook zeker mee. Ik raad het iedereen aan, je steekt er altijd iets van op. " - 05-07-2013 12:04

"De training was een perfecte combinatie tussen theorie en praktijk! Het was zeer concreet, boeiend en to the point. Ik had meteen zin om het… alles lezen - 05-07-2013 12:04

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.