Veeleisende - en agressieve patienten
"De training was een perfecte combinatie tussen theorie en praktijk! Het was zeer concreet, boeiend en to the point. Ik had meteen zin om het toe te passen! Het enthousiasme van Ingrid speelde daarin ook zeker mee. Ik raad het iedereen aan, je steekt er altijd iets van op. " - 05-07-2013 12:04
"De training was een perfecte combinatie tussen theorie en praktijk! Het was zeer concreet, boeiend en to the point. Ik had meteen zin om het… alles lezen - 05-07-2013 12:04
Startdata en plaatsen
Beschrijving
Training en coaching in de zorg
Sinds vele jaren geef ik met enorm veel plezier vele
(geaccrediteerde) communicatie- en managementtrainingen aan
specialisten, (huis) artsen, tandartsen, paramedici en ander
hulpverleners. Ik heb een grote affiniteit met de zorg, gezien mijn
achtergrond in de gezondheidswetenschappen.
Mijn trainingen kenmerken zich door afwisseling, energie,
zelfreflectie en direct resultaat. De trainingen worden opgebouwd
rondom de eigen casuïstiek van de deelnemers. Het fundament van de
trainingen wordt gebouwd op basis van de intake per email die
altijd aan een training vooraf gaat. Op deze manier ontstaat een
training die voldoet aan de verwachtingen van de deelnemers.
Daarnaast speelt de training in op die praktijksituaties die voor
de deelnemer op dat moment nog niet naar wens verlopen, in contact
met bijv. artsen, patiënten, ondergeschikten of in de contacten
onderling in het team. De theorie wordt hieraan gekoppeld.
drs. Ingrid Caubergh-Sprenger, bevlogen gedrags- en
communicatietrainer
Tr. Omgaan met veeleisende patienten
Hoe kun je omgaan met veel eisende patiënten?
Heeft u last van patiënten die elke keer aan de balie komen 'klagen'met telkens een ander verhaal? En dat u dan toch weer meer doet voor deze patiënt, terwijl u zich had voorgenomen om u niet voor zijn karretje te laten spannen?
Zet u iemand wel eens tussen het spreekuur terwijl het eigenlijk vol is? Alleen om niet weer met de patiënt in conflict te komen?
Durft u niet tegen de patiënten te zeggen dat u nu geen tijd voor hun heeft of dat u nu niets voor hun kunt doen? En zou u dit toch graag meer willen doen, met behoud van de prettige relatie.
Dan is deze cursus voor jou bedoeld.
Na afloop van deze cursus kunt u…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Training en coaching in de zorg
Sinds vele jaren geef ik met enorm veel plezier vele
(geaccrediteerde) communicatie- en managementtrainingen aan
specialisten, (huis) artsen, tandartsen, paramedici en ander
hulpverleners. Ik heb een grote affiniteit met de zorg, gezien mijn
achtergrond in de gezondheidswetenschappen.
Mijn trainingen kenmerken zich door afwisseling, energie,
zelfreflectie en direct resultaat. De trainingen worden opgebouwd
rondom de eigen casuïstiek van de deelnemers. Het fundament van de
trainingen wordt gebouwd op basis van de intake per email die
altijd aan een training vooraf gaat. Op deze manier ontstaat een
training die voldoet aan de verwachtingen van de deelnemers.
Daarnaast speelt de training in op die praktijksituaties die voor
de deelnemer op dat moment nog niet naar wens verlopen, in contact
met bijv. artsen, patiënten, ondergeschikten of in de contacten
onderling in het team. De theorie wordt hieraan gekoppeld.
drs. Ingrid Caubergh-Sprenger, bevlogen gedrags- en
communicatietrainer
Tr. Omgaan met veeleisende patienten
Hoe kun je omgaan met veel eisende patiënten?
Heeft u last van patiënten die elke keer aan de balie komen
'klagen'met telkens een ander verhaal? En dat u dan toch weer meer
doet voor deze patiënt, terwijl u zich had voorgenomen om u niet
voor zijn karretje te laten spannen?
Zet u iemand wel eens tussen het spreekuur terwijl het eigenlijk
vol is? Alleen om niet weer met de patiënt in conflict te
komen?
Durft u niet tegen de patiënten te zeggen dat u nu geen tijd voor
hun heeft of dat u nu niets voor hun kunt doen? En zou u dit toch
graag meer willen doen, met behoud van de prettige relatie.
Dan is deze cursus voor jou bedoeld.
Na afloop van deze cursus kunt u:
-analyseren welke patronen er zijn in communicatie tussen u en de
patiënt
-analyseren welke valkuilen er zijn
-op een juiste en niet bedreigende manier aangeven richting patiënt
wat u vindt van het gedrag van de patiënt
-op een duidelijke en assertieve manier aangeven wat wel en niet
mogelijk is
-kunt u uw grenzen beter aangeven
-wordt u als vol aangezien door de patiënt.
Vorm van de workshop
Het betreft een interactieve workshop met een kleine groep, met
zowel theorie,filmpjes als oefeningen. Voorafgaand aan de cursus
ontvangt u een intakeformulier per mail waarin u wordt gevraagd een
aantal lastige moeilijke situaties te verwoorden. Naar aanleiding
van uw intake worden aan u persoonlijke tips en tools gegeven.
Datum & tijd
24-03-2011 van 13:30 tot 17:00
Locatie
Urmond
Programma
Hoe kun je omgaan met die lastige veeleisende patiënten. Hoe kun je
deze patiënten netjes te woord staan, en toch jouw eigen grenzen
aangeven.
"De training was een perfecte combinatie tussen theorie en praktijk! Het was zeer concreet, boeiend en to the point. Ik had meteen zin om het toe te passen! Het enthousiasme van Ingrid speelde daarin ook zeker mee. Ik raad het iedereen aan, je steekt er altijd iets van op. " - 05-07-2013 12:04
"De training was een perfecte combinatie tussen theorie en praktijk! Het was zeer concreet, boeiend en to the point. Ik had meteen zin om het… alles lezen - 05-07-2013 12:04
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.