Weerbaarheid in de Zorg; omgaan met agressie op de werkvloer

Type product
Tijdsduur

Weerbaarheid in de Zorg; omgaan met agressie op de werkvloer

Training & Teaching
Logo van Training & Teaching
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,7 Training & Teaching heeft een gemiddelde beoordeling van 8,7 (uit 9 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

8,6
Gemiddeld cijfer voor Weerbaarheid in de Zorg; omgaan met agressie op de werkvloer
Gebaseerd op 7 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Andreas achternaam
8
Weerbaarheid in de Zorg; omgaan met agressie op de werkvloer

"Vlotte training om bewustzijn te creëren voor agressie. Waarin een kennismaking werd gemaakt met je eigen grenzen als het gaat om agressie en hoe daarop te reageren. Aangevuld met praktijkvoorbeelden en oefeningen. " - 04-03-2020 14:55

"Vlotte training om bewustzijn te creëren voor agressie. Waarin een kennismaking werd gemaakt met je eigen grenzen als het gaat om agressie e… alles lezen - 04-03-2020 14:55

Beschrijving

De training is bedoeld om inzage te krijgen in: “wat te doen om escalatie te voorkomen” en “wat te doen bij escalatie”. Onderdelen van deze training zijn o.a. houding en uitstraling, groepsgedrag, positionering, agressie zien en herkennen, welke rol communicatie speelt in het voorkomen van escalatie, maar ook als het wel escaleert, bevrijdingstechnieken en trucs.
Om het leereffect van de trainingen zo groot mogelijk te laten zijn worden de oefeningen zo veel mogelijk afgestemd op de dagelijkse praktijk van uw medewerkers. De oefeningen worden onder deskundige begeleiding uitgevoerd zodat er geen pijnlijke situaties of blessures ontstaan.
Vanwege het realiteitsgehalte kan een weerbaarheidstrain…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Fysieke & Mentale Weerbaarheid, Omgaan met Agressie & Emotie, Omgaan met, Assertiviteit en Stress.

De training is bedoeld om inzage te krijgen in: “wat te doen om escalatie te voorkomen” en “wat te doen bij escalatie”. Onderdelen van deze training zijn o.a. houding en uitstraling, groepsgedrag, positionering, agressie zien en herkennen, welke rol communicatie speelt in het voorkomen van escalatie, maar ook als het wel escaleert, bevrijdingstechnieken en trucs.
Om het leereffect van de trainingen zo groot mogelijk te laten zijn worden de oefeningen zo veel mogelijk afgestemd op de dagelijkse praktijk van uw medewerkers. De oefeningen worden onder deskundige begeleiding uitgevoerd zodat er geen pijnlijke situaties of blessures ontstaan.
Vanwege het realiteitsgehalte kan een weerbaarheidstraining soms confronterend zijn. Onze ervaren trainers weten een veilige omgeving te creëren waarin er voldoende ruimte is voor de psychische aspecten van agressie en indien nodig worden de deelnemers goed opgevangen.
Deze trainingen zijn altijd maatwerk en kunnen variëren in tijd en inhoud, afhankelijk van het gewenste leerdoel.
Onderdelen van de training
• Inventarisatie/ fotomoment; wat speelt er op het gebied van veiligheid/ je weerbaar voelen op de werkvloer
• Wat is agressie eigenlijk? Wat gebeurt er in het brein? En wat heeft communicatie te maken met het voorkomen van incidenten?
• Preventiemogelijkheden; binnen de organisatie (omgeving en faciliteiten), het team (afspraken en samenwerking) en jij als werknemer (zelfkennis en communicatie)
• Hoe breng je een boodschap over en hoe ontvang je die? Welke signalen vang je op en wat doe je ermee? Wat zijn grenzen en hoe trek je die? Welke communicatiesystemen zijn er en hoe gebruik je die?
• Gespreksvoering
• Tips en weetjes ten aanzien van gespreksvoering. Rollenspel gebaseerd op een
vereenvoudigd model van de Transactionele Analyse (TA).
• Praktische tips en trucs; wat te doen als het mis gaat?
• Regels en wetten; wat mag wel, wat mag niet? Is kennis hetzelfde als vaardigheid? Vechten of vluchten?
• Oefenen van diverse bevrijdingstechnieken en afleidingtrucs

STEVIG STAAN VOOR IEDEREEN

Psychofysieke trainingen

INZICHT IN EIGEN KRACHT

8,6
Gemiddeld cijfer voor Weerbaarheid in de Zorg; omgaan met agressie op de werkvloer
Gebaseerd op 7 ervaringen
starstarstarstarstar_border
Andreas achternaam
8
Weerbaarheid in de Zorg; omgaan met agressie op de werkvloer

"Vlotte training om bewustzijn te creëren voor agressie. Waarin een kennismaking werd gemaakt met je eigen grenzen als het gaat om agressie en hoe daarop te reageren. Aangevuld met praktijkvoorbeelden en oefeningen. " - 04-03-2020 14:55

"Vlotte training om bewustzijn te creëren voor agressie. Waarin een kennismaking werd gemaakt met je eigen grenzen als het gaat om agressie e… alles lezen - 04-03-2020 14:55

starstarstarstarstar_border
Lindsey Scholten
8
Weerbaarheid in de Zorg; omgaan met agressie op de werkvloer

"Ik ben erg enthousiast over de training. Je komt veel nuttige informatie tegen, waar je in je dagelijkse leven/ werk iets mee kan, maar vooral waar je iets aan hebt. " - 13-02-2020 20:08

"Ik ben erg enthousiast over de training. Je komt veel nuttige informatie tegen, waar je in je dagelijkse leven/ werk iets mee kan, maar voor… alles lezen - 13-02-2020 20:08

starstarstarstarstar
Monique Visscher
10
Weerbaarheid in de Zorg; omgaan met agressie op de werkvloer

"Tijdens deze training wordt je zelf ook aan het denken gezet. Er wordt een beroep gedaan op je intuïtie. De basisoefeningen die bij de training horen zijn leuk, maar ook wel eye-openers!
Ik kijk uit naar een vervolg!" - 30-01-2020 17:55

"Tijdens deze training wordt je zelf ook aan het denken gezet. Er wordt een beroep gedaan op je intuïtie. De basisoefeningen die bij de train… alles lezen - 30-01-2020 17:55

starstarstarstarstar_border
Hennie de jong
gastvrouw
8
Weerbaarheid in de Zorg; omgaan met agressie op de werkvloer

"Mijn ervaring met deze training is heel positief heb bijzondere dingen geleerd die ik in op de werkvloer en in privézaken goed kan gebruiken. Daarbij bracht de trainer het ook enthousiast aan mij over." - 10-12-2019 19:16

"Mijn ervaring met deze training is heel positief heb bijzondere dingen geleerd die ik in op de werkvloer en in privézaken goed kan gebruiken… alles lezen - 10-12-2019 19:16

starstarstarstarstar_border
Hillie Braaksma
Begeleider A
8
Weerbaarheid in de Zorg; omgaan met agressie op de werkvloer

"Vond het een nuttige training waar je weer even duidelijk word gemaakt wat je mogelijkheden zijn naar de cliënt toe en naar de werkgever. Denk wel dat dit eens in de zoveel tijd herhaald moet worden." - 10-12-2019 12:17

"Vond het een nuttige training waar je weer even duidelijk word gemaakt wat je mogelijkheden zijn naar de cliënt toe en naar de werkgever. De… alles lezen - 10-12-2019 12:17

starstarstarstarstar_half
wies Van der Grift
Ondersteunend begeleider A
9
Weerbaarheid in de Zorg; omgaan met agressie op de werkvloer

"Vond ik voldoende voor mijn locatie.
De presentatie inhoud was heel duidelijk verwoord.
De trainer deed het op een duidelijke manier. Ik heb verder geen op- of aanmerkingen.
Bedankt voor de leuke cursus.
" - 10-12-2019 10:16

"Vond ik voldoende voor mijn locatie. De presentatie inhoud was heel duidelijk verwoord. De trainer deed het op een duidelijke manier. Ik h… alles lezen - 10-12-2019 10:16

starstarstarstarstar_half
Anneke Labrie
Verpleegkundige
9
Weerbaarheid in de Zorg; omgaan met agressie op de werkvloer

"Ik vond het een super leuke workshop. Veel praktijkvoorbeelden en heel boeiend verteld. Echt een aanrader!!
Hopelijk krijgen we ook nog de verdiepingstraining.

Er was veel ruimte voor vragen en eigen inbreng. De trainer vertelde op een inspirerende manier waardoor je bij de les bleef. Ook het oefenen van het geleerde was erg leuk" - 27-11-2019 07:35

"Ik vond het een super leuke workshop. Veel praktijkvoorbeelden en heel boeiend verteld. Echt een aanrader!! Hopelijk krijgen we ook nog de … alles lezen - 27-11-2019 07:35

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.