Coaching door senior coach

Tijdsduur

Coaching door senior coach

Trainingsbureau voor Mindfulness
Logo van Trainingsbureau voor Mindfulness
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9 Trainingsbureau voor Mindfulness heeft een gemiddelde beoordeling van 9 (uit 1 ervaring)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Dit product heeft geen vaste startdata en/of plaatsen.Vraag informatie aan over deze Coaching

Trainingsbureau voor Mindfulness biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: Utrecht

Beschrijving

Doelgroep
Iedereen die in balans wil komen of blijven, last heeft van stress, minder in het hoofd wil wonen, meer wil genieten en meer energie wil krijgen.

 Pieker je veel en ben je veel bezig met to-do lijstjes?
• Heb je stress, spanningen en minder plezier in je werk of vrije tijd?
• Heb je minder energie, slaap je slecht? 
• Heb je het gevoel dat je minder aankunt?

Drie belangrijke voordelen van onze training mindfulness in Utrecht:

  1. Wetenschappelijk bewezen methode
  2. Nuchter, praktisch, ontspannen, persoonlijk
  3. Vermindering stress, piekeren, angst, somberheid; meer plezier en energie

Wat is mindfulness?

Mindfulness is een methode om met de aandacht in het nu te zijn. Het is een hele krachtige methode, maar geen trucje. Vandaar dat we spreken van een training: je oefent veel. Door mindful te zijn, kun je valkuilen en patronen vermijden die niet goed en fijn voor je zijn. Ook kun je makkelijker loslaten en meer genieten van het nu, je krijgt meer oog voor mooie en fijne momenten. Je woont minder in je hoofd en gaat je prettiger voelen.

Uitleg mindfulness

Mindfulness wordt vaak uitgelegd als een aandachtsoefening. De letterlijke vertaling is ‘opmerkzaamheid’ of ‘aandachtigheid’. Eigenlijk is het een combinatie van die twee: door het huidige moment aandacht te geven, merk je op wat er is in dit moment. Maar hoe leef je meer in het moment? Dat doe je door aandachtsoefeningen, oftewel mindfulness oefeningen. Je hebt formele mindfulness oefeningen, dat zijn de mindfulness meditaties; en informele oefeningen, daarbij probeer je een gewone activiteit met aandacht te doen, bijvoorbeeld eten, wandelen of douchen.
Je richt tijdens een mindfulness meditatie bijvoorbeeld de aandacht op de adem. Je zult dan merken dat je aandacht afdwaalt en je soms aan het denken slaat. Je leert dit opmerken en steeds weer de aandacht terug te brengen naar de adem. Zo wordt de ‘aandachtsspier’ sterker en kun je steeds beter in het moment leven.

Na een kennismaking en verkenning van wat er bij jou speelt, zal onze senior coach Marjolein den Ouden samen met je de doelen van het coachtraject formuleren. Hoe wil je dat het wordt, wat wil je met de coaching bereiken?
Met de coach onderzoek wat je er bij jou speelt, ook op een dieper niveau. Je onderzoekt welke patronen er zijn, waarom je doet of voelt wat je voelt, waar je patronen vandaan komen en hoe je verder kunt komen. Daarna ga je veranderen wat niet werkt voor jou, wat niet fijn is. En als je iets niet kunt veranderen, helpt de coach je om dan om te gaan met de emoties en gedachten die dit oproept.

Coaching kan helpen bij o.a.:

  • problemen waar je alleen niet verder mee komt;
  • s…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Zelfontwikkeling, Zelfbewustzijn, Coaching, Vitaliteit en Kolb Leerstijlen.

Doelgroep
Iedereen die in balans wil komen of blijven, last heeft van stress, minder in het hoofd wil wonen, meer wil genieten en meer energie wil krijgen.

 Pieker je veel en ben je veel bezig met to-do lijstjes?
• Heb je stress, spanningen en minder plezier in je werk of vrije tijd?
• Heb je minder energie, slaap je slecht? 
• Heb je het gevoel dat je minder aankunt?

Drie belangrijke voordelen van onze training mindfulness in Utrecht:

  1. Wetenschappelijk bewezen methode
  2. Nuchter, praktisch, ontspannen, persoonlijk
  3. Vermindering stress, piekeren, angst, somberheid; meer plezier en energie

Wat is mindfulness?

Mindfulness is een methode om met de aandacht in het nu te zijn. Het is een hele krachtige methode, maar geen trucje. Vandaar dat we spreken van een training: je oefent veel. Door mindful te zijn, kun je valkuilen en patronen vermijden die niet goed en fijn voor je zijn. Ook kun je makkelijker loslaten en meer genieten van het nu, je krijgt meer oog voor mooie en fijne momenten. Je woont minder in je hoofd en gaat je prettiger voelen.

Uitleg mindfulness

Mindfulness wordt vaak uitgelegd als een aandachtsoefening. De letterlijke vertaling is ‘opmerkzaamheid’ of ‘aandachtigheid’. Eigenlijk is het een combinatie van die twee: door het huidige moment aandacht te geven, merk je op wat er is in dit moment. Maar hoe leef je meer in het moment? Dat doe je door aandachtsoefeningen, oftewel mindfulness oefeningen. Je hebt formele mindfulness oefeningen, dat zijn de mindfulness meditaties; en informele oefeningen, daarbij probeer je een gewone activiteit met aandacht te doen, bijvoorbeeld eten, wandelen of douchen.
Je richt tijdens een mindfulness meditatie bijvoorbeeld de aandacht op de adem. Je zult dan merken dat je aandacht afdwaalt en je soms aan het denken slaat. Je leert dit opmerken en steeds weer de aandacht terug te brengen naar de adem. Zo wordt de ‘aandachtsspier’ sterker en kun je steeds beter in het moment leven.

Na een kennismaking en verkenning van wat er bij jou speelt, zal onze senior coach Marjolein den Ouden samen met je de doelen van het coachtraject formuleren. Hoe wil je dat het wordt, wat wil je met de coaching bereiken?
Met de coach onderzoek wat je er bij jou speelt, ook op een dieper niveau. Je onderzoekt welke patronen er zijn, waarom je doet of voelt wat je voelt, waar je patronen vandaan komen en hoe je verder kunt komen. Daarna ga je veranderen wat niet werkt voor jou, wat niet fijn is. En als je iets niet kunt veranderen, helpt de coach je om dan om te gaan met de emoties en gedachten die dit oproept.

Coaching kan helpen bij o.a.:

  • problemen waar je alleen niet verder mee komt;
  • stress;
  • onzekerheid;
  • gevoelens onderdrukken;
  • negatieve gedachten en overtuigingen;
  • perfectionisme;
  • geen ‘nee’ kunnen zeggen en pleasen;
  • te groot verantwoordelijkheidsgevoel;
  • problemen in je relatie met bv je partner, collega’s, manager, of andere mensen.

Meer zelfinzicht

Een coachingstraject begint vaak met een probleem, je loopt vast: iets in jezelf of in je leven is moeilijk. Meer inzicht in je situatie en in jezelf helpt dan. Het onderzoeken van je overtuigingen, drijfveren, denk- en gedragspatronen en karakter maakt onderdeel uit van een coachingstraject. Soms is het daarnaast nodig het contact met jezelf te verbeteren, je gevoelens, grenzen en behoeften beter leren kennen en er goed mee omgaan. Maar coaching gaat verder dan verhelderen.

Veranderen en belemmeringen

Vanuit inzicht kun je tot verandering komen en tot acceptatie van wat niet te veranderen is. Als je een helder beeld hebt van waar je nu staat en waar je naartoe wilt, kun je stappen gaan nemen. Bij de coachsessies doe je ok oefeningen die je verder helpen. Vaak kom je belemmeringen tegen in het veranderingsproces. Bij een coachingstraject word je geholpen constructief met je belemmering om te gaan.

Het is jouw traject

Een coach een tijdje laten meelopen kan bekrachtigend en ondersteunend zijn. Coaching is een persoonlijk traject, waarbij je zelf aan het roer staat. Meestal vinden gesprekken elke twee weken plaats, gemiddeld zijn er 4 tot 8 gesprekken nodig. Oefeningen voor thuis kunnen deel uitmaken van de coaching, maar altijd in overleg.

 

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Trainingsbureau voor Mindfulness, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.