Mindfulness (MBSR) de officiële training VIRTUEEL

Tijdsduur

Mindfulness (MBSR) de officiële training VIRTUEEL

Trainingsbureau voor Mindfulness
Logo van Trainingsbureau voor Mindfulness
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9 Trainingsbureau voor Mindfulness heeft een gemiddelde beoordeling van 9 (uit 1 ervaring)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Trainingsbureau voor Mindfulness biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: Utrecht

Beschrijving

Doelgroep
Iedereen die in balans wil komen of blijven, last heeft van stress, minder in het hoofd wil wonen, meer wil genieten en meer energie wil krijgen.

 Pieker je veel en ben je veel bezig met to-do lijstjes?
• Heb je stress, spanningen en minder plezier in je werk of vrije tijd?
• Heb je minder energie, slaap je slecht? 
• Heb je het gevoel dat je minder aankunt?

Drie belangrijke voordelen van onze training mindfulness in Utrecht:

  1. Wetenschappelijk bewezen methode
  2. Nuchter, praktisch, ontspannen, persoonlijk
  3. Vermindering stress, piekeren, angst, somberheid; meer plezier en energie

Wat is mindfulness?

Mindfulness is een methode om met de aandacht in het nu te zijn. Het is een hele krachtige methode, maar geen trucje. Vandaar dat we spreken van een training: je oefent veel. Door mindful te zijn, kun je valkuilen en patronen vermijden die niet goed en fijn voor je zijn. Ook kun je makkelijker loslaten en meer genieten van het nu, je krijgt meer oog voor mooie en fijne momenten. Je woont minder in je hoofd en gaat je prettiger voelen.

Uitleg mindfulness

Mindfulness wordt vaak uitgelegd als een aandachtsoefening. De letterlijke vertaling is ‘opmerkzaamheid’ of ‘aandachtigheid’. Eigenlijk is het een combinatie van die twee: door het huidige moment aandacht te geven, merk je op wat er is in dit moment. Maar hoe leef je meer in het moment? Dat doe je door aandachtsoefeningen, oftewel mindfulness oefeningen. Je hebt formele mindfulness oefeningen, dat zijn de mindfulness meditaties; en informele oefeningen, daarbij probeer je een gewone activiteit met aandacht te doen, bijvoorbeeld eten, wandelen of douchen.
Je richt tijdens een mindfulness meditatie bijvoorbeeld de aandacht op de adem. Je zult dan merken dat je aandacht afdwaalt en je soms aan het denken slaat. Je leert dit opmerken en steeds weer de aandacht terug te brengen naar de adem. Zo wordt de ‘aandachtsspier’ sterker en kun je steeds beter in het moment leven.

Dat mindfulness ONLINE ook werkt is gebleken de afgelopen periode. We geve de wetenschappelijk erkende 8 weekse training. Al onze mindfulness trainers zijn erkend in de hoogste categorie door de beroepsvereniging VMBN. 

Onze training mindfulness vermindert stress, piekeren en helpt loslaten en genieten. De training is ook geschikt bij somberheid, angst en chronische pijn. Onze aanpak is persoonlijk en praktisch. Onze groepen zijn klein. Al ruim 1100 deelnemers gingen je bij ons voor!

• Heb je stress, spanningen, last van piekeren?

• Heb je minder energie, slaap je slecht?

• Heb je minder plezier in je werk of vrije tijd?

• Woon je in je hoofd en wil je meer in het nu zijn?

• Heb je …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Mindfulness Based Stress Reduction (MBSR), Mindfulness, NLP, Werk / Privé Balans en Mindful Werken.

Doelgroep
Iedereen die in balans wil komen of blijven, last heeft van stress, minder in het hoofd wil wonen, meer wil genieten en meer energie wil krijgen.

 Pieker je veel en ben je veel bezig met to-do lijstjes?
• Heb je stress, spanningen en minder plezier in je werk of vrije tijd?
• Heb je minder energie, slaap je slecht? 
• Heb je het gevoel dat je minder aankunt?

Drie belangrijke voordelen van onze training mindfulness in Utrecht:

  1. Wetenschappelijk bewezen methode
  2. Nuchter, praktisch, ontspannen, persoonlijk
  3. Vermindering stress, piekeren, angst, somberheid; meer plezier en energie

Wat is mindfulness?

Mindfulness is een methode om met de aandacht in het nu te zijn. Het is een hele krachtige methode, maar geen trucje. Vandaar dat we spreken van een training: je oefent veel. Door mindful te zijn, kun je valkuilen en patronen vermijden die niet goed en fijn voor je zijn. Ook kun je makkelijker loslaten en meer genieten van het nu, je krijgt meer oog voor mooie en fijne momenten. Je woont minder in je hoofd en gaat je prettiger voelen.

Uitleg mindfulness

Mindfulness wordt vaak uitgelegd als een aandachtsoefening. De letterlijke vertaling is ‘opmerkzaamheid’ of ‘aandachtigheid’. Eigenlijk is het een combinatie van die twee: door het huidige moment aandacht te geven, merk je op wat er is in dit moment. Maar hoe leef je meer in het moment? Dat doe je door aandachtsoefeningen, oftewel mindfulness oefeningen. Je hebt formele mindfulness oefeningen, dat zijn de mindfulness meditaties; en informele oefeningen, daarbij probeer je een gewone activiteit met aandacht te doen, bijvoorbeeld eten, wandelen of douchen.
Je richt tijdens een mindfulness meditatie bijvoorbeeld de aandacht op de adem. Je zult dan merken dat je aandacht afdwaalt en je soms aan het denken slaat. Je leert dit opmerken en steeds weer de aandacht terug te brengen naar de adem. Zo wordt de ‘aandachtsspier’ sterker en kun je steeds beter in het moment leven.

Dat mindfulness ONLINE ook werkt is gebleken de afgelopen periode. We geve de wetenschappelijk erkende 8 weekse training. Al onze mindfulness trainers zijn erkend in de hoogste categorie door de beroepsvereniging VMBN. 

Onze training mindfulness vermindert stress, piekeren en helpt loslaten en genieten. De training is ook geschikt bij somberheid, angst en chronische pijn. Onze aanpak is persoonlijk en praktisch. Onze groepen zijn klein. Al ruim 1100 deelnemers gingen je bij ons voor!

• Heb je stress, spanningen, last van piekeren?

• Heb je minder energie, slaap je slecht?

• Heb je minder plezier in je werk of vrije tijd?

• Woon je in je hoofd en wil je meer in het nu zijn?

• Heb je het gevoel dat je minder aankunt?

Dan is onze training mindfulness iets voor jou.

Wat is mindfulness?

Mindfulness is een methode om met de aandacht in het moment te zijn. Door mindful te zijn, kun je gedrag en denkpatronen doorbreken die niet goed voor je zijn. Ook kun je makkelijker loslaten en meer genieten van het nu. Je woont minder in je hoofd en gaat je prettiger voelen. Bij de training staat oefenen centraal, het is geen therapie. Hoewel we wel praten over onderwerpen als piekeren en stress, hoef je niets te zeggen als je dat niet wilt. 

Zeven voordelen van onze training mindfulness:

  1. Onze trainers zijn nuchter en staan midden in het leven.
  2. Wij geven de mindfulness training al ruim 8 jaar.
  3. De intake is persoonlijk en vrijblijvend.
  4. Onze groepen zijn klein. Individuele mindfulness training is ook mogelijk.
  5. Al onze trainers zijn erkend in de hoogste categorie van de beroepsvereniging VMBN.
  6. Onze locaties in Utrecht centrum en Leidsche Rijn zijn prettig en goed bereikbaar. In Leidsche Rijn is het parkeren gratis.
  7. Steeds meer zorgverzekeraars vergoeden een deel van de kosten van onze training bij stressklachten.

Het effect van de training mindfulness

Er is en wordt veel wetenschappelijk onderzoek gedaan naar deze training. Belangrijke uitkomsten van onderzoek naar de effecten van de mindfulness training zijn: verminderde stressklachten, minder piekeren, angst, somberheid en beter kunnen omgaan met stress, werkdruk, spanning en beter slapen. Ook blijkt uit de onderzoeken dat deelnemers meer levenskwaliteit ervaren na de training, oftewel: ze voelen zich prettiger.

De inhoud van onze training mindfulness

Wij geven mindfulness trainingen volgens het officiële Mindfulness Based Stress Reduction (MBSR)-programma, in Utrecht centrum en Leidsche Rijn. De lessen bestaan uit verschillende meditaties, oefeningen die inzicht geven en theorie. De theorie gaat over stress, het brein, emoties, gedachten, grenzen, en energie. De mindfulness meditaties zijn nuchter, ze trainen de aandacht en helpen uit malende gedachten komen. Daarnaast maken de meditaties je brein stressbestendiger en zorgen voor sneller en beter herstel van stress. Je mediteert gedurende de training ook dagelijks thuis met behulp van mp3′s die je krijgt. Ons werkboek geeft nog meer inzicht en handvatten en wordt altijd zeer gewaardeerd. De training bestaat uit 8 wekelijkse bijeenkomsten. De lessen zijn van 19.30 uur tot 22.00 uur. De ochtendtraining is van 09.00 tot 11.30 uur.

Vrijblijvende intake voor de training mindfulness

Er gaat altijd een vrijblijvende, persoonlijke intake met de trainer aan de training vooraf. Deze vindt plaats op onze locatie in Utrecht Leidsche Rijn. Na de intake beslis je pas definitief of je deelneemt. We bespreken of de training past bij jou, jouw behoeften of klachten, en je kunt al je vragen stellen.

Ervaren mindfulness trainers, erkend in de hoogste categorie

Al onze mindfulness trainers zijn erkend in de hoogste categorie door de beroepsvereniging VMBN. Mindfulness trainer is een vrij beroep, iedereen kan zich zo noemen, daarom is deze erkenning van belang. Daarnaast zijn onze trainers ervaren, ze geven doorlopend trainingen. Verder hebben zij extra opleidingen gevolgd en blijven ze bij in hun vakgebied. Ze zijn nuchter en betrokken. Bij vergoeding bij burn-out door zorgverzekeraars wordt altijd de eis gesteld dat de training door een categorie 1 trainer van het VMBN wordt gegeven. Bij ons zit je dus goed!

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Trainingsbureau voor Mindfulness, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.