Mindfulness (MBSR) training Utrecht Centrum

Tijdsduur
Logo van Trainingsbureau voor Mindfulness
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9 Trainingsbureau voor Mindfulness heeft een gemiddelde beoordeling van 9 (uit 1 ervaring)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9
Gemiddeld cijfer voor Mindfulness (MBSR) training Utrecht Centrum
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Paul Vorst
9
Mindfulness (MBSR) training Utrecht Centrum

"Ik wist niet wat ik kon verwachten dus de training heeft mijn verwachtingen overtroffen. Ik kreeg veel energie door het volgen van deze training. Locatie was top, trainer was top en het was een fijne en kleine groep die de training heeft gevolgd. Daardoor veel persoonlijke aandacht." - 03-12-2018 13:00

"Ik wist niet wat ik kon verwachten dus de training heeft mijn verwachtingen overtroffen. Ik kreeg veel energie door het volgen van deze trai… alles lezen - 03-12-2018 13:00

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Trainingsbureau voor Mindfulness biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: Utrecht

Beschrijving

Doelgroep
Iedereen die in balans wil komen of blijven, last heeft van stress, minder in het hoofd wil wonen, meer wil genieten en meer energie wil krijgen.

 Woon je in je hoofd en ben je veel bezig met to-do lijstjes?
• Heb je stress, spanningen en minder plezier in je werk of vrije tijd?
• Heb je minder energie, slaap je slecht en pieker je veel?
• Heb je het gevoel dat je minder aankunt?

Drie belangrijke voordelen van onze training mindfulness in Utrecht:

  1. Wetenschappelijk bewezen methode
  2. Nuchter, praktisch, ontspannen, persoonlijk
  3. Vermindering stress, piekeren, angst, somberheid; meer plezier en energie

Wat is mindfulness?

Mindfulness is een methode om met de aandacht in het nu te zijn. Het is een hele krachtige methode, maar geen trucje. Vandaar dat we spreken van een training: je oefent veel. Door mindful te zijn, kun je valkuilen en patronen vermijden die niet goed en fijn voor je zijn. Ook kun je makkelijker loslaten en meer genieten van het nu, je krijgt meer oog voor mooie en fijne momenten. Je woont minder in je hoofd en gaat je prettiger voelen.

Uitleg mindfulness

Mindfulness wordt vaak uitgelegd als een aandachtsoefening. De letterlijke vertaling is ‘opmerkzaamheid’ of ‘aandachtigheid’. Eigenlijk is het een combinatie van die twee: door het huidige moment aandacht te geven, merk je op wat er is in dit moment. Maar hoe leef je meer in het moment? Dat doe je door aandachtsoefeningen, oftewel mindfulness oefeningen. Je hebt formele mindfulness oefeningen, dat zijn de mindfulness meditaties; en informele oefeningen, daarbij probeer je een gewone activiteit met aandacht te doen, bijvoorbeeld eten, wandelen of douchen.
Je richt tijdens een mindfulness meditatie bijvoorbeeld de aandacht op de adem. Je zult dan merken dat je aandacht afdwaalt en je soms aan het denken slaat. Je leert dit opmerken en steeds weer de aandacht terug te brengen naar de adem. Zo wordt de ‘aandachtsspier’ sterker en kun je steeds beter in het moment leven.

De balans tussen werkplezier en werkdruk positief beinvloeden? Spanning en stress tijdig leren herkennen? Tijdens de training doe je oefeningen die helpen meer aandacht en focus te ontwikkelen en na de training ga je hier ook zelf mee aan de slag. Je krijgt handvatten om gezond om te gaan met stress en werkdruk. Dit heeft niet alleen een positief effect op je werk, maar ook op je priveleven.

De lessen bestaan uit verschillende meditaties, oefeningen die zelfinzicht geven en nabesprekingen. Ook krijg je theorie over stress, het brein, emoties, hoe de geest werkt en energie. De mindfulness meditaties zijn nuchter, ze trainen de aandacht om in het nu te zijn en los te laten. Daarnaast versterk…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Mindfulness Based Stress Reduction (MBSR), Mindfulness, Zelfontwikkeling, Zelfbewustzijn en NLP.

Doelgroep
Iedereen die in balans wil komen of blijven, last heeft van stress, minder in het hoofd wil wonen, meer wil genieten en meer energie wil krijgen.

 Woon je in je hoofd en ben je veel bezig met to-do lijstjes?
• Heb je stress, spanningen en minder plezier in je werk of vrije tijd?
• Heb je minder energie, slaap je slecht en pieker je veel?
• Heb je het gevoel dat je minder aankunt?

Drie belangrijke voordelen van onze training mindfulness in Utrecht:

  1. Wetenschappelijk bewezen methode
  2. Nuchter, praktisch, ontspannen, persoonlijk
  3. Vermindering stress, piekeren, angst, somberheid; meer plezier en energie

Wat is mindfulness?

Mindfulness is een methode om met de aandacht in het nu te zijn. Het is een hele krachtige methode, maar geen trucje. Vandaar dat we spreken van een training: je oefent veel. Door mindful te zijn, kun je valkuilen en patronen vermijden die niet goed en fijn voor je zijn. Ook kun je makkelijker loslaten en meer genieten van het nu, je krijgt meer oog voor mooie en fijne momenten. Je woont minder in je hoofd en gaat je prettiger voelen.

Uitleg mindfulness

Mindfulness wordt vaak uitgelegd als een aandachtsoefening. De letterlijke vertaling is ‘opmerkzaamheid’ of ‘aandachtigheid’. Eigenlijk is het een combinatie van die twee: door het huidige moment aandacht te geven, merk je op wat er is in dit moment. Maar hoe leef je meer in het moment? Dat doe je door aandachtsoefeningen, oftewel mindfulness oefeningen. Je hebt formele mindfulness oefeningen, dat zijn de mindfulness meditaties; en informele oefeningen, daarbij probeer je een gewone activiteit met aandacht te doen, bijvoorbeeld eten, wandelen of douchen.
Je richt tijdens een mindfulness meditatie bijvoorbeeld de aandacht op de adem. Je zult dan merken dat je aandacht afdwaalt en je soms aan het denken slaat. Je leert dit opmerken en steeds weer de aandacht terug te brengen naar de adem. Zo wordt de ‘aandachtsspier’ sterker en kun je steeds beter in het moment leven.

De balans tussen werkplezier en werkdruk positief beinvloeden? Spanning en stress tijdig leren herkennen? Tijdens de training doe je oefeningen die helpen meer aandacht en focus te ontwikkelen en na de training ga je hier ook zelf mee aan de slag. Je krijgt handvatten om gezond om te gaan met stress en werkdruk. Dit heeft niet alleen een positief effect op je werk, maar ook op je priveleven.

De lessen bestaan uit verschillende meditaties, oefeningen die zelfinzicht geven en nabesprekingen. Ook krijg je theorie over stress, het brein, emoties, hoe de geest werkt en energie. De mindfulness meditaties zijn nuchter, ze trainen de aandacht om in het nu te zijn en los te laten. Daarnaast versterken de meditaties je brein, ze zorgen voor herstel van stress en maken je kalmer. Je mediteert gedurende de training ook dagelijks thuis met behulp van mp3′s die je krijgt. Daarnaast krijg je oefeningen die inzicht geven in denk- en gedragspatronen en valkuilen leer je daar beter mee omgaan. Ons werkboek die je bij de training krijgt, geeft nog meer inzicht en handvatten en wordt altijd zeer gewaardeerd. 

Er gaat altijd een vrijblijvende, persoonlijke intake met de trainer aan de training vooraf. Deze vindt plaats op onze locatie in Utrecht Leidsche Rijn. Na de intake beslis je pas definitief of je deelneemt.

9
Gemiddeld cijfer voor Mindfulness (MBSR) training Utrecht Centrum
Gebaseerd op 1 ervaring
starstarstarstarstar_half
Paul Vorst
9
Mindfulness (MBSR) training Utrecht Centrum

"Ik wist niet wat ik kon verwachten dus de training heeft mijn verwachtingen overtroffen. Ik kreeg veel energie door het volgen van deze training. Locatie was top, trainer was top en het was een fijne en kleine groep die de training heeft gevolgd. Daardoor veel persoonlijke aandacht." - 03-12-2018 13:00

"Ik wist niet wat ik kon verwachten dus de training heeft mijn verwachtingen overtroffen. Ik kreeg veel energie door het volgen van deze trai… alles lezen - 03-12-2018 13:00

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Trainingsbureau voor Mindfulness, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.