Mindfulness (MBSR) training in English Utrecht Centrum

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van Trainingsbureau voor Mindfulness
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9 Trainingsbureau voor Mindfulness heeft een gemiddelde beoordeling van 9 (uit 1 ervaring)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9
Gemiddeld cijfer voor Mindfulness (MBSR) training in English Utrecht Centrum
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Paul Vorst
9
Mindfulness (MBSR) training Utrecht Centrum

"Ik wist niet wat ik kon verwachten dus de training heeft mijn verwachtingen overtroffen. Ik kreeg veel energie door het volgen van deze training. Locatie was top, trainer was top en het was een fijne en kleine groep die de training heeft gevolgd. Daardoor veel persoonlijke aandacht." - 03-12-2018 13:00

"Ik wist niet wat ik kon verwachten dus de training heeft mijn verwachtingen overtroffen. Ik kreeg veel energie door het volgen van deze trai… alles lezen - 03-12-2018 13:00

Startdata en plaatsen

placeUtrecht city center
29 okt. 2020 tot 17 dec. 2020
Toon rooster
event 29 oktober 2020, 19:30-22:00

Beschrijving

Doelgroep
Iedereen die in balans wil komen of blijven, last heeft van stress, minder in het hoofd wil wonen, meer wil genieten en meer energie wil krijgen.

 Pieker je veel en ben je veel bezig met to-do lijstjes?
• Heb je stress, spanningen en minder plezier in je werk of vrije tijd?
• Heb je minder energie, slaap je slecht? 
• Heb je het gevoel dat je minder aankunt?

Drie belangrijke voordelen van onze training mindfulness in Utrecht:

  1. Wetenschappelijk bewezen methode
  2. Nuchter, praktisch, ontspannen, persoonlijk
  3. Vermindering stress, piekeren, angst, somberheid; meer plezier en energie

Wat is mindfulness?

Mindfulness is een methode om met de aandacht in het nu te zijn. Het is een hele krachtige methode, maar geen trucje. Vandaar dat we spreken van een training: je oefent veel. Door mindful te zijn, kun je valkuilen en patronen vermijden die niet goed en fijn voor je zijn. Ook kun je makkelijker loslaten en meer genieten van het nu, je krijgt meer oog voor mooie en fijne momenten. Je woont minder in je hoofd en gaat je prettiger voelen.

Uitleg mindfulness

Mindfulness wordt vaak uitgelegd als een aandachtsoefening. De letterlijke vertaling is ‘opmerkzaamheid’ of ‘aandachtigheid’. Eigenlijk is het een combinatie van die twee: door het huidige moment aandacht te geven, merk je op wat er is in dit moment. Maar hoe leef je meer in het moment? Dat doe je door aandachtsoefeningen, oftewel mindfulness oefeningen. Je hebt formele mindfulness oefeningen, dat zijn de mindfulness meditaties; en informele oefeningen, daarbij probeer je een gewone activiteit met aandacht te doen, bijvoorbeeld eten, wandelen of douchen.
Je richt tijdens een mindfulness meditatie bijvoorbeeld de aandacht op de adem. Je zult dan merken dat je aandacht afdwaalt en je soms aan het denken slaat. Je leert dit opmerken en steeds weer de aandacht terug te brengen naar de adem. Zo wordt de ‘aandachtsspier’ sterker en kun je steeds beter in het moment leven.

Why Mindfulness?

Practicing mindfulness leads to more awareness of thoughts, feelings and bodily sensations in the present moment. Developing an observing, non-reactive perspective enables one to consciously respond- with more clarity and calm- rather than reacting out of automatic, habitual patterns.

If you want to improve the quality of you life, the mindfulness training program might be the right thing to do, especially when you want to learn how to deal with life’s obstacles in a new way. Participants are expected to be motivated. Practising on a daily basis is an important part of the training and will need to be carried out seriously in order to benefit from the training program. You…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Doelgroep
Iedereen die in balans wil komen of blijven, last heeft van stress, minder in het hoofd wil wonen, meer wil genieten en meer energie wil krijgen.

 Pieker je veel en ben je veel bezig met to-do lijstjes?
• Heb je stress, spanningen en minder plezier in je werk of vrije tijd?
• Heb je minder energie, slaap je slecht? 
• Heb je het gevoel dat je minder aankunt?

Drie belangrijke voordelen van onze training mindfulness in Utrecht:

  1. Wetenschappelijk bewezen methode
  2. Nuchter, praktisch, ontspannen, persoonlijk
  3. Vermindering stress, piekeren, angst, somberheid; meer plezier en energie

Wat is mindfulness?

Mindfulness is een methode om met de aandacht in het nu te zijn. Het is een hele krachtige methode, maar geen trucje. Vandaar dat we spreken van een training: je oefent veel. Door mindful te zijn, kun je valkuilen en patronen vermijden die niet goed en fijn voor je zijn. Ook kun je makkelijker loslaten en meer genieten van het nu, je krijgt meer oog voor mooie en fijne momenten. Je woont minder in je hoofd en gaat je prettiger voelen.

Uitleg mindfulness

Mindfulness wordt vaak uitgelegd als een aandachtsoefening. De letterlijke vertaling is ‘opmerkzaamheid’ of ‘aandachtigheid’. Eigenlijk is het een combinatie van die twee: door het huidige moment aandacht te geven, merk je op wat er is in dit moment. Maar hoe leef je meer in het moment? Dat doe je door aandachtsoefeningen, oftewel mindfulness oefeningen. Je hebt formele mindfulness oefeningen, dat zijn de mindfulness meditaties; en informele oefeningen, daarbij probeer je een gewone activiteit met aandacht te doen, bijvoorbeeld eten, wandelen of douchen.
Je richt tijdens een mindfulness meditatie bijvoorbeeld de aandacht op de adem. Je zult dan merken dat je aandacht afdwaalt en je soms aan het denken slaat. Je leert dit opmerken en steeds weer de aandacht terug te brengen naar de adem. Zo wordt de ‘aandachtsspier’ sterker en kun je steeds beter in het moment leven.

Why Mindfulness?

Practicing mindfulness leads to more awareness of thoughts, feelings and bodily sensations in the present moment. Developing an observing, non-reactive perspective enables one to consciously respond- with more clarity and calm- rather than reacting out of automatic, habitual patterns.

If you want to improve the quality of you life, the mindfulness training program might be the right thing to do, especially when you want to learn how to deal with life’s obstacles in a new way. Participants are expected to be motivated. Practising on a daily basis is an important part of the training and will need to be carried out seriously in order to benefit from the training program. Your motivation will determine the result.

  • learn how to deal with difficult emotions, like tension, anxiety or pain
  • spend less energy on worrying
  • be able to enjoy a busy life
  • find more moments of joy, peace and inner stillness
  • experience each moment with awareness
  • increase your energy levels

What is the MBSR Program?

The Mindfulness Based Stress Reduction (MBSR) program was developed by Jon Kabat-Zinn in 1979 at the University of Massachusetts Medical Center. Since then it’s been the subject of thousands of research studies in medicine, psychology and neuroscience.

The MBSR course is an 8-week, nine session course. The weekly sessions are 2 ½ hours and there is also one full day session of 6 hours. Elements of the program are guided mindfulness exercises, exploring patterns of thinking, feeling and action, information about physiology of stress, group discussion and inquiry. Participants commit to daily practice at home during the course using the audio files and work book.

Free intake for the mindfulness training

There is always a free, personal intake with the trainer before the training. This takes place at our location in Utrecht Leidsche Rijn. After the intake you only decide definitively whether to participate. We discuss whether the training suits you, your needs or complaints, and you can ask all your questions.

9
Gemiddeld cijfer voor Mindfulness (MBSR) training in English Utrecht Centrum
Gebaseerd op 1 ervaring
starstarstarstarstar_half
Paul Vorst
9
Mindfulness (MBSR) training Utrecht Centrum

"Ik wist niet wat ik kon verwachten dus de training heeft mijn verwachtingen overtroffen. Ik kreeg veel energie door het volgen van deze training. Locatie was top, trainer was top en het was een fijne en kleine groep die de training heeft gevolgd. Daardoor veel persoonlijke aandacht." - 03-12-2018 13:00

"Ik wist niet wat ik kon verwachten dus de training heeft mijn verwachtingen overtroffen. Ik kreeg veel energie door het volgen van deze trai… alles lezen - 03-12-2018 13:00

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Trainingsbureau voor Mindfulness, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.