Coaching van medewerkers; Concepten van begeleiden en motiveren.

Type product
Tijdsduur
Logo van TwoPlus consultancy B.V.

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Thematiek
Een belangrijke bijdrage tot het succes van medewerkers is de directe begeleiding (coachen) en het permanent motiveren door de direct leidinggevenden. Het is essentieel dat medewerkers op zowel sterke als minder sterke punten in hun handelen constructief worden aangesproken. Als er niet aan vakkundige en constante coaching wordt gedaan kunnen medewerkers zich nooit ontwikkelen tot een hoog niveau qua professionaliteit. Het is een permanent proces van constructieve feedback en voorbeeldgedrag waardoor het gedrag wordt gestuurd. De wijze waarop leidinggevenden door hun gedrag medewerkers aansturen op hun taak kan motiverend of demotiverend zijn. De leidinggevende zal dus in staat moet…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Begeleidingskunde, Motiveren, Didactische vaardigheden, Coachingsvaardigheden en Leidinggeven.

Thematiek
Een belangrijke bijdrage tot het succes van medewerkers is de directe begeleiding (coachen) en het permanent motiveren door de direct leidinggevenden. Het is essentieel dat medewerkers op zowel sterke als minder sterke punten in hun handelen constructief worden aangesproken. Als er niet aan vakkundige en constante coaching wordt gedaan kunnen medewerkers zich nooit ontwikkelen tot een hoog niveau qua professionaliteit. Het is een permanent proces van constructieve feedback en voorbeeldgedrag waardoor het gedrag wordt gestuurd. De wijze waarop leidinggevenden door hun gedrag medewerkers aansturen op hun taak kan motiverend of demotiverend zijn. De leidinggevende zal dus in staat moeten zijn het gevoel van waardering over te brengen voor prestaties, alsmede de randvoorwaarden waarin het werk verricht wordt zo optimaal mogelijk te laten zijn. Wanneer het gedrag van medewerkers aanleiding geeft tot bijsturing doet de leidinggevende dat beslist maar met een positief opbouwende instelling.

Hoofddoel
In de training zal het de deelnemers duidelijk worden dat de wijze waarop de medewerkers in de dagelijkse praktijk leiding ervaren bepalend is voor het gevoel van motivatie c.q. demoti vatie. Na de training zullen de deelnemers doordrongen dienen te zijn dat de leidinggevende een bepalende rol speelt in het dienstverleningsproces. De verantwoordelijkheid strekt zich uit over het hele team waaraan leiding wordt gegeven. Dit vergt een besef van positieve beïnvloeding, actieve alerte houding en voorbeeldgedrag. Een adequate daarop aansluitende sociale en communicatieve vaardigheid wordt intensief in de training getraind.

Te behandelen onderwerpen:

  • Zakelijk management met een menselijk gezicht.
  • Het coachingsproces en de fasen daarbinnen.
  • Hoe bewaak ik de kwaliteit van mijn medewerkers.
  • Hoe verbeter ik de kwaliteit van mijn medewerkers door voorbeeldgedrag en begeleiding.
  • Het stimuleren en motiveren van het eigen team.
  • De persoonlijke presentatie van een motiverende leidinggevende.
  • Diverse coachingsituaties en de daarbij behorende communicatieve vaardigheden.

TrainingsmethodeVia discussie, oefeningen en simulaties worden bovengenoemde onderwerpen behandeld en in hun onderlinge verband gebracht. Van de deelnemers zal een actieve eigen bijdrage worden verlangd. Er zal gebruik gemaakt worden van audio-visuele apparatuur.

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.