Executive MBA voor Food & Retail Professionals

Startdatum en plaats
Logo van University of Groningen Business School
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9 University of Groningen Business School heeft een gemiddelde beoordeling van 9 (uit 5 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Baarn
2 sep. 2019 tot 31 aug. 2022

Beschrijving

Deze parttime Nederlandstalige opleiding volgt u gedurende 3 jaargangen naast uw reguliere baan. Na afloop ontvangt u de MSc-titel.

* Deze MBA heeft een modulaire instroom. Het volgende instroommoment is in november* Locatie: Kasteel Groeneveld, Baarn* Download de brochureWij houden u graag op de hoogte over de volgende editie. Neem contact met ons op.De food sector is dynamisch als nooit tevoren: consumentengedrag is grillig en het concurrentieveld is in toenemende mate onderhevig aan veranderingen. Om voorop te blijven lopen is het belangrijk om vanuit een heldere visie te opereren: waar gaat de markt naartoe en wat betekent dat voor de koers van ons bedrijf? Hoe gaan we waarde creëren en …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Deze parttime Nederlandstalige opleiding volgt u gedurende 3 jaargangen naast uw reguliere baan. Na afloop ontvangt u de MSc-titel.

* Deze MBA heeft een modulaire instroom. Het volgende instroommoment is in november* Locatie: Kasteel Groeneveld, Baarn* Download de brochureWij houden u graag op de hoogte over de volgende editie. Neem contact met ons op.De food sector is dynamisch als nooit tevoren: consumentengedrag is grillig en het concurrentieveld is in toenemende mate onderhevig aan veranderingen. Om voorop te blijven lopen is het belangrijk om vanuit een heldere visie te opereren: waar gaat de markt naartoe en wat betekent dat voor de koers van ons bedrijf? Hoe gaan we waarde creëren en hoe zorgen we dat dit operationeel gezien efficiënt en effectief gebeurt?
Dat zijn de kernvragen waar het programma van de Executive MBA op is gebaseerd.

Een perfecte voorbereiding op een volgende stap.
Goed te combineren met een uitdagende functie.
Focus én een sterk netwerk.
Unieke samenwerking tussen wetenschap en bedrijfsleven.
Gerenommeerde universiteit.Een perfecte voorbereiding op een volgende stap. De Executive MBA richt zich op managers die al een sleutelfunctie binnen het bedrijf vervullen of die stap de komende jaren gaan maken. Kenmerkend is dat deelnemers zich ontwikkelen naar een meer generalistische en leidinggevende functie binnen de organisatie. Daarbij is het essentieel dat zij kennis hebben van de belangrijkste bedrijfskundige functies van een bedrijf: marketing, sales, inkoop, finance, HRM en operations. Zowel de modules als het persoonlijke leiderschapstraject helpen u bij het maken deze stap.

Goed te combineren met een uitdagende functie. De Executive MBA is opgezet als een part-time programma dat goed te volgen is naast een veeleisende baan. De opzet van één collegedag per 3 weken blijkt goed te doen. Sterker nog, wij horen vaak van deelnemers dat zij altijd weer naar de collegedagen uitkijken om even los te komen van de hectiek van alledag.

Focus én een sterk netwerk. De Executive MBA richt zich op een combinatie van food & retail. Door deelnemers van retailers, foodservice, food fabrikanten en andere toeleveranciers in één groep samen te brengen ontstaat er meer interactie en is het eenvoudiger om kennis

U krijgt u een programma voorgeschoteld waarbij theorie en praktijk met elkaar in evenwicht zijn. Dit doen we met een gevarieerd programma, waarbij topdocenten uit de wetenschap en praktijk elkaar afwisselen. Op deze manier gaat de theorie leven en kunt u deze ook toepassen op actuele vraagstukken in de praktijk. We maken daarbij gebruik van veel verschillende werkvormen, zodat ieder onderwerp op de juiste manier behandeld kan worden.Lezingen, workshops, praktijkcases en een internationale studiereis zorgen ervoor dat de overgedragen kennis ook écht beklijft.
Het gehele programma staat onder leiding van prof. dr. Laurens Sloot, hoogleraar Retail Marketing bij de Rijksuniversiteit Groningen en oprichter van EFMI Business School.

De opleiding volgt het 'structure follows strategy' principe: vanuit een heldere toekomstvisie de koers bepalen (jaar 1), daarna de koers doorvertalen naar de manier waarop een bedrijf waarde creëert (jaar 2) en hoe de organisatie daarop moet aansluiten (jaar 3). Ieder jaar bestaat uit vier losse modules: drie kennismodules en één integratiemodule. De kennismodules worden afgerond door middel van een essay, een casestudie of een andere toetsvorm. In de jaarlijkse integratiemodule staat de toepassing van de stof op een praktijkvraagstuk centraal.

Deze MBA heeft een modulaire instroom. Neem contact op voor het volgende instroommoment

Senior professionals met minimaal 4 jaar werkervaring en een afgeronde HBO- of universitaire vooropleiding.Voorbeeldfuncties:

▪ Directie- en MT-leden
▪ Commercieel manager, accountmanager, sales manager, trade marketing manager, channel manager
▪ Unit manager, senior category manager, senior inkoper, senior assortimentsmanager
▪ Marketing manager, formule manager, marketing intelligence manager
▪ Regio manager, operationeel manager, logistiek manager, supply chain manager
▪ Financieel manager, business controller

Opmerking: deelnemers met alleen een afgeronde HBO-vooropleiding zullen een compact pre-masterprogramma moeten volgen. De programma-coördinator kan hier meer informatie over verstrekken.

Keep adding personal value

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.