The Master of Retail Psychology & Shopper Neuroscience (Nederlandstalig)

Type product
Niveau

The Master of Retail Psychology & Shopper Neuroscience (Nederlandstalig)

Unravel Academy
Logo van Unravel Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,1 Unravel Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 9,1 (uit 28 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Beschrijving

✔️ Hoe grijp je de aandacht van de klant in-store?
✔️ Wat bepaalt het succes van een product of verpakking?
✔️ Wat drijft onze koopbeslissingen?

De winkel. Er is letterlijk geen andere plek ter wereld waar je zoveel psychologie tegenkomt. En waar psychologie is, daar zijn kansen voor beïnvloeding.

Wat bepaalt waar klanten heenlopen en welke producten ze zien? Welke subtiele en veelal onbewuste omgevingsfactoren schuilen er achter een koopbeslissing? Hoe maakt een klant keuzes voor het schap en hoe manoeuvreert een merk zich daartussen? Wat is het geheim achter effectief verpakkingsdesign? En hoe zet je branding nu werkelijk in om lange termijn succes veilig te stellen?

Stuk voor stuk vragen…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

✔️ Hoe grijp je de aandacht van de klant in-store?
✔️ Wat bepaalt het succes van een product of verpakking?
✔️ Wat drijft onze koopbeslissingen?

De winkel. Er is letterlijk geen andere plek ter wereld waar je zoveel psychologie tegenkomt. En waar psychologie is, daar zijn kansen voor beïnvloeding.

Wat bepaalt waar klanten heenlopen en welke producten ze zien? Welke subtiele en veelal onbewuste omgevingsfactoren schuilen er achter een koopbeslissing? Hoe maakt een klant keuzes voor het schap en hoe manoeuvreert een merk zich daartussen? Wat is het geheim achter effectief verpakkingsdesign? En hoe zet je branding nu werkelijk in om lange termijn succes veilig te stellen?

Stuk voor stuk vragen waarop de psychologie en neurowetenschappen kraakheldere antwoorden hebben. Pas de laatste jaren sijpelt die kennis voorzichtig door in de retailwereld. Met deze training wil ik (Tom van Bommel) dat in een stroomversnelling brengen: één online training met alle bewezen inzichten die elke retailprofessional moet kennen.

Les 1: De Wetenschap Achter Winkelen
4 videos · 44 min

De winkel is een wilde psychologische cocktail. Kleine specifieke details in winkelinrichting, verpakkingen en prijzen kunnen grootse verschillen maken. In deze les ontdek je wat er schuilgaat achter ons verrassend onbewuste koopgedrag

Les 2 Het Brein in de Winkel
5 videos · 74 min

Mensen blijken verrassend voorspelbaar in waar ze kijken, naartoe lopen en zelfs wat ze kopen. In deze les ontdek je alle wetmatigheden in koopgedrag die je een flinke streep voor geven in winkeldesign en categorieverdeling.

Les 3 Beleving & Omgeving
10 videos · 119 min

Emotie en gedrag van klanten wordt onbewust beïnvloed door talloze omgevingsfactoren als visuals, geluid, geur, smaak en tast. In deze les maken we emotie en beleving wetenschappelijk én direct praktisch toepasbaar voor elke retailprofessional.

Les 4 Voor het Schap
6 videos · 137 min

Nergens zijn er zoveel kansen om een koopbeslissing te beïnvloeden als voor het schap. In deze les leer je de psychologie achter effectieve schapinrichting, hoe mensen keuzes maken en wat POS-communicatie nodig heeft om het onmogelijke mogelijk te maken.

Les 5 Product & Verpakking
8 videos · 137 min

4 op de 5 producten faalt. In deze les leer je alles wat je moet weten zodat jou dit nooit meer overkomt. Esthetiek, aandacht en verlangen zijn volstrekt stuurbaar – mits je de wetenschap achter deze zaken begrijpt.

Les 6 Pricing Psychologie
6 videos · 115 min

Een prijs is zoveel meer dan een prijs. Deze les onthult de psychologische technieken om de perfecte mix samen te stellen van prijsformat, design, presentatie en context.

Les 7 Sociale beïnvloeding
6 videos · 109 min

Koopgedrag en winkelbeleving zijn in zeer grote mate afhankelijk van de mensen om ons heen: medeklanten en medewerkers. In deze les leer je hoe de medewerkers een winkel kunnen maken of breken, met veelal verrassende praktische implicaties.

Les 8 De Shopping Trip
6 videos · 112 min

De mindset van de klant zit niet in cement gegoten. Elke stap in de shopping trip is een potentieel kantelpunt in impulsiviteit, prijsgevoeligheid, behoefte aan variatie en algehele kooplust. Na deze les ben je meester in elke stap van de winkeltrip – van entree tot kassa.

Les 9 Omnichannel, Tech & Online
7 videos · 137 min

Retail is onlosmakelijk verbonden met andere kanalen en evolueert voortdurend met nieuwe innovaties op de winkelvloer. Hoe geef je retail een vruchtbare plek in de marketingmix? En wat zijn die onderliggende factoren die bepalen of innovaties falen of slagen. Na deze les weet je het.

Les 10 Branding
6 videos · 98 min

Branding wordt geteisterd door mythes. Door deze mythes wordt de werkelijke potentie van branding in retailomgevingen zelden benut. In deze les ontzenuwen we de worst practices en kijken we wat wél werkt om als merk maximaal terrein te veroveren in het hoofd van de klant.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.