Cursus Business Development & Innovation

Type product
Totale lesduur
Startdatum en plaats

Startdata en plaatsen

Amsterdam
17 mei. 2018 tot 14 jun. 2018
Eindhoven
17 mei. 2018 tot 14 jun. 2018
Utrecht
17 mei. 2018 tot 14 jun. 2018

Beschrijving

De cursus ‘Business Development & Innovatie’ duurt ongeveer 2 maanden en omvat 5 colleges van 3 uur. U volgt de cursus met ongeveer 10-15 deelnemers op locatie

Onderwerpen
– Welke trends en ontwikkelingen zijn er op business development en innovatievlak?
– Hoe bouw ik een organisatie met toegevoegde waarde en innovatievermogen?
– Hoe kan ik de innovatiestrategie integreren en implementeren in de organisatie?
– Welke rol spelen leadership, verandermanagement en bedrijfscultuur bij innovatie?
– Welke vaardigheden zijn vereist om vernieuwingen door te kunnen voeren?
– Hoe meet ik de effectiviteit van de business innovatiestrategie?

Resultaat
Na afloop van de cursus Business Development & Innov…

Lees de volledige beschrijving

Default

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze leeradviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

De cursus ‘Business Development & Innovatie’ duurt ongeveer 2 maanden en omvat 5 colleges van 3 uur. U volgt de cursus met ongeveer 10-15 deelnemers op locatie

Onderwerpen
– Welke trends en ontwikkelingen zijn er op business development en innovatievlak?
– Hoe bouw ik een organisatie met toegevoegde waarde en innovatievermogen?
– Hoe kan ik de innovatiestrategie integreren en implementeren in de organisatie?
– Welke rol spelen leadership, verandermanagement en bedrijfscultuur bij innovatie?
– Welke vaardigheden zijn vereist om vernieuwingen door te kunnen voeren?
– Hoe meet ik de effectiviteit van de business innovatiestrategie?

Resultaat
Na afloop van de cursus Business Development & Innovatie bent u in staat om zelfstandig uitvoering te geven aan het innovatiebeleid. U weet wat de strategische en praktische implicaties van uw keuzen zijn. U weet hoe u tot een juiste new businesstrategie en innovatiekracht kunt komen en weet ook hoe u in logische stappen tot een goede executie kunt komen. Tot slot bent u op de hoogte van de laatste kennis en inzichten op het gebied van new product development, bedrijfscultuur, verandermanagement en time-to-market.

De cursus Business Development & Innovatie is zo opgezet om u in praktische zin en in relatief kort tijdsbestek zoveel mogelijk bij te brengen over business development en innovatie. Verder staat de kwantificering van beleid centraal tijdens deze opleiding. U redeneert gedurende de opleiding terug vanuit een bedrijfskundig perspectief.De cursus Business Development & Innovatie is zo opgezet om u in praktische zin en in relatief kort tijdsbestek zoveel mogelijk bij te brengen over business development en innovatie. Verder staat de kwantificering van beleid centraal tijdens deze opleiding. U redeneert gedurende de opleiding terug vanuit een bedrijfskundig perspectief.

De cursus ‘Business Development & Innovatie’ duurt ongeveer 2 maanden en omvat 5 colleges van 3 uur. U volgt de cursus met ongeveer 10-15 deelnemers op locatie.Inhoud
Dag 1: Strategie en business model innovation (college 1 en 2)
Tijdens deze dag leert u hoe u de juiste strategische fundamenten kunt leggen om tot een succesvolle business developmentstrategie voor uw organisatie te komen. U krijgt nieuwe kennis en inzicht over strategisch management, business model innovation, market learning en open innovation. U leert tot slot welke stappen er nodig zijn voor een succesvolle uitrol, hoe u een juiste innovatiestrategie kunt samenstellen en hoe u uiteindelijk grip kunt houden op het vernieuwingsproces.
Dag 2: Innovatie management en business development (college 3 en 4)
Tijdens deze dag leert hoe u uw innovatiestrategie verder kunt vormgeven. U verwerft tal van nieuwe pragmatische inzichten, tools, tips, methdes en checklists over business development uit de praktijk. U leert aan de hand van best practices en cases hoe u innovatieprocessen beter en effectiever kunt organiseren, hoe u om kunt gaan met de organisatie van creativiteit en innovatiekracht en hoe dit dient te resulteren in toegevoegde waarde en onderscheidend vermogen. Tevens leert u hoe u uw innovatiestrategie intern kunt doorvoeren. U krijgt nieuwe kennis en inzicht over organisatiecultuur, identiteit en waarden, interne weerstand, draagvlakcreatie en change management. U krijgt nieuwe methoden en instrumenten aangereikt waarmee u uw new businessstrategie gedegen ten uitvoer kunt brengen en u weet welke krachten er spelen binnen organisaties en hoe u daarmee uw voordeel kunt doen.
Dag 3: Implementatie en effectiviteit new businessbeleid (college 5)
Tijdens deze dag leert u hoe u de organisatie concreet gereedmaakt voor de implementatie van een nieuwe innovatiestrategie. U leert hoe u doelstellingen opstelt, hoe u uw innovatieteam prepareert en hoe u dit kunt managen, hoe u bestaande systemen kunt integreren met de nieuwe systemen maar bovenal: hoe u grip kunt houden op het totale implementatieproces. U wordt bijgespijkerd over alle ins en outs van het monitoringproces. Op welke KPI’s wordt gestuurd, welke metrics worden gehanteerd en wanneer dient er bijsturing in het proces plaats te vinden? Tot slot krijgt u aan de hand van enkele best practices en cases voorbeelden van succesvolle en effectieve business development implementaties. U krijgt te horen hoe er te werk is gegaan met de organisatie van creativiteit, productontwikkeling en time-to-market en wat de resultaten hiervan waren.

De cursus Business Development & Innovatie is zo opgezet om u in praktische zin en in relatief kort tijdsbestek zoveel mogelijk bij te brengen over business development en innovatie. Verder staat de kwantificering van beleid centraal tijdens deze opleiding. U redeneert gedurende de opleiding terug vanuit een bedrijfskundig perspectief.De cursus Business Development & Innovatie is zo opgezet om u in praktische zin en in relatief kort tijdsbestek zoveel mogelijk bij te brengen over business development en innovatie. Verder staat de kwantificering van beleid centraal tijdens deze opleiding. U redeneert gedurende de opleiding terug vanuit een bedrijfskundig perspectief.

De aandachtsspanne van de consument is schaars. Om de consument van vandaag de dag te overtuigen van uw product of dienst, is toegevoegde waarde en onderscheidend vermogen erg belangrijk. Om producten te kunnen produceren die dit in zich dragen, is creativiteit, innovatiekracht en time-to-market van levensbelang. Met behulp van nieuwe kennis en inzichten op het gebied van business development en innovatie Onderwerpen
– Welke trends en ontwikkelingen zijn er op business development en innovatievlak?
– Hoe kan ik een effectieve innovatie- en developmentstrategie formuleren?
– Hoe bouw ik een organisatie met toegevoegde waarde en innovatievermogen?
– Hoe kan ik de innovatiestrategie integreren en implementeren in de organisatie?
– Welke rol spelen leadership, verandermanagement en bedrijfscultuur bij innovatie?
– Welke vaardigheden zijn vereist om vernieuwingen door te kunnen voeren?
– Hoe meet ik de effectiviteit van de business innovatiestrategie?

Resultaat
Na afloop van de cursus Business Development & Innovatie bent u in staat om zelfstandig uitvoering te geven aan het innovatiebeleid. U weet wat de strategische en praktische implicaties van uw keuzen zijn. U weet hoe u tot een juiste new businesstrategie en innovatiekracht kunt komen en weet ook hoe u in logische stappen tot een goede executie kunt komen. U bent in staat om grip te houden en op de juiste momenten bij te sturen. Tot slot bent u op de hoogte van de laatste kennis en inzichten op het gebied van new product development, bedrijfscultuur, verandermanagement en time-to-market.

De Post HBO opleiding ‘Business Development & Innovatie’ duurt ongeveer 3 maanden en omvat 10 colleges van 3 uur. U volgt de opleiding met 10-15 deelnemers op locatie. Hierin volgt u colleges, werkt aan opdrachten en schrijft ter afronding een referaat. De colleges vinden deels in de middag en deels in de avonduren plaats. Uw investering hiervoor bedraagt EUR 2850,-’Onderwerpen
– Welke trends en ontwikkelingen zijn er binnen business development en innovatie?
– Hoe kan ik een effectieve innovatie- en developmentstrategie formuleren?
– Hoe bouw ik een organisatie met toegevoegde waarde en innovatievermogen?
– Hoe kan ik de innovatiestrategie integreren en implementeren in de organisatie?
– Welke rol spelen leadership, verandermanagement en bedrijfscultuur bij innovatie?
– Welke vaardigheden zijn vereist om vernieuwingen door te kunnen voeren?
– Hoe meet ik de effectiviteit van de business innovatiestrategie?

Resultaat
Na afloop van de opleiding bent u in staat om zelfstandig uitvoering te geven aan de business innovationstrategie. U bent in staat om tot een strategie te komen die in lijn ligt met de bedrijfs- en marketingstrategie. U weet hoe u een effectief innovatieproces kunt opstarten en hoe u creativiteit en innovatie tot volle bloei kunt laten komen. U bent op de hoogte van de (on)mogelijkheden die bepaalde managementstijlen hebben voor het welslagen van innovatieprocessen. U weet tevens hoe u het beste om kunt gaan met interne weerstand en het veranderen van bestaande structuren en culturen. U bent op de hoogte van alle succesfactoren van business leaders en weet hoe u een succesvolle implementatie kunt doorvoeren. Tot slot bent u op de hoogte van de laatste kennis en inzichten op het gebied van business development en de mogelijkheden die dit geeft voor het vermarkten van een onderscheidend product met voldoende toegevoegde waarde.

De cursus Business Development & Innovatie is bedoeld voor professionals die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van new business development en innovatie.
De cursus Business Development & Innovatie is bedoeld voor professionals die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van new business development en innovatie. De cursus is een executive training wat betekent dat een bepaald werk- en denkniveau gewenst is. Doorgaans hebben onze deelnemers een bedrijfskundige achtergrond, 5 tot 15 jaar relevante werkervaring en HBO+ denkniveau. In principe staat het iedereen vrij om deel te nemen, onze ervaring is echter dat het optimale leerresultaat ligt bij een ruimere werkervaring.

UBS / Utrecht Business School is de business school voor management executives en business leaders in Nederland. Wij leiden onze  studenten op tot zwaardere professionals en bereiden ze voor op een volgende stap in hun carrière. Dit doen we op de vakgebieden finance & accounting, marketing en communicatie, it en crm, strategie, hrm en management & leadership. We ondersteunen studenten gedurende hun carrière met kennis, contactmomenten en inspiratie en geven middels educatie en certificering duiding aan kennisniveaus en werkervaring. http:www.ubsbusiness.nl

Er zijn nog geen ervaringen. Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze leeradviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.