Cursus Business Development & Innovation
- Type product
- Totale lesduur
- Startdatum en plaats
Startdata en plaatsen
Amsterdam 17 mei. 2018 tot 14 jun. 2018 |
Eindhoven 17 mei. 2018 tot 14 jun. 2018 |
Utrecht 17 mei. 2018 tot 14 jun. 2018 |
Beschrijving
De cursus ‘Business Development & Innovatie’ duurt ongeveer 2 maanden en omvat 5 colleges van 3 uur. U volgt de cursus met ongeveer 10-15 deelnemers op locatie
Onderwerpen
– Welke trends en ontwikkelingen zijn er op business development en innovatievlak?
– Hoe bouw ik een organisatie met toegevoegde waarde en innovatievermogen?
– Hoe kan ik de innovatiestrategie integreren en implementeren in de organisatie?
– Welke rol spelen leadership, verandermanagement en bedrijfscultuur bij innovatie?
– Welke vaardigheden zijn vereist om vernieuwingen door te kunnen voeren?
– Hoe meet ik de effectiviteit van de business innovatiestrategie?
Resultaat
Na afloop van de cursus Business Development & Innov…
Veelgestelde vragen
Heb je een vraag? Onze leeradviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.
De cursus ‘Business Development & Innovatie’ duurt ongeveer 2 maanden en omvat 5 colleges van 3 uur. U volgt de cursus met ongeveer 10-15 deelnemers op locatie
Onderwerpen
– Welke trends en ontwikkelingen zijn er op business development en
innovatievlak?
– Hoe bouw ik een organisatie met toegevoegde waarde en
innovatievermogen?
– Hoe kan ik de innovatiestrategie integreren en implementeren in
de organisatie?
– Welke rol spelen leadership, verandermanagement en
bedrijfscultuur bij innovatie?
– Welke vaardigheden zijn vereist om vernieuwingen door te kunnen
voeren?
– Hoe meet ik de effectiviteit van de business
innovatiestrategie?
Resultaat
Na afloop van de cursus Business Development & Innovatie bent u
in staat om zelfstandig uitvoering te geven aan het
innovatiebeleid. U weet wat de strategische en praktische
implicaties van uw keuzen zijn. U weet hoe u tot een juiste new
businesstrategie en innovatiekracht kunt komen en weet ook hoe u in
logische stappen tot een goede executie kunt komen. Tot slot bent u
op de hoogte van de laatste kennis en inzichten op het gebied van
new product development, bedrijfscultuur, verandermanagement en
time-to-market.
De cursus Business Development & Innovatie is zo opgezet om u in praktische zin en in relatief kort tijdsbestek zoveel mogelijk bij te brengen over business development en innovatie. Verder staat de kwantificering van beleid centraal tijdens deze opleiding. U redeneert gedurende de opleiding terug vanuit een bedrijfskundig perspectief.De cursus Business Development & Innovatie is zo opgezet om u in praktische zin en in relatief kort tijdsbestek zoveel mogelijk bij te brengen over business development en innovatie. Verder staat de kwantificering van beleid centraal tijdens deze opleiding. U redeneert gedurende de opleiding terug vanuit een bedrijfskundig perspectief.
De cursus ‘Business Development & Innovatie’ duurt ongeveer
2 maanden en omvat 5 colleges van 3 uur. U volgt de cursus met
ongeveer 10-15 deelnemers op locatie.Inhoud
Dag 1: Strategie en business model innovation (college 1 en 2)
Tijdens deze dag leert u hoe u de juiste strategische fundamenten
kunt leggen om tot een succesvolle business developmentstrategie
voor uw organisatie te komen. U krijgt nieuwe kennis en inzicht
over strategisch management, business model innovation, market
learning en open innovation. U leert tot slot welke stappen er
nodig zijn voor een succesvolle uitrol, hoe u een juiste
innovatiestrategie kunt samenstellen en hoe u uiteindelijk grip
kunt houden op het vernieuwingsproces.
Dag 2: Innovatie management en business development (college 3 en
4)
Tijdens deze dag leert hoe u uw innovatiestrategie verder kunt
vormgeven. U verwerft tal van nieuwe pragmatische inzichten, tools,
tips, methdes en checklists over business development uit de
praktijk. U leert aan de hand van best practices en cases hoe u
innovatieprocessen beter en effectiever kunt organiseren, hoe u om
kunt gaan met de organisatie van creativiteit en innovatiekracht en
hoe dit dient te resulteren in toegevoegde waarde en onderscheidend
vermogen. Tevens leert u hoe u uw innovatiestrategie intern kunt
doorvoeren. U krijgt nieuwe kennis en inzicht over
organisatiecultuur, identiteit en waarden, interne weerstand,
draagvlakcreatie en change management. U krijgt nieuwe methoden en
instrumenten aangereikt waarmee u uw new businessstrategie gedegen
ten uitvoer kunt brengen en u weet welke krachten er spelen binnen
organisaties en hoe u daarmee uw voordeel kunt doen.
Dag 3: Implementatie en effectiviteit new businessbeleid (college
5)
Tijdens deze dag leert u hoe u de organisatie concreet gereedmaakt
voor de implementatie van een nieuwe innovatiestrategie. U leert
hoe u doelstellingen opstelt, hoe u uw innovatieteam prepareert en
hoe u dit kunt managen, hoe u bestaande systemen kunt integreren
met de nieuwe systemen maar bovenal: hoe u grip kunt houden op het
totale implementatieproces. U wordt bijgespijkerd over alle ins en
outs van het monitoringproces. Op welke KPI’s wordt gestuurd, welke
metrics worden gehanteerd en wanneer dient er bijsturing in het
proces plaats te vinden? Tot slot krijgt u aan de hand van enkele
best practices en cases voorbeelden van succesvolle en effectieve
business development implementaties. U krijgt te horen hoe er te
werk is gegaan met de organisatie van creativiteit,
productontwikkeling en time-to-market en wat de resultaten hiervan
waren.
De cursus Business Development & Innovatie is zo opgezet om u in praktische zin en in relatief kort tijdsbestek zoveel mogelijk bij te brengen over business development en innovatie. Verder staat de kwantificering van beleid centraal tijdens deze opleiding. U redeneert gedurende de opleiding terug vanuit een bedrijfskundig perspectief.De cursus Business Development & Innovatie is zo opgezet om u in praktische zin en in relatief kort tijdsbestek zoveel mogelijk bij te brengen over business development en innovatie. Verder staat de kwantificering van beleid centraal tijdens deze opleiding. U redeneert gedurende de opleiding terug vanuit een bedrijfskundig perspectief.
De aandachtsspanne van de consument is schaars. Om de consument
van vandaag de dag te overtuigen van uw product of dienst, is
toegevoegde waarde en onderscheidend vermogen erg belangrijk. Om
producten te kunnen produceren die dit in zich dragen, is
creativiteit, innovatiekracht en time-to-market van levensbelang.
Met behulp van nieuwe kennis en inzichten op het gebied van
business development en innovatie Onderwerpen
– Welke trends en ontwikkelingen zijn er op business development en
innovatievlak?
– Hoe kan ik een effectieve innovatie- en developmentstrategie
formuleren?
– Hoe bouw ik een organisatie met toegevoegde waarde en
innovatievermogen?
– Hoe kan ik de innovatiestrategie integreren en implementeren in
de organisatie?
– Welke rol spelen leadership, verandermanagement en
bedrijfscultuur bij innovatie?
– Welke vaardigheden zijn vereist om vernieuwingen door te kunnen
voeren?
– Hoe meet ik de effectiviteit van de business
innovatiestrategie?
Resultaat
Na afloop van de cursus Business Development & Innovatie bent u
in staat om zelfstandig uitvoering te geven aan het
innovatiebeleid. U weet wat de strategische en praktische
implicaties van uw keuzen zijn. U weet hoe u tot een juiste new
businesstrategie en innovatiekracht kunt komen en weet ook hoe u in
logische stappen tot een goede executie kunt komen. U bent in staat
om grip te houden en op de juiste momenten bij te sturen. Tot slot
bent u op de hoogte van de laatste kennis en inzichten op het
gebied van new product development, bedrijfscultuur,
verandermanagement en time-to-market.
De Post HBO opleiding ‘Business Development & Innovatie’
duurt ongeveer 3 maanden en omvat 10 colleges van 3 uur. U volgt de
opleiding met 10-15 deelnemers op locatie. Hierin volgt u colleges,
werkt aan opdrachten en schrijft ter afronding een referaat. De
colleges vinden deels in de middag en deels in de avonduren plaats.
Uw investering hiervoor bedraagt EUR 2850,-’Onderwerpen
– Welke trends en ontwikkelingen zijn er binnen business
development en innovatie?
– Hoe kan ik een effectieve innovatie- en developmentstrategie
formuleren?
– Hoe bouw ik een organisatie met toegevoegde waarde en
innovatievermogen?
– Hoe kan ik de innovatiestrategie integreren en implementeren in
de organisatie?
– Welke rol spelen leadership, verandermanagement en
bedrijfscultuur bij innovatie?
– Welke vaardigheden zijn vereist om vernieuwingen door te kunnen
voeren?
– Hoe meet ik de effectiviteit van de business
innovatiestrategie?
Resultaat
Na afloop van de opleiding bent u in staat om zelfstandig
uitvoering te geven aan de business innovationstrategie. U bent in
staat om tot een strategie te komen die in lijn ligt met de
bedrijfs- en marketingstrategie. U weet hoe u een effectief
innovatieproces kunt opstarten en hoe u creativiteit en innovatie
tot volle bloei kunt laten komen. U bent op de hoogte van de
(on)mogelijkheden die bepaalde managementstijlen hebben voor het
welslagen van innovatieprocessen. U weet tevens hoe u het beste om
kunt gaan met interne weerstand en het veranderen van bestaande
structuren en culturen. U bent op de hoogte van alle succesfactoren
van business leaders en weet hoe u een succesvolle implementatie
kunt doorvoeren. Tot slot bent u op de hoogte van de laatste kennis
en inzichten op het gebied van business development en de
mogelijkheden die dit geeft voor het vermarkten van een
onderscheidend product met voldoende toegevoegde waarde.
De cursus Business Development & Innovatie is bedoeld voor
professionals die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van
new business development en innovatie.
De cursus Business Development & Innovatie is bedoeld voor
professionals die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van
new business development en innovatie. De cursus is een executive
training wat betekent dat een bepaald werk- en denkniveau gewenst
is. Doorgaans hebben onze deelnemers een bedrijfskundige
achtergrond, 5 tot 15 jaar relevante werkervaring en HBO+
denkniveau. In principe staat het iedereen vrij om deel te nemen,
onze ervaring is echter dat het optimale leerresultaat ligt bij een
ruimere werkervaring.
UBS / Utrecht Business School is de business school voor management executives en business leaders in Nederland. Wij leiden onze studenten op tot zwaardere professionals en bereiden ze voor op een volgende stap in hun carrière. Dit doen we op de vakgebieden finance & accounting, marketing en communicatie, it en crm, strategie, hrm en management & leadership. We ondersteunen studenten gedurende hun carrière met kennis, contactmomenten en inspiratie en geven middels educatie en certificering duiding aan kennisniveaus en werkervaring. http:www.ubsbusiness.nl
Er zijn nog geen ervaringen. Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Heb je een vraag? Onze leeradviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.