Business Development & Innovation (Cursus)
"Boeiende presentaties en verhalen. Verhalen uit de praktijk werken goed en aanstekelijk. Goede sprekers! Wellicht verkorte cursus en lange cursus uit elkaar houden. Metname als er tussentijds een breek is van 2 weken en lange cursus wel doorgaat. Laatste college voelde voor de verkorte curus een beetje als er bij zitten. Ondanks interessant verhaal van spreker.
Eten op locatie erg simpel en treurig! " - 02-07-2018 05:59
"Boeiende presentaties en verhalen. Verhalen uit de praktijk werken goed en aanstekelijk. Goede sprekers! Wellicht verkorte cursus en lange c… alles lezen - 02-07-2018 05:59
Startdata en plaatsen
placeUtrecht 23 jan. 2025 tot 20 feb. 2025 |
Beschrijving
Deze cursus duurt 2 maanden en omvat 5 colleges van 3 uur. De kosten bedragen 1840 euro. U volgt de opleiding met 10-15 deelnemers. Geïnteresseerd? Neem contact op met UBS om uw leerbehoefte te bes...
De aandachtsspanne van de consument is schaars. Om de consument van vandaag de dag te overtuigen van uw product of dienst, is toegevoegde waarde en onderscheidend vermogen erg belangrijk. Om producten te kunnen produceren die dit in zich dragen, is creativiteit, innovatiekracht en time-to-market van levensbelang. Met behulp van nieuwe kennis en inzichten op het gebied van business development en innovatie in deze cursus, kunt u de vernieuwingsstrijd aan om uiteindelijk de consument weer voor u …
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Deze cursus duurt 2 maanden en omvat 5 colleges van 3 uur. De kosten bedragen 1840 euro. U volgt de opleiding met 10-15 deelnemers. Geïnteresseerd? Neem contact op met UBS om uw leerbehoefte te bes...
De aandachtsspanne van de consument is schaars. Om de consument
van vandaag de dag te overtuigen van uw product of dienst, is
toegevoegde waarde en onderscheidend vermogen erg belangrijk. Om
producten te kunnen produceren die dit in zich dragen, is
creativiteit, innovatiekracht en time-to-market van levensbelang.
Met behulp van nieuwe kennis en inzichten op het gebied van
business development en innovatie in deze cursus, kunt u de
vernieuwingsstrijd aan om uiteindelijk de consument weer voor u te
winnen.
Onderwerpen
* Welke trends zijn er op het gebied van business development en
innovatie?
* Hoe kan ik een effectieve innovatie- en developmentstrategie
formuleren?
* Hoe bouw je een bedrijf met toegevoegde waarde en
innovatievermogen?
* Hoe de innovatiestrategie te integreren en implementeren in de
organisatie?
* Welke rol spelen leadership, verandermanagement en cultuur bij
innovatie?
* Welke vaardigheden zijn vereist om vernieuwingen door te kunnen
voeren?
* Hoe meet ik de effectiviteit van de business
innovatiestrategie?
Resultaat
Na afloop van de cursus Business Development & Innovatie bent u
in staat om zelfstandig uitvoering te geven aan het
innovatiebeleid. U w...
De cursus Business Development & Innovatie is bedoeld voor professionals die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van new business development en innovatie. De cursus is een executive training wat betekent dat een bepaald werk- en denkniveau gewenst is. Doorgaans hebben onze deelnemers een bedrijfskundige achtergrond, 5 tot 15 jaar relevante werkervaring en HBO+ denkniveau. In principe staat het iedereen vrij om deel te nemen, onze ervaring is echter dat het optimale leerresultaat lig...
De aandachtsspanne van de consument is schaars. Om de consument
van vandaag de dag te overtuigen van uw product of dienst, is
toegevoegde waarde en onderscheidend vermogen erg belangrijk. Om
producten te kunnen produceren die dit in zich dragen, is
creativiteit, innovatiekracht en time-to-market van levensbelang.
Met behulp van nieuwe kennis en inzichten op het gebied van
business development en innovatie in deze cursus, kunt u de
vernieuwingsstrijd aan om uiteindelijk de consument weer voor
...Onderwerpen
– Welke trends en ontwikkelingen zijn er op business development en
innovatievlak?
– Hoe kan ik een effectieve innovatie- en developmentstrategie
formuleren?
– Hoe bouw ik een organisatie met toegevoegde waarde en
innovatievermogen?
– Hoe kan ik de innovatiestrategie integreren en implementeren in
de organisatie?
– Welke rol spelen leadership, verandermanagement en
bedrijfscultuur bij innovatie?
– Welke vaardigheden zijn vereist om vernieuwingen door te kunnen
voeren?
– Hoe meet ik de effectiviteit van de business
innovatiestrategie?
Resultaat
Na afloop van de cursus Business Development & Innovatie bent u
in staat om zelfstandig uitvoering te geven aan het
innovatiebeleid. U weet wat de strategische en praktische
implicaties van uw keuzen zijn. U weet hoe u tot een juiste new
businesstrategie en innovatiekracht kunt komen en weet ook hoe u in
logische stappen tot een goede executie kunt komen. U bent in staat
om grip te houden en op de juiste momenten bij te sturen. Tot slot
bent u op de hoogte van de laatste kennis en inzichten op het
gebied van new product development, bedrijfscultuur,
verandermanagement en time-to-market.
De cursus ‘Business Development & Innovatie’ duurt ongeveer
2 maanden en omvat 5 colleges van 3 uur. U volgt de cursus met
ongeveer 10-15 deelnemers op locatie.Dag 1: Strategie en business
model innovation (college 1 en 2)
Tijdens deze dag leert u hoe u de juiste strategische fundamenten
kunt leggen om tot een succesvolle business developmentstrategie
voor uw organisatie te komen. U krijgt nieuwe kennis en inzicht
over strategisch management, business model innovation, market
learning en open innovation. U leert tot slot welke stappen er
nodig zijn voor een succesvolle uitrol, hoe u een juiste
innovatiestrategie kunt samenstellen en hoe u uiteindelijk grip
kunt houden op het vernieuwingsproces.
Dag 2: Innovatie management en business development (college 3 en
4)
Tijdens deze dag leert hoe u uw innovatiestrategie verder kunt
vormgeven. U verwerft tal van nieuwe pragmatische inzichten, tools,
tips, methdes en checklists over business development uit de
praktijk. U leert aan de hand van best practices en cases hoe u
innovatieprocessen beter en effectiever kunt organiseren, hoe u om
kunt gaan met de organisatie van creativiteit en innovatiekracht en
hoe dit dient te resulteren in toegevoegde waarde en onderscheidend
vermogen. Tevens leert u hoe u uw innovatiestrategie intern kunt
doorvoeren. U krijgt nieuwe kennis en inzicht over
organisatiecultuur, identiteit en waarden, interne weerstand,
draagvlakcreatie en change management. U krijgt nieuwe methoden en
instrumenten aangereikt waarmee u uw new businessstrategie gedegen
ten uitvoer kunt brengen en u weet welke krachten er spelen binnen
organisaties en hoe u daarmee uw voordeel kunt doen.
Dag 3: Implementatie en effectiviteit new businessbeleid (college
5)
Tijdens deze dag leert u hoe u de organisatie concreet gereedmaakt
voor de implementatie van een nieuwe innovatiestrategie. U leert
hoe u doelstellingen opstelt, hoe u uw innovatieteam prepareert en
hoe u dit kunt managen, hoe u bestaande systemen kunt integreren
met de nieuwe systemen maar bovenal: hoe u grip kunt houden op het
totale implementatieproces. U wordt bijgespijkerd over alle ins en
outs van het monitoringproces. Op welke KPI’s wordt gestuurd, welke
metrics worden gehanteerd en wanneer dient er bijsturing in het
proces plaats te vinden? Tot slot krijgt u aan de hand van enkele
best practices en cases voorbeelden van succesvolle en effectieve
business development implementaties. U krijgt te horen hoe er te
werk is gegaan met de organisatie van creativiteit,
productontwikkeling en time-to-market en wat de resultaten hiervan
waren.
De cursus Business Development & Innovatie is zo opgezet om u in praktische zin en in relatief kort tijdsbestek zoveel mogelijk bij te brengen over business development en innovatie. Verder staat de kwantificering van beleid centraal tijdens deze opleiding. U redeneert gedurende de opleiding terug vanuit een bedrijfskundig perspectief.
[9] “De feedback op ons referaat en de specifieke vragen door
Arend Jan Majoor heb ik als waardevol ervaren. Dit gaf mij dikwijls
een ander inzicht op onze situatie. Erg leuk was ook de presentatie
en de inspirerende cases “
[8] “Goed om vanuit verschillende invalshoeken en ervaringen
opleiding te krijgen op dit gebied. Het technische deel hebben we
goed kunnen toepassen in het referaat. Daarbij wel de opmerking dat
er meer duidelijkheid verschaft kan worden over wat er nu precies
verwacht...
Er vinden per dag twee colleges plaats. Er wordt gestart om
15.00 uur met het eerste college, het tweede college start om 18.30
uur en duurt tot 21.00 uur. Mocht u op een bepaalde datum niet
kunnen: gemiste colleges kunnen te allen tijde worden ingehaald
middels e-learning.Collegedata: opleiding start donderdag 22
augustus 2024.
* College 1 + 2: Donderdag 22 augustus 2024 (15.00 uur -21.00 uur
incl. diner)
* College 3 + 4: Vrijdag 23 augustus 2024 (15.00 uur -21.00 uur
incl. diner)
* College 5 Donderdag 29 augustus 2024 (15.00 uur - 17.30 uur excl.
diner)
Collegedata: opleiding start donderdag 10 oktober 2024.
* College 1 + 2: Donderdag 10 oktober 2024 (15.00 uur -21.00 uur
incl. diner)
* College 3 + 4: Donderdag 24 oktober 2024 (15.00 uur -21.00 uur
incl. diner)
* College 5: Donderdag 7 november 2024 (15.00 uur - 17.30 uur excl.
diner)
Collegedata: opleiding start donderdag 23 januari 2025
* College 1 + 2: Donderdag 23 januari2025 (15.00 uur -21.00 uur
incl. diner)
* College 3 + 4: Donderdag 6 februari 2025(15.00 uur -21.00 uur
incl. diner)
* College 5 Donderdag 20 februari 2025 (15.00 uur - 17.30 uur excl.
diner)
Collegedata: opleiding start donderdag 27 maart 2025
* College 1 + 2: Donderdag 27 maart 2025 (15.00 uur -21.00 uur
incl. diner)
* College 3 + 4: Donderdag 10 april 2025 (15.00 uur -21.00 uur
incl. diner)
* College 5 Donderdag 24 april 2025 (15.00 uur - 17.30 uur excl.
diner)
Collegedata: opleiding start donderdag 5 juni 2025.
* College 1 + 2: Donderdag 5 juni 2025 (15.00 uur -21.00 uur incl.
diner)
* College 3 + 4: Donderdag 12 juni 2025(15.00 uur -21.00 uur incl.
diner)
* College 5 Donderdag 19 juni 2025 (15.00 uur - 17.30 uur excl.
diner)
UBS / Utrecht Business School is de business school voor management executives en business leaders in Nederland. Wij leiden onze studenten op tot zwaardere professionals en bereiden ze voor op een volgende stap in hun carrière. Dit doen we op de vakgebieden finance & accounting, marketing en communicatie, it en crm, strategie, hrm en management & leadership. We ondersteunen studenten gedurende hun carrière met kennis, contactmomenten en inspiratie en geven middels educatie en certificering duiding aan kennisniveaus en werkervaring.
"Boeiende presentaties en verhalen. Verhalen uit de praktijk werken goed en aanstekelijk. Goede sprekers! Wellicht verkorte cursus en lange cursus uit elkaar houden. Metname als er tussentijds een breek is van 2 weken en lange cursus wel doorgaat. Laatste college voelde voor de verkorte curus een beetje als er bij zitten. Ondanks interessant verhaal van spreker.
Eten op locatie erg simpel en treurig! " - 02-07-2018 05:59
"Boeiende presentaties en verhalen. Verhalen uit de praktijk werken goed en aanstekelijk. Goede sprekers! Wellicht verkorte cursus en lange c… alles lezen - 02-07-2018 05:59
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.