Business Development & Leiderschap (Cursus)

Niveau
Totale lesduur

Startdatums en plaatsen

Er zijn nog geen startdatums bekend voor dit product. Utrecht Business School biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's:

Utrecht

Beschrijving

Om nieuwe markten aan te boren en/ of nieuwe producten te lanceren, is vaak een interne verandering nodig. Om een veranderproces succesvol door te voeren, is kennis op het gebied van Business Development, Leiderschap en Verander management van groot belang. Zonder goede voorbereiding kan een ingezette verandering immers totaal verkeerd uitpakken. Na afronding van de cursus ‘Business Development & Leiderschap’ weet u wat er nodig is om een organisatie te veranderen en heeft u de juiste managementskills om een business development strategie te implementeren.

 Onderwerpen

– Welke trends zijn er op het gebied van business development & verandermanagement?
– Welke theorieën, inzichten en busines…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze leeradviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Om nieuwe markten aan te boren en/ of nieuwe producten te lanceren, is vaak een interne verandering nodig. Om een veranderproces succesvol door te voeren, is kennis op het gebied van Business Development, Leiderschap en Verander management van groot belang. Zonder goede voorbereiding kan een ingezette verandering immers totaal verkeerd uitpakken. Na afronding van de cursus ‘Business Development & Leiderschap’ weet u wat er nodig is om een organisatie te veranderen en heeft u de juiste managementskills om een business development strategie te implementeren.

 Onderwerpen

– Welke trends zijn er op het gebied van business development & verandermanagement?
– Welke theorieën, inzichten en business developmentconcepten zijn er te gebruiken?
– Hoe kan ik een effectieve business development/ innovatiestrategie formuleren?
– Hoe kan ik de business developmentstrategie implementeren in de organisatie?
– Welke rol spelen leadership, verandermanagement en bedrijfscultuur bij innovatie?
– Welke vaardigheden zijn vereist om vernieuwingen door te kunnen voeren?
– Hoe meet ik de effectiviteit van de business development/ innovatiestrategie?

Resultaat

Na afloop van de cursus bent u in staat om zelfstandig uitvoering te geven aan de business development/ innovatiestrategie. U weet hoe u een effectief business developmentproces kunt opstarten en hoe u de organisatie kunt bewegen in een wenselijke richting. U bent op de hoogte van de (on)mogelijkheden die bepaalde managementstijlen hebben voor het welslagen van business development/ veranderprocessen. U weet tevens hoe u het beste om kunt gaan met interne weerstand en het veranderen van bestaande structuren en culturen. U bent op de hoogte van de succesfactoren van business/ change leaders en weet hoe u een succesvolle implementatie kunt doorvoeren. Tot slot bent u op de hoogte van de laatste kennis en inzichten op het gebied van business development en  change management.

Inhoud

Dag 1: Bedrijfscultuur en verandermanagement (college 1 en 2)

Tijdens deze dag leert hoe u uw business development/ innovatiestrategie intern kunt doorvoeren. U krijgt nieuwe kennis en inzicht over organisatiecultuur, identiteit en waarden, interne weerstand, draagvlakcreatie en change management. U krijgt nieuwe methoden en instrumenten aangereikt waarmee u uw new businessstrategie gedegen ten uitvoer kunt brengen en u weet welke krachten er spelen binnen organisaties en hoe u daarmee uw voordeel kunt doen.

Dag 2: Leadership in business development projecten (college 3 en 4)

Tijdens deze dag leert u welke rol leadership kan spelen bij het veranderen van de organisatie. U krijgt nieuwe kennis en inzichten over de succesfactoren van business innovation leaders. Wat maakt hen tot winnaars op het gebied van businesss development en wat onderscheidt hen van de concurrentie? Andere vragen die worden beantwoordt: Welke managementstijlen zijn het effectiefst in welke bedrijfsomgevingen en welke stijl zou voor uw situatie het best passen? U krijgt inzicht in uw huidige managementvaardigheden en wordt bijgespijkerd op deelaspecten. Tot slot krijgt u aan de hand van enkele best practices en cases voorbeelden van succesvolle business development projecten en -implementaties.

Dag 3: Implementatie new businessbeleid (college 5)

Tijdens deze dag leert u hoe u de organisatie concreet gereedmaakt voor de implementatie van een nieuwe innovatiestrategie. U leert hoe u doelstellingen opstelt, hoe u uw business development/ innovatieteam prepareert en hoe u dit kunt managen maar bovenal: hoe u grip kunt houden op het totale implementatieproces. U wordt tot slot bijgespijkerd over alle ins en outs van het monitoringproces. Op welke KPI’s wordt gestuurd, welke metrics worden gehanteerd en wanneer dient er bijsturing in het proces plaats te vinden.

Vorm

De cursus ‘Business Development & Leiderschap’ is zo opgezet om u in praktische zin en in relatief kort tijdsbestek zoveel mogelijk bij te brengen over Business Development, Innovatie, Leiderschap en Verandermanagement. Verder staat de kwantificering van beleid centraal tijdens deze opleiding. U redeneert gedurende de opleiding terug vanuit een financieel-strategisch perspectief.

Wie

De cursus ‘Business Development & Leiderschap’ is bedoeld voor professionals die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van Business Development, Innovatie, Leiderschap en Verandermanagement. De opleiding is een executive training wat betekent dat een bepaald werk- en denkniveau gewenst is. Doorgaans hebben onze deelnemers een bedrijfskundige- of organisatiekundige achtergrond, 5 tot 15 jaar relevante werkervaring en HBO+ denkniveau. In principe staat het iedereen vrij om deel te nemen, onze ervaring is echter dat het optimale leerresultaat ligt bij een ruimere werkervaring.

Docenten

De docenten die de cursus ‘Business Development & Leiderschap’ voor u verzorgen, hebben hun sporen ruimschoots in de praktijk verdiend. Zij hebben doorgaans brede ervaring als change manager, consultant,  innovatiemanager, bedrijfsadviseur, businessstrateeg, of marketing manager. Naast deze ervaring hebben zij ook een goede kennis van wetenschap, modellen en strategieën waardoor zij als geen ander in staat zijn om een brug te slaan tussen strategie en praktijk. Tot slot hebben zij uiteraard ervaring op het gebied van verandermanagement, innovatiemanagement, business development, bedrijfskunde en strategie. Enkele docenten uit de opleiding:

Alexander Boelen (Inno4Business) has many years of experience in managing creativity and combining expertise, focusing on business development by innovation. He has a background in architectural & urban design, knowledge management and (geo-) modeling & simulation. He has developed a large network in, amongst other, the worldwide intelligent transport arena, media & entertainment and universities & research institutes. Specialties:Experienced strategy and innovation advisor; business innovation manager. Klik hier voor een video-introductie.

Marijn Mulders (Tolo Branca). Marijn Mulders volgde de opleiding AMBI. Jaren heeft hij vanuit Cap Gemini bedrijven ondersteund bij het herinrichten van de bedrijfsprocessen en veranderprocessen. Bij een van zijn klanten is hij vervolgens in dienst getreden en heeft bij de werkmaatschappijen in Europa en Amerika veranderprocessen uitgevoerd waarbij het verbeteren van de resultaten en de bedrijfsprocessen centraal stond. Inmiddels werkt hij bij diverse Hogescholen, waar hij studenten inhoudelijk begeleidt en tevens coacht op het samenspel van theorie en praktijk.

Arend-Jan Majoor (Freshious) I am a true innovator. I always like to start up new ideas and new initiatives or to help people with this. I am able to bring structure in chaos and (if timing is right) I can empower people to take over. With this strong motivation, I work in the role of entrepreneur, business developer, consultant and program manager in The Netherlands and abroad. From 2008 I have started several companies of which Frismakers/Freshious has always been the common thread. Klik hier voor een video-introductie.

Marcel Kuiper (De Vereenvoudiger). Mijn passie gaat uit naar het helpen van mensen en organisaties bij het doorvoeren van veranderingen om zo hun doelstellingen te realiseren. Producten en diensten zijn vaak nog te complex. Het is mijn drijfveer om te helpen de eenvoud door te voeren en te bewaren. Veranderingen zelf gaan daarnaast ook vaak mis. Door het gedrag van de betrokken medewerkers centraal te stellen is het mijn overtuiging dat de verandering succesvol zal zijn..

Dafir Kramer (Odin). Sinds 1998 werkzaam binnen ministeries, provincies en gemeenten, bij vele dienstverlenende organisaties (o.m. energie, corporaties, banken, onderwijsinstituten, dagbladen, omroep, sport). Vervult docentschappen op diverse universiteiten en instituten (in binnen- en buitenland) op het gebied van Strategie en MD. Inhoudelijke werkterreinen: Strategie, dienstverlening, bedrijfsvoering, bestuur, professionalisering, P&O, internationale betrekkingen.

UBS / Utrecht Business School is de business school voor management executives en business leaders in Nederland. Wij leiden onze  studenten op tot zwaardere professionals en bereiden ze voor op een volgende stap in hun carrière. Dit doen we op de vakgebieden finance & accounting, marketing en communicatie, it en crm, strategie, hrm en management & leadership. We ondersteunen studenten gedurende hun carrière met kennis, contactmomenten en inspiratie en geven middels educatie en certificering duiding aan kennisniveaus en werkervaring. http:www.ubsbusiness.nl

Er zijn nog geen ervaringen. Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze leeradviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?