Merkstrategie & Verandermanagement (PAO)

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Merkstrategie & Verandermanagement (PAO)

Utrecht Business School
Logo van Utrecht Business School
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 7,9 Utrecht Business School heeft een gemiddelde beoordeling van 7,9 (uit 65 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
13 okt. 2022 tot 9 mrt. 2023

Beschrijving

De Post Academische opleiding Merkstrategie & Verandermanagement’ duurt 6 maanden en omvat 20 colleges van 3 uur. De kosten bedragen 6540 euro. U volgt de opleiding met 10-15 deelnemers en heeft k…

De wereld verandert in sneltreinvaart. Alles en iedereen moet hierin mee en dat geld uiteraard ook voor veel bedrijven. Het vermogen van organisaties om daadwerkelijk (mee) te veranderen vormt echter vaak een groot struikelblok. Veel bedrijven onderschatten bijvoorbeeld de snelheid van (externe) veranderingen en daarmee impliciet ook de noodzaak tot fundamentele aanpassingen. Zo ook op het niveau van marketing- en merkstrategie. Wanneer marktontwikkelingen niet inzichtelijk zijn, of wanneer er gee…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Influencer marketing, Verandermanagement, Social Media, Social Media Marketing en Social media strategie.

De Post Academische opleiding Merkstrategie & Verandermanagement’ duurt 6 maanden en omvat 20 colleges van 3 uur. De kosten bedragen 6540 euro. U volgt de opleiding met 10-15 deelnemers en heeft k…

De wereld verandert in sneltreinvaart. Alles en iedereen moet hierin mee en dat geld uiteraard ook voor veel bedrijven. Het vermogen van organisaties om daadwerkelijk (mee) te veranderen vormt echter vaak een groot struikelblok. Veel bedrijven onderschatten bijvoorbeeld de snelheid van (externe) veranderingen en daarmee impliciet ook de noodzaak tot fundamentele aanpassingen. Zo ook op het niveau van marketing- en merkstrategie. Wanneer marktontwikkelingen niet inzichtelijk zijn, of wanneer er geen duidelijk veranderplan is, dan is het bouwen aan een merk gedoemd te mislukken. Tijdens deze opleiding leer je enerzijds hoe je een gedegen merkstrategie kunt opzetten en anderzijds hoe je goed verandermanagement kunt bedrijven.
Onderwerpen

* Welke trends zijn er binnen merkontwikkeling, branding en waardecreatie?
* Hoe kan ik een merkstrategie formuleren in lijn met de bedrijfsstrategie?
* Hoe kan ik een herkenbare waardepropositie/ positionering ontwikkelen?
* Hoe kan het merk (als kompas) worden gewaarborgd wordt in de organisatie?
* Hoe kan ik een effectieve veranderstrategie formuleren en opzetten?
* Hoe kan ik de veranderstrategie succesvol doorvoeren in de organisatie…

[9,5] “De lessen van het ”merkblok” waren werkelijk fantastisch! Zeer inspirerend en praktijkgerichte colleges. Ik ben er ontzettend enthousiast over. Je nam de tijd voor een uitgebreide introductie van de deelnemers om te zien waar onze interesses en knelpunten liggen in de praktijk. Tijdens de colleges werden deze punten vrijwel allemaal in praktijk cases aangehaald. Daarbij veel toepasbare tips gekregen op het gebied van digital strategy en brand governance. Bedankt, ik ben zeer blij met …

Er vinden per dag twee colleges plaats. Er wordt gestart om 15.00 uur met het eerste college, het tweede college start om 18.30 uur en duurt tot 21.00 uur. Mocht u op een bepaalde datum niet kunnen: gemiste colleges kunnen te allen tijde worden ingehaald middels e-learning (dit zijn video-opnames van een recente klassikale opleiding, voorzien van slides en geluid). Dit biedt u extra flexibiliteit.Collegedata: opleiding met startdatum in Mei 2022. U kunt zich (tot 12 mei) aanmelden.

* College 1+ 2: Donderdag 19 mei 2022 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 3 + 4: Donderdag 2 juni 2022 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 5 + 6: Donderdag 16 juni 2022 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 7 + 8: Donderdag 23 juni 2022 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 9 + 10: Donderdag 30 juni 2022 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 11 + 12: Donderdag 13 oktober 2022 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 13 + 14: Donderdag 3 november 2022 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 15 + 16: Donderdag 17 november 2022 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 17 + 18: Donderdag 1 december 2022 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 19 + 20: Donderdag 15 december 2022 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
Collegedata: opleiding met startdatum in Oktober 2022. U kunt zich (tot 6 oktober) aanmelden

* College 1 + 2: Donderdag 13 oktober 2022 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 3 + 4: Donderdag 3 november 2022 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 5 + 6: Donderdag 17 november 2022 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 7 + 8: Donderdag 1 december 2022 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 9 + 10: Donderdag 15 december 2022 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 11 + 12: Donderdag 12 januari 2023 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 13 + 14: Donderdag 26 januari 2023(15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 15 + 16: Donderdag 9 februari 2023 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 17 + 18: Donderdag 23 februari 2023 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
* College 19 + 20: Donderdag 9 maart 2023 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)

De Post Academische opleiding Merkstrategie & Verandermanagement’ duurt ongeveer 6 maanden en omvat 20 colleges van 3 uur. U volgt de opleiding met ongeveer 10-15 deelnemers op een van onze locaties.Module 1: Brand Strategy & Propositieontwikkeling (college 1 t/m 5)
Tijdens deze module leert hoe u uw merkstrategie kunt vormgeven. U verwerft tal van nieuwe pragmatische kennis en inzichten over branding, propositieontwikkeling en waardecreatie waarmee u uw voordeel kunt doen. U leert hoe u marketing- en merkprocessen beter en effectiever kunt organiseren en hoe u deze in lijn kunt brengen met de bedrijfsstrategie. Verder krijgt u nieuwe kennis en inzichten over het omgaan met digitale uitdagingen van merkbeleid en wordt u bijgeschoold over integratie- en implementatieaspecten ervan.
Module 2: Brand Development & Borging in de Organisatie (college 6 t/m 10)
Tijdens deze module leert u hoe u de organisatie concreet gereedmaakt voor de implementatie van de merkstrategie. U krijgt nieuwe kennis en inzicht over organisatiecultuur, verandermanagement en leadership en leert wat nodig is om veranderingen ”erdoor’ te krijgen. Daarnaast komt het borgingsstuk uitvoerig aan bod, want alleen daarmee kunt u duurzaam aan een merk bouwen. U leert hoe u de merkidentiteit in alle geledingen van de organisatieprocessen kunt brengen en ze tevens consistent kunt houden.
Module 3: Veranderstrategie & Change Management (college 11 t/m 15)
Tijdens deze module leert hoe u uw veranderstrategie kunt vormgeven. U verwerft tal van nieuwe pragmatische inzichten, tools, tips, methodes en guidelines over change management uit de praktijk waarmee u uw voordeel kunt doen. U leert hoe u veranderprocessen beter en effectiever kunt organiseren, hoe u om kunt gaan met bestaande structuren en systemen en hoe u deze kunt veranderen en (weer) in lijn kunt brengen met de bedrijfsstrategie. Verder krijgt u nieuwe kennis en inzichten over het managen van het veranderproces en wordt u bijgeschoold over integratie- en implementatieaspecten van de veranderstrategie.
Module 4: Implementatie & Monitoring Veranderbeleid (college 16 t/m 20)
Tijdens deze module leert u hoe u de organisatie concreet gereedmaakt voor de implementatie van een veranderstrategie. U leert hoe u doelstellingen opstelt, hoe u uw veranderteam prepareert en hoe u dit kunt managen, hoe u bestaande systemen kunt integreren met de nieuwe systemen maar bovenal: hoe u grip kunt houden op het totale veranderproces. U wordt tot slot bijgespijkerd over alle ins en outs van het monitoringproces. U krijgt tevens aan de hand van enkele best practices en cases voorbeelden van succesvolle veranderprojecten en -implementaties.

De Post Academische Opleiding ‘Merkstrategie & Verandermanagement’ is zo opgezet om uw strategisch denkniveau in relatief kort tijdsbestek naar een hoger niveau te brengen opdat u betere managementbeslissingen kunt nemen. Verder staat de kwantificering van beleid centraal tijdens deze opleiding. U redeneert gedurende de opleiding terug vanuit een bedrijfskundig perspectief. Tijdens uw opleiding wordt u begeleid door een kerndocent. Deze docent is gedurende de opleiding beschikbaar voor uw vr…

De wereld verandert in sneltreinvaart. Alles en iedereen moet hierin mee en dat geld uiteraard ook voor veel bedrijven. Het vermogen van organisaties om daadwerkelijk (mee) te veranderen vormt echter vaak een groot struikelblok. Veel bedrijven onderschatten bijvoorbeeld de snelheid van (externe) veranderingen en daarmee impliciet ook de noodzaak tot fundamentele aanpassingen. Zo ook op het niveau van marketing- en merkstrategie. Wanneer marktontwikkelingen niet inzichtelijk zijn, of wanneer…Onderwerpen
– Welke trends zijn er op het gebied van merkontwikkeling, branding en waardecreatie?
– Hoe kan ik een merkstrategie formuleren die in lijn ligt met de bedrijfsstrategie?
– Hoe kan ik een herkenbare waardepropositie/ positionering ontwikkelen en uitrollen?
– Hoe kan ik ervoor zorgen dat het merk (als kompas) geborgd wordt in de organisatie?
– Hoe kan ik een effectieve veranderstrategie formuleren en opzetten?
– Hoe kan ik de veranderstrategie succesvol doorvoeren in de organisatie?
– Welke rol spelen leadership, verandermanagement en bedrijfscultuur bij innovatie?
– Welke skills zijn vereist om het veranderproces succesvol door te kunnen voeren?

Resultaat
Na afloop van de opleiding bent u in staat om zelfstandig uitvoering te geven aan de merk- en veranderstrategie. U bent in staat om tot een merkstrategie te komen die in lijn ligt met de bedrijfs- en marketingstrategie. U weet tevens hoe u een effectief veranderproces (brand transition) kunt opstarten en hoe u het noodzakelijke veranderproces in goede banen kunt leiden. U weet tevens hoe u het beste om kunt gaan met interne weerstand en het veranderen van bestaande structuren en culturen. U bent op de hoogte van alle succesfactoren van business leaders en weet hoe u een succesvolle merk/ change implementatie kunt doorvoeren. Tot slot bent u op de hoogte van de laatste kennis op het gebied van merkstrategie en verandermanagement.

De Post Academische Opleiding ‘Merkstrategie & Verandermanagement’ is bedoeld voor professionals die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van merkstrategie, strategisch management en verandermanagement. De opleiding is een executive opleiding wat betekent dat een bepaald werk- en denkniveau gewenst is. Doorgaans hebben onze deelnemers een marketing, bedrijfskundige of veranderkundige achtergrond, 5 tot 15 jaar relevante werkervaring en HBO+ denkniveau. In principe staat het iedereen …

UBS / Utrecht Business School is de business school voor management executives en business leaders in Nederland. Wij leiden onze  studenten op tot zwaardere professionals en bereiden ze voor op een volgende stap in hun carrière. Dit doen we op de vakgebieden finance & accounting, marketing en communicatie, it en crm, strategie, hrm en management & leadership. We ondersteunen studenten gedurende hun carrière met kennis, contactmomenten en inspiratie en geven middels educatie en certificering duiding aan kennisniveaus en werkervaring. 

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.