Gespreksvaardigheden voor leidinggevenden, de escallatieladder

Niveau
Totale lesduur
Logo van Van den Berg Training & Advies
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,2 Van den Berg Training & Advies heeft een gemiddelde beoordeling van 8,2 (uit 362 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Van den Berg Training & Advies biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: 's-Hertogenbosch, Alkmaar, Almere / Lelystad, Alphen aan den Rijn, Amersfoort, Amsterdam, Antwerpen, Apeldoorn, Arnhem, Assen, Breda, Brugge, Brussel, Delft, Den Haag, Deventer, Dordrecht, Drachten, Ede, Eindhoven, Emmen, Enschede, Gent, Groningen, Haarlem, Haarlemmermeer, Hilversum, Leeuwarden, Leiden, Luik, Maastricht, Middelburg, Nijmegen, Rotterdam, Tilburg, Utrecht, Venlo, Westland, Zaanstad, Zoetermeer, Zwolle

Beschrijving

Of je nu een functionerings-, verzuim- of slechtnieuwsgesprek moet voeren, het gestructureerd en helder voeren van welk gesprek dan ook kan lastig zijn. Hoe ga je in een feedback- en beoordelingsgesprek om met boosheid of met tegenwerpingen van jouw gesprekspartner? Wat te doen als jouw boodschap niet aankomt of zelfs van tafel wordt geveegd? Hoe bespreek je in een correctiegesprek het ongewenste gedrag en hoe voer je een telefonische ziekmelding? Hoe zet je in coachgesprekken medewerkers in hun kracht en ontwikkel je hun talenten? De theorie is misschien bij jou bekend, maar is jouw praktijk ook niet weerbarstig?

Dag 1: De escalatieladder: van feedback- tot een slechtnieuwsgsprek

Soms v…

Lees de volledige beschrijving

Default

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze leeradviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Of je nu een functionerings-, verzuim- of slechtnieuwsgesprek moet voeren, het gestructureerd en helder voeren van welk gesprek dan ook kan lastig zijn. Hoe ga je in een feedback- en beoordelingsgesprek om met boosheid of met tegenwerpingen van jouw gesprekspartner? Wat te doen als jouw boodschap niet aankomt of zelfs van tafel wordt geveegd? Hoe bespreek je in een correctiegesprek het ongewenste gedrag en hoe voer je een telefonische ziekmelding? Hoe zet je in coachgesprekken medewerkers in hun kracht en ontwikkel je hun talenten? De theorie is misschien bij jou bekend, maar is jouw praktijk ook niet weerbarstig?

Dag 1: De escalatieladder: van feedback- tot een slechtnieuwsgsprek

Soms verrichten medewerkers werkzaamheden die zij niet mogen doen of lossen in hen gestelde verwachtingen niet (tijdig) in. Als leidinggevende is het dan (nood)zaak om dit te bespreken. Als de medewerker dan onvoldoende blijft presteren of ongewenst gedrag blijft vertonen, worden de gesprekken scherper. Hoe bereid jij je voor op een feedback-, correctie- of slechtnieuwsgesprek? Hoe ga je om tegenwerpingen en emoties als woede en verdriet?

Na deze module

  • heb je zicht op je voorkeurs- en te ontwikkelen communicatiestijl
  • is bij jou bekend uit welke treden de escalatieladder is opgebouwd
  • kun jij je medewerkers Duidelijk, Eerlijk en Open feedback geven
  • kun je effectieve beoordelingsgesprekken voeren
  • kun je een telefonisch ziekmeldingsgesprek voeren
  • ben jij in staat een correctiegesprek te voeren
  • weet jij hoe je een slechtnieuwsgesprek kunt opbouwen en kun je effectief omgaan met emoties

Dag 2: Leren en ontwikkelen
Hoe het beste uit je medewerkers te halen en hen te begeleiden in hun persoonlijke- en professioneel te ontwikkeling?

Na deze module

  • kun je effectieve functionerings- en POP-gesprekken voeren
  • ben jij in staat medewerkers te coachen met de GROW methodiek (Goal, Reality, Options en What)
  • kun jij via de STARR methodiek medewerkers hun persoonlijke successen in kaart laten brengen
  • kun jij medewerkers uitdagingen aanbieden (Ofman) en nog meer gebruik maken van het (kern)kwaliteiten
  • weet je intervisie als een krachtig ontwikkelinstrument op de afdeling in te zetten (medewerkers die van en met elkaar leren)

Er zijn nog geen ervaringen.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze leeradviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.