Gespreksvaardigheden voor leidinggevenden, de escalatieladder (met e-learningmodules, ook incompany)
Startdata en plaatsen
placeCentraal in het land 12 okt. 2023 |
Beschrijving
Of je nu een functionerings-, verzuim- of slechtnieuwsgesprek moet voeren, het gestructureerd en helder voeren van welk gesprek dan ook kan lastig zijn. Hoe ga je in een feedback- en beoordelingsgesprek om met boosheid of met tegenwerpingen van jouw gesprekspartner? Wat te doen als jouw boodschap niet aankomt of zelfs van tafel wordt geveegd? Hoe bespreek je in een correctiegesprek het ongewenste gedrag en hoe voer je een telefonische ziekmelding? Hoe zet je in coachgesprekken medewerkers in hun kracht en ontwikkel je hun talenten? De theorie is misschien bij jou bekend, maar is jouw praktijk ook niet weerbarstig?
Dag 1: De escalatieladder: van feedback- tot een slechtnieuwsgsprek
Soms v…

Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Of je nu een functionerings-, verzuim- of slechtnieuwsgesprek moet voeren, het gestructureerd en helder voeren van welk gesprek dan ook kan lastig zijn. Hoe ga je in een feedback- en beoordelingsgesprek om met boosheid of met tegenwerpingen van jouw gesprekspartner? Wat te doen als jouw boodschap niet aankomt of zelfs van tafel wordt geveegd? Hoe bespreek je in een correctiegesprek het ongewenste gedrag en hoe voer je een telefonische ziekmelding? Hoe zet je in coachgesprekken medewerkers in hun kracht en ontwikkel je hun talenten? De theorie is misschien bij jou bekend, maar is jouw praktijk ook niet weerbarstig?
Dag 1: De escalatieladder: van feedback- tot een slechtnieuwsgsprek
Soms verrichten medewerkers werkzaamheden die zij niet mogen doen of lossen in hen gestelde verwachtingen niet (tijdig) in. Als leidinggevende is het dan (nood)zaak om dit te bespreken. Als de medewerker dan onvoldoende blijft presteren of ongewenst gedrag blijft vertonen, worden de gesprekken scherper. Hoe bereid jij je voor op een feedback-, correctie- of slechtnieuwsgesprek? Hoe ga je om tegenwerpingen en emoties als woede en verdriet?
Na deze module
- heb je zicht op je voorkeurs- en te ontwikkelen communicatiestijl
- is bij jou bekend uit welke treden de escalatieladder is opgebouwd
- kun jij je medewerkers Duidelijk, Eerlijk en Open feedback geven
- kun je effectieve beoordelingsgesprekken voeren
- kun je een telefonisch ziekmeldingsgesprek voeren
- ben jij in staat een correctiegesprek te voeren
- weet jij hoe je een slechtnieuwsgesprek kunt opbouwen en kun je effectief omgaan met emoties
Dag 2: Leren en ontwikkelen
Hoe het beste uit je medewerkers te halen en hen te begeleiden in
hun persoonlijke- en professioneel te ontwikkeling?
Na deze module
- kun je effectieve functionerings- en POP-gesprekken, Het Goede Gesprek voeren
- ben jij in staat medewerkers te coachen met de GROW methodiek (Goal, Reality, Options en What)
- kun jij via de STARR methodiek medewerkers hun persoonlijke successen in kaart laten brengen
- kun jij medewerkers uitdagingen aanbieden (Ofman) en nog meer gebruik maken van het (kern)kwaliteiten
- weet je intervisie als een krachtig ontwikkelinstrument op de afdeling in te zetten (medewerkers die van en met elkaar leren)
Investering
De investering voor deze training bedraagt euro 1.345,- exclusief BTW, inclusief verblijfskosten en Het GROTE gesprekkenboek.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.