Gespreksvaardigheden voor leidinggevenden, de escalatieladder (met e-learningmodules, ook incompany)

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Gespreksvaardigheden voor leidinggevenden, de escalatieladder (met e-learningmodules, ook incompany)

Van den Berg Training & Advies
Logo van Van den Berg Training & Advies
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,2 Van den Berg Training & Advies heeft een gemiddelde beoordeling van 8,2 (uit 378 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeCentraal in het land
12 apr. 2022
placeCentraal in het land
19 mei. 2022
placeCentraal in het land
15 dec. 2022

Beschrijving

Of je nu een functionerings-, verzuim- of slechtnieuwsgesprek moet voeren, het gestructureerd en helder voeren van welk gesprek dan ook kan lastig zijn. Hoe ga je in een feedback- en beoordelingsgesprek om met boosheid of met tegenwerpingen van jouw gesprekspartner? Wat te doen als jouw boodschap niet aankomt of zelfs van tafel wordt geveegd? Hoe bespreek je in een correctiegesprek het ongewenste gedrag en hoe voer je een telefonische ziekmelding? Hoe zet je in coachgesprekken medewerkers in hun kracht en ontwikkel je hun talenten? De theorie is misschien bij jou bekend, maar is jouw praktijk ook niet weerbarstig?

Dag 1: De escalatieladder: van feedback- tot een slechtnieuwsgsprek

Soms v…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Of je nu een functionerings-, verzuim- of slechtnieuwsgesprek moet voeren, het gestructureerd en helder voeren van welk gesprek dan ook kan lastig zijn. Hoe ga je in een feedback- en beoordelingsgesprek om met boosheid of met tegenwerpingen van jouw gesprekspartner? Wat te doen als jouw boodschap niet aankomt of zelfs van tafel wordt geveegd? Hoe bespreek je in een correctiegesprek het ongewenste gedrag en hoe voer je een telefonische ziekmelding? Hoe zet je in coachgesprekken medewerkers in hun kracht en ontwikkel je hun talenten? De theorie is misschien bij jou bekend, maar is jouw praktijk ook niet weerbarstig?

Dag 1: De escalatieladder: van feedback- tot een slechtnieuwsgsprek

Soms verrichten medewerkers werkzaamheden die zij niet mogen doen of lossen in hen gestelde verwachtingen niet (tijdig) in. Als leidinggevende is het dan (nood)zaak om dit te bespreken. Als de medewerker dan onvoldoende blijft presteren of ongewenst gedrag blijft vertonen, worden de gesprekken scherper. Hoe bereid jij je voor op een feedback-, correctie- of slechtnieuwsgesprek? Hoe ga je om tegenwerpingen en emoties als woede en verdriet?

Na deze module

  • heb je zicht op je voorkeurs- en te ontwikkelen communicatiestijl
  • is bij jou bekend uit welke treden de escalatieladder is opgebouwd
  • kun jij je medewerkers Duidelijk, Eerlijk en Open feedback geven
  • kun je effectieve beoordelingsgesprekken voeren
  • kun je een telefonisch ziekmeldingsgesprek voeren
  • ben jij in staat een correctiegesprek te voeren
  • weet jij hoe je een slechtnieuwsgesprek kunt opbouwen en kun je effectief omgaan met emoties

Dag 2: Leren en ontwikkelen
Hoe het beste uit je medewerkers te halen en hen te begeleiden in hun persoonlijke- en professioneel te ontwikkeling?

Na deze module

  • kun je effectieve functionerings- en POP-gesprekken, Het Goede Gesprek voeren
  • ben jij in staat medewerkers te coachen met de GROW methodiek (Goal, Reality, Options en What)
  • kun jij via de STARR methodiek medewerkers hun persoonlijke successen in kaart laten brengen
  • kun jij medewerkers uitdagingen aanbieden (Ofman) en nog meer gebruik maken van het (kern)kwaliteiten
  • weet je intervisie als een krachtig ontwikkelinstrument op de afdeling in te zetten (medewerkers die van en met elkaar leren)

Investering

De investering voor deze training bedraagt euro 1.345,- exclusief BTW, inclusief verblijfskosten en Het GROTE gesprekkenboek.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Van den Berg Training & Advies, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.