Training Mindfulness@Work

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Van Harte & Lingsma
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,7 Van Harte & Lingsma heeft een gemiddelde beoordeling van 8,7 (uit 66 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8,8
Gemiddeld cijfer voor Training Mindfulness@Work
Gebaseerd op 4 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Annet Nooitgedacht
Medewerker Bedrijfsvoering
9
Training Mindfulness@Work

"Deze training heeft mij veel gebracht, ondanks dat ik al heel lang yoga beoefen en dus al bekend ben met meditatie en mindfulness.

Het is niet zo dat ik nu iedere dag ga mediteren, maar ik ben me overdag (niet alleen tijdens werk) bewuster van mijn lijf. Hoe voelt het, waar zit mijn ademhaling, waar zit de spanning. Dat zorgt ervoor dat ik op tijd een time-out neem. Tijdens de training wordt onder andere verteld/geleerd hoe je zo'n time out neemt.

De trainer Esther Blenk voelt heel goed aan waar 'm de kneep zit en speelt hier heel tactvol op in. Erg fijn!

Jammer was het vroege tijdstip op een locatie centraal in het land. Door de files is er erg veel reistijd. Terug natuurlijk hetzelfde liedje. Wat later beginnen en eindigen is misschien een optie?

Locatie zelf was heel fijn. Geweldige lunch!" - 16-05-2019 08:50

"Deze training heeft mij veel gebracht, ondanks dat ik al heel lang yoga beoefen en dus al bekend ben met meditatie en mindfulness. Het i… alles lezen - 16-05-2019 08:50

Startdata en plaatsen

Omgeving Utrecht
9 sep. 2019 tot 4 nov. 2019

Beschrijving

De training Vitaal en Mindfull werken verzorgen wij al sinds 2008.

Belangrijke redenen waarom deelnemers hebben gekozen voor deze training.

  • Meer focus en concentratie:                                                                               Je wilt leren om in drukke en hectische tijden je aandacht te houden bij de taken die op dat moment van belang zijn. Je wilt je minder laten afleiden door prikkels om je heen. Je wilt iets beginnen en ook daadwerkelijk afmaken.

Tijdens de training leer je methoden om je aandacht te richten, je begrijpt waarom je je laat afleiden en je leert hoe je je focus kunt behouden.

  • Stress, onrust, balans, perfectionisme:                           …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

De training Vitaal en Mindfull werken verzorgen wij al sinds 2008.

Belangrijke redenen waarom deelnemers hebben gekozen voor deze training.

  • Meer focus en concentratie:                                                                               Je wilt leren om in drukke en hectische tijden je aandacht te houden bij de taken die op dat moment van belang zijn. Je wilt je minder laten afleiden door prikkels om je heen. Je wilt iets beginnen en ook daadwerkelijk afmaken.

Tijdens de training leer je methoden om je aandacht te richten, je begrijpt waarom je je laat afleiden en je leert hoe je je focus kunt behouden.

  • Stress, onrust, balans, perfectionisme:                                                             Je ervaart stress, je hebt het gevoel dat je het niet meer overziet, je neem je werk mee naar huis. Je piekert. Je voelt dat je controle verliest. Je weet dat je perfectionistisch bent.

Tijdens de training leer je wat stress is, wat het effect is op je lichaam en emoties. Je leert bewust om te gaan met onrust. Je onderzoekt welke niet werkende patronen jouw stress en onrust vergroten. Je leert ook wat je huidige gedrag jou oplevert (want je doet het niet voor niets) maar ook wat het je kost.

Je leert bewuste keuzes maken die de balans tussen privé en werk ten goede komen.

  • Bewust kiezen, grenzen stellen:                                                                         We staan veel op de automatische piloot, we zeggen al ja voordat we echt hebben nagedacht. Of nee. We staan niet bewust stil bij de consequenties van onze keuzes. We laten ons (onbewust) leiden door angst of eerdere ervaringen. In de training leer je concreet wat nodig is heldere en bewuste keuzes te maken. Dit zorgt voor minder stress.
  • Beter communiceren, beter contact met collega’s, leidinggevende, etc:        Er wordt flexibiliteit en bereikbaarheid gevraag. Je wilt beter omgaan met de verwachtingen van anderen (collega’s, LG). Je wilt jezelf beter leren uiten, assertiever worden. Leren hoe aan te geven wat je nodig hebt. Je wilt leren beter contact te maken, te luisteren.

In de training leer je middels oefeningen wat nodig is om helder te communiceren en aandachtig te luisteren.

  • Genieten, meer in het hier en nu zijn, leven ipv geleefd worden:                   Je weet dat er meer is dan alleen werken. Of altijd maar kiezen er voor de ander te zijn. Je wilt meer kwaliteit ipv kwantiteit. Je wilt meer plezier in je werk en privé. Kunnen genieten van het moment, ipv al weer met allerlei andere zaken (in je hoofd) bezig zijn.

Je leert in de training middels oefeningen en inzichtoefeningen hoe lastig het is af te remmen. Je leert echter ook dat dit motto geldt : you have to slow down, to go fast.

In de training maken we gebruik van mindfulness, inzicht en communicatie oefeningen. Je maakt kennis met methodieken die je duurzaam helpen je doelen te bereiken.

  • Vitaal en Mindfull werken (voorheen Mindfulness@Work)

Meditatie- en aandachtoefeningen helpen je bij het vergroten van je bewustzijn. Je leert ze tijdens de training  en past ze op je thuis en op je werk toe. De oefeningen helpen je te reageren vanuit een keuze en niet vanuit automatismen.

Wat levert de mindfulness-training je op?

  • Je werkt met meer focus aan je opdracht of taak
  • Je maakt bewustere en daardoor effectievere keuzes
  • Je onderzoekt bewust de oorzaken van problemen voordat je ze oplost
  • Je kunt beter luisteren waardoor de communicatie met anderen prettiger verloopt
  • Je ontwikkelt meer zelfvertrouwen
  • Je kunt beter met stress omgaan
  • Je hebt zicht op je gedachten en emoties, waardoor ze niet met je ‘aan de haal’ gaan.
  • Je impact, veranderkracht en creativiteit nemen toe

Door de training Mindfulness@Work word je je eerst bewust van waar je aandacht naartoe gaat (gedachten, emoties, lichamelijke signalen). Vervolgens leer je je aandacht te verleggen naar waar jij hem wilt hebben (werk, taak, gesprek). Je zult hierdoor meer rust en stevigheid ervaren en je werkt effectiever.

Wat is mindfulness?

Mindfulness is het vermogen zoveel mogelijk in het hier en nu te zijn, zonder dat je een oordeel hebt over wat in het huidige moment gebeurt. Het is dus een open, nieuwsgierige levenshouding. Daarnaast wordt de term ‘mindfulness’ gebruikt voor een bepaalde techniek; oefeningen om je aandacht te leren richten.

De opzet van de training mindfulness

Tijdens de eerste dag van de training maak je kennis met de theorie achter mindfulness. Wat is het wel en wat is het niet? En wat maakt dat mindfulness (wetenschappelijk bewezen) werkt? Je gaat de eerste oefeningen doen en krijgt inzicht in hoe je mindfulness kan toepassen in je werk. Dag twee staat in het teken van stress. Hoe kan je hier mindful mee omgaan?  Welke gedachten die leiden tot spanning en slechtere prestaties heb je? Hoe ga je om met grenzen? De voordelen van mindfulness in communicatie en interactie staan centraal op dag drie. Hoe kan je effectiever worden in diverse overlegvormen? En hoe krijg je beter contact? Je bent inmiddels al een stap verder in het toepassen van meditatie- en mindfulness-oefeningen. De vierde en laatste dag onderzoeken we hoe je kan omgaan met onzekerheden en veranderingen, en hoe je mindfulness als way-of-life kan gaan ervaren.

Dag 1: Minder doen en meer zijn

  • Inleiding in mindfulness: wat is het wel en wat is het niet
  • Mindfulness als houding: 7 kwaliteiten
  • Bodyscan: het ‘hier-en-nu’ ervaren via lichaam en zintuigen
  • Praktische toepassingen op het werk: je aandacht richten

Dag 2: Mindfulness en stress

  • De (onrustige) werking van onze geest & de invloed van gedachten
  • Meditatie: grenzen ontdekken
  • Mindfulness stressmodel: met stress omgaan op een andere manier
  • Praktische toepassingen op het werk: mindful zijn in stressvolle omstandigheden

Dag 3: Mindfulness en communicatie

  • Mindfulness in contact en interactie
  • Echt luisteren
  • Oefenen in aandachtig overleggen / communiceren
  • Praktische toepassingen op het werk: mindful zijn in overlegsituaties

Dag 4: Mindfulness als werkwijze

  • Mindfulness in actie: met mildheid werken en leven
  • Veranderingen en onzekerheden mindful bekeken
  • Je eigen visie op mindfulness creëren
  • Evalueren en plan van aanpak voor de toekomst opstellen

Tussen de trainingsdagen door oefen je met aandachttechnieken. Gemiddeld zijn deelnemers hier per dag ongeveer een half uur mee bezig.

8,8
Gemiddeld cijfer voor Training Mindfulness@Work
Gebaseerd op 4 ervaringen
starstarstarstarstar_half
Annet Nooitgedacht
Medewerker Bedrijfsvoering
9
Training Mindfulness@Work

"Deze training heeft mij veel gebracht, ondanks dat ik al heel lang yoga beoefen en dus al bekend ben met meditatie en mindfulness.

Het is niet zo dat ik nu iedere dag ga mediteren, maar ik ben me overdag (niet alleen tijdens werk) bewuster van mijn lijf. Hoe voelt het, waar zit mijn ademhaling, waar zit de spanning. Dat zorgt ervoor dat ik op tijd een time-out neem. Tijdens de training wordt onder andere verteld/geleerd hoe je zo'n time out neemt.

De trainer Esther Blenk voelt heel goed aan waar 'm de kneep zit en speelt hier heel tactvol op in. Erg fijn!

Jammer was het vroege tijdstip op een locatie centraal in het land. Door de files is er erg veel reistijd. Terug natuurlijk hetzelfde liedje. Wat later beginnen en eindigen is misschien een optie?

Locatie zelf was heel fijn. Geweldige lunch!" - 16-05-2019 08:50

"Deze training heeft mij veel gebracht, ondanks dat ik al heel lang yoga beoefen en dus al bekend ben met meditatie en mindfulness. Het i… alles lezen - 16-05-2019 08:50

starstarstarstarstar_border
Knikman
8
Training Mindfulness@Work

"Een goede sfeer waarin je alles kon vertellen. De groep was niet te groot, dus dat was prettig. Esther luisterde goed en kon heel goed de essentie benoemen waardoor je weer meer over de dingen gaat nadenken. De locatie was prettig doordat het kleinschalig is maar voor mensen die met het openbaarvervoer komen slecht bereikbaar. Het was lastig om de ruimte warm te krijgen. " - 08-03-2019 10:25

"Een goede sfeer waarin je alles kon vertellen. De groep was niet te groot, dus dat was prettig. Esther luisterde goed en kon heel goed de es… alles lezen - 08-03-2019 10:25

starstarstarstarstar_half
Marieke Schmits
Manager loans Corporate Banking Servicese
9
Training Mindfulness@Work

"Een training in de technieken van mindfulness, maar ook hoe je deze concepten kan gebruiken in een zakelijke omgeving. Prettige coach. Prettig om te werken in een kleine groep. Een aanrader. " - 08-03-2019 08:22

"Een training in de technieken van mindfulness, maar ook hoe je deze concepten kan gebruiken in een zakelijke omgeving. Prettige coach. Prett… alles lezen - 08-03-2019 08:22

starstarstarstarstar_half
Rieneke Lucassen
9
Training Mindfulness@Work

"Erg goede cursus die praktisch toepasbaar is op je werk én privé. De training is zeer divers opgezet waardoor je allerlei aspecten van Mindfulness doorloopt. Hierdoor kan je toetsen wat het beste bij jou past. De cursus vergt een redelijke hoeveelheid van inzet buiten de trainingsdagen om ("huiswerk"). Dit is nodig om het meeste uit de training te halen en om mindfulness ook na de training te blijven gebruiken en te ontwikkelen. " - 06-12-2017 07:07

"Erg goede cursus die praktisch toepasbaar is op je werk én privé. De training is zeer divers opgezet waardoor je allerlei aspecten van Mindf… alles lezen - 06-12-2017 07:07

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Van Harte & Lingsma, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.