Webcare

Type product
Tijdsduur
Logo van LVE | Loo van Eck Communicatie

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Dit bedrijf is echt vet waardeloos …
Ik probeer mijn tv te installeren, maar het lukt niet, grrrr …
De gemeente maakt er echt een zooi van …

 Er wordt over uw organisatie gesproken. Op Twitter. Op Facebook. Instagram. Snapchat. En waar al niet meer. Gelukkig maar… want het is prettig als klanten van bedrijven en inwoners van gemeenten betrokken zijn.

 U wilt er dan ook graag voor ze zijn. Ook online. U wilt reageren op hun vragen. Op hun complimenten. En u wilt er ook zijn als het misgaat. Als er onwaarheden worden verteld. Of als uw imago onderuit wordt gehaald.

Tijdens de workshop Webcare leert u hoe u de interactie aangaat op de social media. De focus ligt op het reageren op berichten op …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Community Management, Reputatiemanagement, Klantgerichtheid, Social Media en Klantvriendelijkheid.

Dit bedrijf is echt vet waardeloos …
Ik probeer mijn tv te installeren, maar het lukt niet, grrrr …
De gemeente maakt er echt een zooi van …

 Er wordt over uw organisatie gesproken. Op Twitter. Op Facebook. Instagram. Snapchat. En waar al niet meer. Gelukkig maar… want het is prettig als klanten van bedrijven en inwoners van gemeenten betrokken zijn.

 U wilt er dan ook graag voor ze zijn. Ook online. U wilt reageren op hun vragen. Op hun complimenten. En u wilt er ook zijn als het misgaat. Als er onwaarheden worden verteld. Of als uw imago onderuit wordt gehaald.

Tijdens de workshop Webcare leert u hoe u de interactie aangaat op de social media. De focus ligt op het reageren op berichten op de social media en het managen van uw online reputatie.

De workshop Webcare kunt u als losse workshop volgen. Wilt u uitgebreider getraind worden in het schrijven voor de social media? Dan kunt u meedoen met onze training Social Media.

Programma workshop Webcare

U leert ...

... omgaan met online weerstand en emotie

  • Wat is de etiquette van de social media?
  • Hoe gaat u om met klachten?
  • Wat doet u als u zelf niet kunt helpen?
  • Hoe herkent u emotie en weerstand op de social media?
  • Hoe kunt u het beste reageren op emotie en weerstand?
  • Wat schrijft u wel en wat niet?
  • Wanneer schakelt u over op een ander medium?

... het schrijven van korte, maar betekenisvolle content 

  • Hoe zorgt u dat u de juiste toon kiest?
  • Hoe persoonlijk wordt u op de social media?
  • Hoe formuleert u kort en begrijpelijk, in een taal die iedereen begrijpt?
  • Hoe verwijst u naar verdiepende informatie?

... hoe u volgers uitnodigt de dialoog met u aan te gaan

  • Hoe houdt u de regie in een gesprek via social media?
  • Hoe gebruikt u metataal in uw social ‘talk’?
  • Welke vragen kunt u stellen?
  • Hoe zet u verschillende soorten vragen in?

Resultaat van de workshop Webcare

 Na afloop van deze workshop ...
... kunt u adequaat reageren op uw volgers;
... kunt u scherp en effectief schrijven;
... weet u wat u juist wel en beter niet kunt doen.

Doelgroep

 Voor iedereen die ...
... op een KCC werkt en belast is met webcare
… die op een communicatieafdeling werkt en met online communicatie bezig is

Didactiek

Iedere seconde op maat
We gaan aan de slag met uw eigen social-mediakanalen. Met uw eigen content. En we schrijven, schrijven, schrijven tot uw vingers er blauw van zien. Want leren schrijven is vooral doen! 

+ 40 dagen lang gratis tips!
Na de training krijgt u via onze app nog 40 dagen lang elke dag 1 tip die aansluit bij uw training. Deze tip houdt u bewust van wat u hebt geleerd. Het idee hierachter is dat u door nog 40 dagen lang bezig te zijn met het geleerde, de leerstof nog beter ‘inslijt’ en het effect nog groter wordt!

+ E-coaching
Na de training stuurt u een tekst naar de trainer. Hij of zij bekijkt uw tekst en geeft u feedback in een persoonlijk coachingsfilm.

60 professionals met een passie voor taal en communicatie. Wij zijn al ruim 30 jaar bezig met het verbeteren van de communicatie van andere organisaties. Dat doen we omdat wij geloven dat iedereen is gebaat bij heldere communicatie. 

Er zijn nog geen ervaringen.

    Deel je ervaring

    Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

    Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.