Commerciële Binnendienst

Type product
Tijdsduur
Logo van Vendere
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,4 Vendere heeft een gemiddelde beoordeling van 8,4 (uit 22 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

7,8
Gemiddeld cijfer voor Commerciële Binnendienst
Gebaseerd op 6 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
Cindy Bark
starstarstarstarstar_border
Cindy Bark
Medw. Sales at Apenheul
8
Commerciële Binnendienst

"Goed om jezelf terug te horen tijdens het bellen. Er wordt duidelijk uiteen gezet wat je sterke en zwakker punten zijn en wat je kunt doen om je zwakke punten te verbeteren." - 26-01-2015 08:21

"Goed om jezelf terug te horen tijdens het bellen. Er wordt duidelijk uiteen gezet wat je sterke en zwakker punten zijn en wat je kunt doen o… alles lezen - 26-01-2015 08:21

Beschrijving

Onze basisfilosofie is heel simpel. Stel het positieve centraal, in uzelf en anderen. In de vragen die u stelt, de reacties die u geeft aan prospects en klanten. In de verwachtingen die u heeft van uzelf en uw bedrijf. We vinden altijd oplossingen die werken en duurzaam resultaat opleveren. We durven wél te confronteren én we blijven altijd positief. Vendere-trainers staan garant voor een energiek, enthousiast en inspirerend programma waar u echt iets van leert

Sales Training Binnendienst & Commercie

De commerciële binnendienst. Als we eerlijk zijn viel die de afgelopen jaren nogal tussen de wal en het schip. Verkopers deden de verkoop – lees: nieuwe klanten – en binnendienstmedewerkers zorgden voor de goede opvolging van die contacten door mooie offertes te schrijven en binnenkomende vragen keurig te beantwoorden. Prima hoor, als je vist in een redelijk vrije vijver. En als je je het kunt veroorloven om het klantcontact te beperken tot het beantwoorden van vragen.

Maar wat nu als voor u – net als voor heel veel collega-ondernemingen – een aantal van deze stellingen opgaan?

Klanten worden steeds mondiger.

- Kansen op (meer)verkoop liggen steeds…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Onze basisfilosofie is heel simpel. Stel het positieve centraal, in uzelf en anderen. In de vragen die u stelt, de reacties die u geeft aan prospects en klanten. In de verwachtingen die u heeft van uzelf en uw bedrijf. We vinden altijd oplossingen die werken en duurzaam resultaat opleveren. We durven wél te confronteren én we blijven altijd positief. Vendere-trainers staan garant voor een energiek, enthousiast en inspirerend programma waar u echt iets van leert

Sales Training Binnendienst & Commercie

De commerciële binnendienst. Als we eerlijk zijn viel die de afgelopen jaren nogal tussen de wal en het schip. Verkopers deden de verkoop – lees: nieuwe klanten – en binnendienstmedewerkers zorgden voor de goede opvolging van die contacten door mooie offertes te schrijven en binnenkomende vragen keurig te beantwoorden. Prima hoor, als je vist in een redelijk vrije vijver. En als je je het kunt veroorloven om het klantcontact te beperken tot het beantwoorden van vragen.

Maar wat nu als voor u – net als voor heel veel collega-ondernemingen – een aantal van deze stellingen opgaan?

Klanten worden steeds mondiger.

- Kansen op (meer)verkoop liggen steeds meer bij inbellende klanten.

- De concurrentie in de markt is aanzienlijk.

- De grens tussen verkoop en klantbeheer wordt steeds vager.

- U denkt dat er aan de telefoon meer resultaat valt te behalen.

Dan is het de hoogste tijd om uw binnendienst te voorzien van de kennis en tools die ze nodig hebben om daadwerkelijk commercieel te opereren. Dan is het de hoogste tijd om de aanwezige motivatie om te zetten in daadwerkelijke klantgerichtheid die uw bedrijf de broodnodige meeromzet bezorgt. Dan is het dus tijd voor de Vendere training Binnendienst & Commercie.

Wat is het?

Een inspirerende en doelgerichte training van een dag, twee dagen, of volledig op maat gesneden. Afhankelijk van hoe ver u wilt gaan. Een goede intake met u als opdrachtgever zorgt ervoor dat het programma naadloos aansluit bij de dagelijkse situatie. Een heel praktische tool die wij daarvoor inzetten is de nulmeting.

De nulmeting

Een uniek concept van Vendere Training & Coaching. We gaan uit van het idee dat u uw mensen niet lukraak op training stuurt. Daarom besteden we veel tijd aan de voorbereiding en intake en bieden we ook de nulmeting aan.

Uw mensen gaan een dag (-deel) aan de slag, gewoon op uw eigen locatie. Een Vendere-expert luistert mee met ieder individu en coacht ter plekke. Gesprekken worden het liefst ook opgenomen. Met iedere medewerker worden persoonlijk de resultaten doorgesproken en geevalueerd. Vendere doet dit aan de hand van een checklist met belcompetenties. U als opdrachtgever ontvangt een rapport, waarmee u direct inzicht heeft in de telefooncapaciteiten van uw medewerkers en. In dat rapport beschrijven we voor u duidelijk welke middelen en training u kunt inzetten om uw doelen te bereiken.

De resultaten van de nulmeting samengevat:

- Uw mensen krijgen opbouwende feedback op hun dagelijkse werk.

- Zij weten nu heel concreet waar hun uitdaging ligt op het gebied van commercieel bellen.

- Er worden en passant commerciële resultaten behaald bij klanten en prospects.

- U heeft meer inzicht in de capaciteiten van uw mensen.

- U weet precies met welk doel u in training investeert.

De training

En in de training? Praktijk en theorie wisselen elkaar doorlopend af. Rollenspellen, live bellen en andere actieve oefeningen worden ondersteund en verdiept door prikkelende theorie. De nulmeting geeft uiteindelijk aan hoe het programma precies vorm krijgt. Om u vast een idee te geven, de volgende vragen (en uiteraard de bijpassende antwoorden) kunnen daarbij aan bod komen:

- Hoe pik ik verkoopsignalen op van klanten en prospects?

- Hoe beïnvloeden twee mensen elkaar aan de telefoon?

- En hoe doe ik dat positief?

- Welk vraagtechnieken zijn er allemaal die ik kan toepassen? Hoe vaak kan ik doorvragen?

- Mensen die bellen willen toch gewoon dat hun vraag beantwoord wordt? (Nee.)

- Zijn service en verkoop niet tegenstrijdig aan elkaar? (Nee.)

- Is een klacht echt een kans? (Ja!)

- Hoe kan ik het maximale uit een inkomend telefoontje halen?

- Kan ik ook zelf klanten benaderen? (Ja!)

...

Voor wie?

Voor de binnendienstprofessional die wil leren hoe je meer kunt halen uit telefonische klantcontacten. Voor callcentermedewerkers, binnendienstmedewerkers, accountmanagers. MBO+ werk- en denkniveau is vereist.

Door wie?

Door trainers die gepokt en gemazeld zijn in het verkoopvak, die zelf hun waarde hebben bewezen aan de telefoon, aan tafel, als leidinggevende in het vak van verkoop, marketing en communicatie. Trainers die er eer in scheppen om samen met u het gewenste resultaat te bereiken, terwijl ze ondertussen veel energie en enthousiasme creëren. Die desgewenst ter plekke uw lastigste klant bellen.

Wat doet het?

1. Het helpt uw binnendienstmedewerkers/ callcenter agents om te ontdekken wat ze eigenlijk al wisten. De telefoon is het middel bij uitstek om (extra) verkoop te genereren. Klanten en prospects die u bellen hebben een wens. Als u die goed beantwoordt door goed te luisteren en mee te denken is dit het gevolg...

2. ... meer omzet en langlopende contacten en contracten met tevreden klanten. Daar doet u het tenslotte voor.

Wat kost het?

- Nulmeting: afhankelijk van intensiteit en aantal deelnemers

- Per dagdeel: 695 Euro (per groep) Per dag: 1295 Euro (per groep)

- Groepsgrootte: maximaal 5 personen (in overleg meer personen mogelijk)

- Exclusief voorbereidingskosten, reiskosten, inhuur tweede trainer of acteur en eventuele locatiekosten.

7,8
Gemiddeld cijfer voor Commerciële Binnendienst
Gebaseerd op 6 ervaringen
Cindy Bark
starstarstarstarstar_border
Cindy Bark
Medw. Sales at Apenheul
8
Commerciële Binnendienst

"Goed om jezelf terug te horen tijdens het bellen. Er wordt duidelijk uiteen gezet wat je sterke en zwakker punten zijn en wat je kunt doen om je zwakke punten te verbeteren." - 26-01-2015 08:21

"Goed om jezelf terug te horen tijdens het bellen. Er wordt duidelijk uiteen gezet wat je sterke en zwakker punten zijn en wat je kunt doen o… alles lezen - 26-01-2015 08:21

starstarstarstar_halfstar_border
Monica Dekking
Sales Supporter
7
Commerciële Binnendienst

"Goede persoonlijke begeleiding en het was vooral duidelijk. Er werd voldoende tijd genomen en goede adviezen gegeven.
Het was ook erg leerzaam en met de verbeterpunten kan je echt goed verder. " - 26-01-2015 08:13

"Goede persoonlijke begeleiding en het was vooral duidelijk. Er werd voldoende tijd genomen en goede adviezen gegeven. Het was ook erg leerz… alles lezen - 26-01-2015 08:13

starstarstarstarstar_border
Leenman
SalesSupport medewerker
8
Commerciële Binnendienst

"Leerzame training gericht op de dagelijkse werkzaamheden. Hierdoor kun je dit goed in praktijk brengen. Daarnaast gekeken naar de sterke en verbeter punten om daar je voordeel uit te halen! " - 26-01-2015 08:13

"Leerzame training gericht op de dagelijkse werkzaamheden. Hierdoor kun je dit goed in praktijk brengen. Daarnaast gekeken naar de sterke en … alles lezen - 26-01-2015 08:13

starstarstarstarstar_border
Marjoleine Jungerius
Sales medewerker
8
Commerciële Binnendienst

"Leerzame training. Je wordt bewust gemaakt van de sterke punten in je telefoongesprekken en van de verbeterpunten.
Fijn om aandachtspunten mee te krijgen waar in je in de praktijk mee kan gaan werken." - 23-01-2015 12:26

"Leerzame training. Je wordt bewust gemaakt van de sterke punten in je telefoongesprekken en van de verbeterpunten. Fijn om aandachtspunten … alles lezen - 23-01-2015 12:26

starstarstarstarstar_border
Bianca Peters
Commercieel medewerker binnendienst
8
Commerciële Binnendienst

"Goede training. Fijne handvaten meegekregen om goed toe te kunnen passen in de praktijk. Goed toepasbaar door individuele training en training per eigen afdeling. De training bij Vendere was ook prettig. " - 12-12-2014 15:38

"Goede training. Fijne handvaten meegekregen om goed toe te kunnen passen in de praktijk. Goed toepasbaar door individuele training en traini… alles lezen - 12-12-2014 15:38

starstarstarstarstar_border
Dorothee Spanbroek
Klantenservice medewerkster
8
Commerciële Binnendienst

"Telefoontraining gehad in meerdere sessies waarbij we veel tips gekregen hebben om betere en resultaatgerichte gesprekken te voeren. De trainer heeft ons op een leuke en ongedwongen manier begeleid. Ook de trainingen op de werkplek waren zeer leerzaam." - 14-02-2014 11:23

"Telefoontraining gehad in meerdere sessies waarbij we veel tips gekregen hebben om betere en resultaatgerichte gesprekken te voeren. De trai… alles lezen - 14-02-2014 11:23

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.