Nudging en guerrilla - van concept tot uitvoering

Type product
Tijdsduur
Trainer
Versdenkers Lisa van Noorden

Nudging en guerrilla - van concept tot uitvoering

Versdenkers
Logo van Versdenkers
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,5 Versdenkers heeft een gemiddelde beoordeling van 8,5 (uit 72 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Met Versdenkers zet je je creativiteit strategisch in. Inspirerende en effectieve trainingen voor mar/com en design professionals. En voor teams. 

Nudging en guerrilla - van concept tot uitvoering

Gedrag dat precies de goede kant op verandert met de 2 daagse incompany training Nudging en Guerrilla marketing

Publiek binnenhalen bij een museum, zorgen dat mensen met schulden eerder aankloppen voor hulp, verstandig omgaan met kraanwater: een greep uit onze cases waarbij we gedrag veranderden met nudging en guerrillamarketing. Eigenlijk is nudging

onmisbaar voor élke organisatie die gedrag positief wil beïnvloeden. Daarom gaan we in deze incompany training direct aan de slag met een concreet vraagstuk. Concept, boodschap, uitvoering, publiciteit en resultaatmeting komen allemaal aan bod.

EEN SUBTIEL DUWTJE OM GEDRAG POSITIEF TE BEÏNVLO…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Nudging, Concepting, Conceptontwikkeling, Marketing management en NIMA Marketing-C.

Met Versdenkers zet je je creativiteit strategisch in. Inspirerende en effectieve trainingen voor mar/com en design professionals. En voor teams. 

Nudging en guerrilla - van concept tot uitvoering

Gedrag dat precies de goede kant op verandert met de 2 daagse incompany training Nudging en Guerrilla marketing

Publiek binnenhalen bij een museum, zorgen dat mensen met schulden eerder aankloppen voor hulp, verstandig omgaan met kraanwater: een greep uit onze cases waarbij we gedrag veranderden met nudging en guerrillamarketing. Eigenlijk is nudging

onmisbaar voor élke organisatie die gedrag positief wil beïnvloeden. Daarom gaan we in deze incompany training direct aan de slag met een concreet vraagstuk. Concept, boodschap, uitvoering, publiciteit en resultaatmeting komen allemaal aan bod.

EEN SUBTIEL DUWTJE OM GEDRAG POSITIEF TE BEÏNVLOEDEN

Vanuit marketing oogpunt is Nudging een van de vele vormen van Guerrilla Marketing. De roots van Nudging liggen in de psychologie. Bedacht door Thaler en Sustein (2009) kan Nudging omschreven worden als: het beïnvloeden van het keuzeproces van consumenten door het op subtiele wijze stimuleren van gewenst gedrag. 

Om te benadrukken dat Nudging niet bedoeld is als manipulatie of misleiding hebben Thaler en Sustein duidelijke kaders opgesteld waarbinnen Nudging gerechtvaardigd is:

⦁ Nudging is transparant en niet misleidend
⦁ De consument voelt zich niet gedwongen en heeft de keuze het gedrag niet op te volgen.
⦁ Nudging mag alleen toegepast worden als het in het voordeel van de consument is.

WAT GA JE IN DE TRAINING NUDGING LEREN?

Een week voor aanvang van de training krijg je van ons een beknopte vragenlijst met vragen over jouw doelstelling. Die neem je mee naar de training. Hierdoor kunnen we gericht voor jouw case een Nudging concept ontwikkelen. 

Dag 1 starten we met voorbeelden van en de theorie achter de meest inspirerende Nudging cases. Welke formule wordt gebruikt, wat zijn de samenwerkende elementen, en waardoor werden ze zo’n groot succes? We kijken naar hoe je Nudging kunt inzetten voor storytelling over je merk. En wat mag je eigenlijk in de openbare ruimte? Waar heb je vergunningen voor nodig, en ondermijnt dat niet het spontane effect van Nudging? Daarna ga je aan de slag met je eigen vraagstuk. Dag 2 werk je, solo of met je team, aan een Nudging concept voor je eigen vraagstuk. 

PROGRAMMA

Dag 1 van 10:00 tot 16:00

  • Presentatie van inspirerende Nudging cases
  • Nudging; ethiek en de wet; wat kun je en mag je?
  • Nudging en Storytelling; een gouden combinatie.
  • Definieren van het probleem/ het gedrag dat je wilt veranderen.
  • Bepalen welke psychologische processen een rol spelen bij dit gedrag.
  • Beschrijven van een meetbaar doel.
  • Zelf inspirerende nudging campagnes bedenken voor fictieve cases

Dag 2 van 10:00 tot 16:00

  • Creatieve brainstorm en bedenken van nudging concepten.
  • Op basis van het concept wordt er een prototype geschetst
  • Welke social media doorvertaling versterkt je concept?
  • Planvorming en management van de uitwerking
  • Publiciteit genereren voor je nudging campage
  • Hoe test en evalueer je nudge na afloop van de campagne?

EEN SUBTIEL DUWTJE OM GEDRAG POSITIEF TE BEÏNVLOEDEN

Vanuit marketing oogpunt is Nudging een van de vele vormen van Guerrilla Marketing. De roots van Nudging liggen in de psychologie. Bedacht door Thaler en Sustein (2009) kan Nudging omschreven worden als: het beïnvloeden van het keuzeproces van consumenten door het op subtiele wijze stimuleren van gewenst gedrag. 

Om te benadrukken dat Nudging niet bedoeld is als manipulatie of misleiding hebben Thaler en Sustein duidelijke kaders opgesteld waarbinnen Nudging gerechtvaardigd is:

⦁ Nudging is transparant en niet misleidend
⦁ De consument voelt zich niet gedwongen en heeft de keuze het gedrag niet op te volgen.
⦁ Nudging mag alleen toegepast worden als het in het voordeel van de consument is.

WAT GA JE IN DE TRAINING NUDGING LEREN?

Een week voor aanvang van de training krijg je van ons een beknopte vragenlijst met vragen over jouw doelstelling. Die neem je mee naar de training. Hierdoor kunnen we gericht voor jouw case een Nudging concept ontwikkelen. 

Dag 1 starten we met voorbeelden van en de theorie achter de meest inspirerende Nudging cases. Welke formule wordt gebruikt, wat zijn de samenwerkende elementen, en waardoor werden ze zo’n groot succes? We kijken naar hoe je Nudging kunt inzetten voor storytelling over je merk. En wat mag je eigenlijk in de openbare ruimte? Waar heb je vergunningen voor nodig, en ondermijnt dat niet het spontane effect van Nudging? Daarna ga je aan de slag met je eigen vraagstuk. Dag 2 werk je, solo of met je team, aan een Nudging concept voor je eigen vraagstuk. 

PROGRAMMA

Dag 1 van 10:00 tot 16:00

  • Presentatie van inspirerende Nudging cases
  • Nudging; ethiek en de wet; wat kun je en mag je?
  • Nudging en Storytelling; een gouden combinatie.
  • Definieren van het probleem/ het gedrag dat je wilt veranderen.
  • Bepalen welke psychologische processen een rol spelen bij dit gedrag.
  • Beschrijven van een meetbaar doel.
  • Zelf inspirerende nudging campagnes bedenken voor fictieve cases

Dag 2 van 10:00 tot 16:00

  • Creatieve brainstorm en bedenken van nudging concepten.
  • Op basis van het concept wordt er een prototype geschetst
  • Welke social media doorvertaling versterkt je concept?
  • Planvorming en management van de uitwerking
  • Publiciteit genereren voor je nudging campage
  • Hoe test en evalueer je nudge na afloop van de campagne?

EEN KORTE WORKSHOP, OF EEN LANGERE TRAINING

Het programma van deze training kan volledig worden gevolgd, of samengesteld worden naar behoefte. Dat kan een korte kennismaking zijn, een how-to van 1 dag of een volledige diepgaande training.

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Versdenkers Lisa van Noorden
Versdenkers Lisa van Noorden
Versdenkers; trainingen in strategische creativiteit.
8,6

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.