Nudging en Guerrilla marketing: van concept tot uitvoering

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van Versdenkers
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,5 Versdenkers heeft een gemiddelde beoordeling van 8,5 (uit 68 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeRotterdam
11 aug. 2020 tot 18 aug. 2020
Toon rooster
event 11 augustus 2020, 10:00-17:00
event 18 augustus 2020, 10:00-17:00
placeRotterdam
6 okt. 2020 tot 13 okt. 2020
Toon rooster
event 6 oktober 2020, 10:00-17:00
event 13 oktober 2020, 10:00-17:00
placeRotterdam
9 dec. 2020 tot 16 dec. 2020
Toon rooster
event 9 december 2020, 10:00-17:00
event 16 december 2020, 10:00-17:00

Beschrijving

Met Versdenkers zet je je creativiteit strategisch in. Inspirerende en effectieve trainingen voor mar/com en design professionals. En voor teams. 

Met een klein subtiel duwtje in de goede richting gedrag beinvloeden

Nudging is creatief, onverwacht en altijd met een knipoog. Met een klein subtiel duwtje in de goede richting kun je menselijk gedrag positief beïnvloeden. Door een subtiele hint of verandering in de context, wordt gewenst gedrag aantrekkelijk gemaakt. Nudging wordt veel toegepast in overheidscampagnes, variërend van gezondheidscampagnes tot veiligheid in het verkeer. Maar ook grote en kleine merken kunnen het inzetten om hun merkbeleving te versterken.

Daarom kun je tegenwoordig in het straatbeeld veel voorbeelden van nudging vinden. Sterker nog, je bent er zelf vast ook wel eens onbewust door beïnvloed! In deze training …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Nudging, Concepting, Conceptontwikkeling, Marketing en Marketing management.

Met Versdenkers zet je je creativiteit strategisch in. Inspirerende en effectieve trainingen voor mar/com en design professionals. En voor teams. 

Met een klein subtiel duwtje in de goede richting gedrag beinvloeden

Nudging is creatief, onverwacht en altijd met een knipoog. Met een klein subtiel duwtje in de goede richting kun je menselijk gedrag positief beïnvloeden. Door een subtiele hint of verandering in de context, wordt gewenst gedrag aantrekkelijk gemaakt. Nudging wordt veel toegepast in overheidscampagnes, variërend van gezondheidscampagnes tot veiligheid in het verkeer. Maar ook grote en kleine merken kunnen het inzetten om hun merkbeleving te versterken.

Daarom kun je tegenwoordig in het straatbeeld veel voorbeelden van nudging vinden. Sterker nog, je bent er zelf vast ook wel eens onbewust door beïnvloed! In deze training ga je er actief mee aan de slag. Concept, boodschap, management, uitvoering, publiciteit en resultaatmeting komt allemaal aan bod.

WAT GA JE IN DE TRAINING NUDGING LEREN?

Een week voor aanvang van de training krijg je van ons een beknopte vragenlijst met vragen over jouw doelstelling. Die neem je mee naar de training. Hierdoor kunnen we gericht voor jouw case een nudging concept ontwikkelen. 

We starten dag1 met voorbeelden van en de theorie achter de meest inspirerende nudging cases. Welke formule wordt gebruikt, wat zijn de samenwerkende elementen, en waardoor werden ze zo’n groot succes? We kijken naar hoe je nudging kunt inzetten voor storytelling over je merk. En wat mag je eigenlijk in de openbare ruimte? Waar heb je vergunningen voor nodig, en ondermijnt dat niet het spontane effect van nudging? Nu je op de hoogte bent van de ins en outs van nudging ga je aan de slag met je eigen vraagstuk.

  1. We definieren het probleem/ het gedrag dat je wilt veranderen goed.
  2. We bepalen welke psychologische processen een rol spelen bij dit gedrag.
  3. We beschrijven een meetbaar doel.

Dag 2 werk je, solo of met je team, aan een concept voor je eigen vraagstuk. We houden hierbij deze stappen aan:

  1. Tijdens een brainstorm ontwikkelen we een creatief concept, waarbij we het psychologische aspect niet uit het hoofd verliezen.
  2. Op basis van een concept wordt er een prototype geschetst.
  3. Hoe test en evalueer je nudge na afloop van de campagne?

MELD EEN TEAM AANDOWNLOAD PDF

ZO WERKT DE INSCHRIJVING

Als je met een team wilt trainen komen jullie naar ons, of wij naar jullie. Teamtraining is mogelijk vanaf 4 personen. Wil je deze training solo volgen? De training start als zich 6 deelnemers hebben aangemeld. Data worden in overleg vastgesteld.

De vermelde prijs is de individuele prijs. Incompany/maatwerk prijs op aanvraag.

VOOR WIE IS DE TRAINING NUDGING?

Nudging wordt veel toegepast in overheidscampagnes, variërend van gezondheidscampagnes tot veiligheid in het verkeer. Maar ook kleine en grote merken en professionals die hun diensten middels een creatieve nudging campagne in de kijker willen spelen zullen veel aan deze training hebben. Daarbij gaan we echt de diepte in, dus ook voor de ervaren marketeers valt er veel te leren. 

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Versdenkers, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.