VHIC Faculty

VHIC Faculty

Adres:

Polakweg 23
2288 GG Rijswijk

7,6
Gemiddeld cijfer voor VHIC Faculty
Gebaseerd op 11 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Richard B
8,6
Leergang Adviseur Recordmanagement (LARM)

"De locatie is top en ook de lunch die bij de cursusdagen erbij zat was uitstekend. Het ligt heel centraal in Utrecht op +- 10 minuten lopen vanaf het CS.

De kennis van de docent is heel ruim, dit is (goed merkbaar) door de ervaring die de docent heeft opgedaan.

De opzet van de cursus is ook top. Praktijkgericht met de juiste mix en afwisseling van theorie en praktijk. In de lessen die ik volgde kwam een medecursist met vragen over selectie en waardering n.a.v. praktische cases van de gemeente waar zij werkte. Dit werd in de les behandeld en was zeer leerzaam.

Je krijgt de basis instrumenten en handvatten aangereikt om te kunnen beginnen met selectie en waardering.

Kortom, een goede leergang waar ik zeker heel veel aan heb in de toekomst!" - 10-06-2010 20:40

"De locatie is top en ook de lunch die bij de cursusdagen erbij zat was uitstekend. Het ligt heel centraal in Utrecht op +- 10 minuten lopen … alles lezen - 10-06-2010 20:40

Beschrijving

VHIC Faculty

Een vertrouwde omgeving voor ons
Al bijna twintig jaar zijn we betrokken bij de informatiehuishouding van organisaties als de uwe. Organisaties met de nodige data en complexe stromen. Voor hen is zelfs een kleine verandering al groot. Risicovol enerzijds, impactvol anderzijds. Dat herkent u vast.

Zo veelzijdig als uw landschap
Onze opdrachtgevers betrekken ons bij alle facetten van in…

Lees de volledige beschrijving

VHIC Faculty

Een vertrouwde omgeving voor ons
Al bijna twintig jaar zijn we betrokken bij de informatiehuishouding van organisaties als de uwe. Organisaties met de nodige data en complexe stromen. Voor hen is zelfs een kleine verandering al groot. Risicovol enerzijds, impactvol anderzijds. Dat herkent u vast.

Zo veelzijdig als uw landschap
Onze opdrachtgevers betrekken ons bij alle facetten van informatiemanagement – en de ontwikkelingen daarin. Zo kunt u ons ontmoeten als visionairs, die u helpen tot een krachtig beleid te komen. Evengoed zijn wij de specialisten die dossiers bewerken. We zijn de opleider van professionals en de ontdekker van nieuwe routes naar vernieuwing. We ontrafelen complexe processen en brengen de tools die ze beheersbaar maken.

Bron van Kennis
Voor ambitieuze professionals is informatiemanagement een uitdagend vakgebied. Ga maar na. De impact van informatie is in elke organisatie groot. Vernieuwingen van de informatiehuishouding raken al snel het kloppend hart van de organisatie. Ontwikkelingen in de technologie en de regelgeving vragen voortdurend om vertaling naar de organisatie. Wie in dit vakgebied werkzaam is, heeft maar één opgave. Voortdurend bijblijven. Ontwikkelingen aan zien komen én er alert op reageren. Tijdig kennis opdoen. Nieuwe inzichten ontwikkelen. Kritisch zijn. Afwegingen maken. Visie op informatiemanagement aanscherpen. Met de VHIC Faculty als bron van kennis gaat deze opgave u gemakkelijk af. Welkom bij een fascinerend netwerk van professionals die hun kennis graag delen.

De VHIC Faculty doet niets liever dan de ontwikkeling van informatieprofessionals faciliteren. Dit doen we door zelf voortdurend nieuwe wegen te verkennen die we samen met u en andere organisaties kunnen bewandelen De kennis en inzichten die we daarbij opdoen, zijn ook voor u waardevol. We delen deze graag in verschillende kortere en langere opleidingsprogramma’s. Gezien uw rol in de organisatie is het belangrijk dat u visie heeft en nieuwe ontwikkelingen kritisch op waarde schat. Dat u weet waar kennis zich bevindt, snel kunt handelen als het erop aan komt. Daarnaast moet u mensen in alle geledingen van uw organisatie kunnen inspireren. Dat lukt alleen als u zelf geïnspireerd bent. Daar ligt misschien wel de belangrijkste taak voor onze ervaren docenten. Als vakgenoten spreken zij uw taal. Tijdens de bijeenkomsten komen hun kennis en uw vraagstukken bij elkaar. Reken maar dat dit leidt tot herkenning, inspiratie en persoonlijke ontwikkeling

Onze klanten

Een greep uit gemeenten

  • Gemeente Lansingerland - het bewerken van archieven van de gemeente over de periode 1511-2000 met een omvang van plm. 200 meter;
  • Gemeente Dordrecht - onderzoek naar de poststromen;
  • Gemeente Enschede - onderzoek naar taken, rol en bezetting van afdeling DIV;
  • Gemeente Graafstroom - het opschonen van de archieven van 6 opgeheven gemeenten over de periode 1920-1985;
  • Gemeente Hellevoetsluis - bewerking van diverse semi-statische archiefbestanden met een omvang van plm. 300 meter;
  • Gemeente Hengelo - implementatie model-DSP;
  • Gemeente Hilversum - pilotgemeente voor de i-Navigator;
  • Gemeente Hof van Twente - in company Numerieke reeksen en Procesmodellering en advisering en ondersteuning in een procesmodelleringstraject;
  • Gemeente Oegstgeest - wegwerken van achterstanden in het semi-statische archief en ondersteuning in procesmodellering;
  • Gemeente Vlaardingen - DIV digitaal, een onderzoek naar de DIV in de gemeente en de toekomstige taakstelling;
  • Gemeente Vlissingen - bewerking van diverse semi-statische archiefbestanden met een totale omvang van ruim 850 meter;
  • Gemeente Wijdemeren - archieven van de voormalige gemeenten Nederhorst den Berg, 's- Graveland en Loosdrecht;
  • Stadsarchief Dordrecht - het opschonen van historische archieven van de gemeente Dordrecht en de voormalige gemeente Dubbeldam;
  • meer dan 200 gemeentelijke klanten van het model-DSP.

GGD-en

  • GGD Hart voor Brabant - implementatie documentair structuurplan en het invoeren van een document management systeem;
  • GGD West-Brabant te Breda - advisering bij invoeren van een document management systeem en bewerken van de archieven Stadsgewest Breda 1971-1999 en Streekgewest Westelijk Noord-Brabant – 1999. Omvang: 125 meter.

Waterschappen

  • Hoogheemraadschap Delfland - onderzoek naar de taak, functie en toekomstige bezetting van de afdeling DIV in verband met de digitalisering van de dienstverlening;
  • Waterschap Zeeuwse Eilanden - bewerken van de archieven van de voormalige waterschappen Tholen en Walcheren.

ZBO's

  • Autoriteit Financiële Markten - een onderzoek naar taakstelling en formatie en het leveren van interim DIV-ers;
  • Centraal Bureau voor de Statistiek - onderzoek naar de archivering, opleiding medewerkers en invoering DMS met ontsluitingssysteem.

Ministeries

  • Ministerie van Algemene Zaken - een audit naar taakstelling, formatie en procedures van de Documentaire Informatievoorziening;
  • Ministerie van Defensie - in company training Klassiek inventariseren;
  • Ministerie van Economische Zaken - diverse onderzoeken naar archivering, bezetting van afdelingen;
  • Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap - in company training van DIV naar DMP.

Provincies

  • Provincie Groningen - een advies over visievorming voor de ontwikkeling van de afdeling DIV.

Politie

  • Politie Amsterdam Amstelland - advisering en implementatie Bureau Huisvesting over indeling van de projectarchieven;
  • Politie Gooi en Vechtstreek - advisering documentmanagement;
  • Politie Groningen - een onderzoek naar taakstelling en formatie;
  • Politie Haaglanden - in company training Basiscursus documentair beheer.

Universiteiten

  • TU Delft, IRI - advies over archiveringsproblematiek;
  • TU Eindhoven - periodieke in company trainingen 'kennisupdate'.

Zorginstellingen

  • Parnassia Den Haag - second opinion op onderzoek naar invoering van een nieuw document management systeem.

Europa

  • Europese Raad - een onderzoek naar de invoering van een document management systeem.

Didactische uitgangspunten

Bij de Faculty staat het leerproces van de student centraal. In korte tijd moet een maximaal leerresultaat worden bereikt. Daarom heeft de Faculty het nieuwe leren omarmd. Onderwijsprogramma's, leermiddelen en activiteiten van de docent (werkvormen) zijn hierop ontworpen en worden voortdurend geëvalueerd en bijgesteld. Veel aandacht wordt geschonken aan groepswerk. Het onderwijs is er ook op gericht dat de student steeds meer verantwoordelijkheid neemt voor zijn eigen leerproces, om zich voor de praktijk toe te rusten met een adequate beroeps- en werkhouding. De sociale kant van leren en werken wordt benadrukt, door werkvormen waarbij samenwerking, teamvorming en werkverdeling van belang zijn.

Kennisoverdracht vindt plaats via de volgende conceptuele uitgangspunten:

  1. Learning by sharing. Geleerd wordt door onderwijsleergesprekken, door het in groepen uitwerken van cases, door professionals uit de praktijk hun verhaal te laten vertellen (best cases, worst cases, tips en trucs), door eigen studie en onderzoek, door kennis op te doen van demo's en door discussies.
  2. Kennis-classificatiemethode, ofwel mindmapping. Samen met de cursisten ontwikkelt de docent schema's waarin de stof wordt verduidelijkt. Deze methode maakt het mogelijk om een 50% hoger studieresultaat te bereiken via het gebruik van op de lesstof ontwikkelde schematische overzichten.
  3. Action learning. De student verricht naar aanleiding van de behandelde theorie basisonderzoek in de eigen werkpraktijk en verwerft zodoende inzicht in de werkprocessen van de eigen organisatie. Deze praktijkervaringen worden vervolgens weer in de les ingebracht en ter discussie gesteld.
  4. E-learning. Gewerkt wordt met een gesloten kennisdomein dat uitsluitend toegankelijk is voor Faculty-studenten. Op dit besloten domein zijn het Schoolplein (een discussieforum), de Bibliotheek (een overzicht van de voor de studie relevante documenten) en Leslokalen (met huiswerk en lesstof) ondergebracht. De programmamanager beantwoordt via het discussieforum vragen van de student.
  5. Life long learning. Snelle ontwikkelingen maken het nodig voortdurend bij te leren. Studenten leren daarom flexibel te zijn, waardoor zij makkelijker kunnen inspelen op wisselende omstandigheden. Ook ontwikkelen studenten een probleemoplossend vermogen, kunnen zij zelfstandig hun kennis en kunde bijhouden en leren zij om hun eigen leerproces te plannen, te sturen en te bewaken.
  6. Blended learning. Een uitgekiende combinatie tussen een fysieke en een digitale leeromgeving.
7,6
Gemiddeld cijfer voor VHIC Faculty
Gebaseerd op 11 ervaringen
starstarstarstarstar_half
Richard B
8,6
Leergang Adviseur Recordmanagement (LARM)

"De locatie is top en ook de lunch die bij de cursusdagen erbij zat was uitstekend. Het ligt heel centraal in Utrecht op +- 10 minuten lopen vanaf het CS.

De kennis van de docent is heel ruim, dit is (goed merkbaar) door de ervaring die de docent heeft opgedaan.

De opzet van de cursus is ook top. Praktijkgericht met de juiste mix en afwisseling van theorie en praktijk. In de lessen die ik volgde kwam een medecursist met vragen over selectie en waardering n.a.v. praktische cases van de gemeente waar zij werkte. Dit werd in de les behandeld en was zeer leerzaam.

Je krijgt de basis instrumenten en handvatten aangereikt om te kunnen beginnen met selectie en waardering.

Kortom, een goede leergang waar ik zeker heel veel aan heb in de toekomst!" - 10-06-2010 20:40

"De locatie is top en ook de lunch die bij de cursusdagen erbij zat was uitstekend. Het ligt heel centraal in Utrecht op +- 10 minuten lopen … alles lezen - 10-06-2010 20:40

starstarstarstarstar_half
Jan
8,6
Leergang Adviseur Recordmanagement (LARM)

"De erg kundige docenten geven ruimte voor discussie tijdens de lessen, wat heel leerzaam is. Locatie Utrecht is goed bereikbaar. Inhoud van de cursus is zeer praktisch en heel erg actueel. Na de cursus ben je gewoon weer helemaal bij. Het meest leuke ervan is dat je een eindopdracht maakt waar je eigen organisatie iets aan heeft, je leert ervan en het is de afronding van je opleiding. Nu op naar de LRM." - 07-06-2010 14:46

"De erg kundige docenten geven ruimte voor discussie tijdens de lessen, wat heel leerzaam is. Locatie Utrecht is goed bereikbaar. Inhoud van … alles lezen - 07-06-2010 14:46

starstarstarstar_halfstar_border
Brenda
6,8
Leergang Adviseur Recordmanagement (LARM)

"Op de locatie van TTP na, ws het een hele leuke en leerzame opleiding.
Goede docenten met ervaring in het vakgebied." - 04-06-2010 10:08

"Op de locatie van TTP na, ws het een hele leuke en leerzame opleiding.Goede docenten met ervaring in het vakgebied. " - 04-06-2010 10:08

starstarstarstarstar_border
F de Weerd
8
Basiscursus informatie- en archiefbeheer

"De cursus was erg leerzaam. De basis van informatiebeheer werd helder uiteengezet, zodat je als DIV- postkamermedewerker een duidelijk beeld krijgt wat en waarom je doet wat je doet. De deelnemers waren erg enthousiast en een enkeling heeft zelfs door de cursus enkele dingen kunnen verbeteren bij haar gemeente!" - 14-01-2010 12:39

"De cursus was erg leerzaam. De basis van informatiebeheer werd helder uiteengezet, zodat je als DIV- postkamermedewerker een duidelijk beeld… alles lezen - 14-01-2010 12:39

starstarstarstarstar_border
Anoniem (bekend bij Springest)
7,6
Toepassing van archiefselectie

"Allereerst is deze locatie voor de cursus erg goed gekozen, in het centrum van de Utrecht.


Duidelijk is dat de docent niet voor de eerste keer lesgeeft, een geruststellende gedachte. De uitleg door de docent alsook de gebruikte presentatie zijn goed voorbereid en komen helder over op de cursist.


Tevens is er ruimte voor het inbrengen van eigen praktijkvraagstukken met betrekking tot archiefselectie, hetgeen de cursus ook praktisch van waarde maakt." - 08-12-2009 22:00

"Allereerst is deze locatie voor de cursus erg goed gekozen, in het centrum van de Utrecht. Duidelijk is dat de docent niet voor de eerste ke… alles lezen - 08-12-2009 22:00

starstarstarstar_halfstar_border
A. Zwaan
7
Leergang Recordmanager (LRM)

"In 2006 de LRM gevolgd; op dat moment was VHIC een van de weinige opleiders op het gebied van recordmanagement.
Relatief korte opleiding waarin de juiste (belangrijkste!) aspecten van recordmanagement aan bod komen.
Daarnaast een juiste verhouding tussen theorie/praktijk. Inbreng gastsprekers erg zinvol (en leuk) en daarnaast veel interactie tussen mede studenten. " - 03-12-2009 13:48

"In 2006 de LRM gevolgd; op dat moment was VHIC een van de weinige opleiders op het gebied van recordmanagement. Relatief korte opleiding waa… alles lezen - 03-12-2009 13:48

starstarstarstarstar_border
Richard
7,8
Toepassing van archiefselectie

"Inschrijfprocedure was bij mij iets verkeerd gegaan maar is uiteindelijk netjes opgelost.


Het lesmateriaal was goed, netjes en verzorgd, hoewel sommige dingen niet helemaal klopten, maar de achtergrond van hoe dat komt weet ik wel, het is begrijpelijk.


De locatie is top en ook de lunch die bij de cursusdagen erbij zat was uitstekend. Het ligt heel centraal in Utrecht op +- 10 minuten lopen vanaf het CS.


De kennis van de docent is heel ruim, dit is (goed merkbaar) door de ervaring die de docent heeft opgedaan.


De opzet van de cursus is ook top. Praktijkgericht met de juiste mix en afwisseling van theorie en praktijk. In de lessen die ik volgde kwam een medecursist met vragen over selectie en waardering n.a.v. praktische cases van de gemeente waar zij werkte. Dit werd in de les behandeld en was zeer leerzaam.


Je krijgt de basis instrumenten en handvaten aangereikt om te kunnen beginnen met selectie en waardering.


Kortom, een goede cursus waar ik zeker heel veel aan heb in de toekomst!" - 03-12-2009 10:18

"Inschrijfprocedure was bij mij iets verkeerd gegaan maar is uiteindelijk netjes opgelost. Het lesmateriaal was goed, netjes en verzorgd, hoe… alles lezen - 03-12-2009 10:18

starstarstarstarstar_border
Richard
7,8
Toepassing van archiefselectie

"Inschrijfprocedure was bij mij iets verkeerd gegaan maar is uiteindelijk netjes opgelost.


Het lesmateriaal was goed, netjes en verzorgd, hoewel sommige dingen niet helemaal klopten, maar de achtergrond van hoe dat komt weet ik wel, het is begrijpelijk.


De locatie is top en ook de lunch die bij de cursusdagen erbij zat was uitstekend. Het ligt heel centraal in Utrecht op +- 10 minuten lopen vanaf het CS.


De kennis van de docent is heel ruim, dit is (goed merkbaar) door de ervaring die de docent heeft opgedaan.


De opzet van de cursus is ook top.
Praktijkgericht met de juiste mix en afwisseling van theorie en praktijk. In de lessen die ik volgde kwam een medecursist met vragen over selectie en waardering n.a.v. praktische cases van de gemeente waar zij werkte. Dit werd in de les behandeld en was zeer leerzaam.


Je krijgt de basis instrumenten en handvaten aangereikt om te kunnen beginnen met selectie en waardering.


Kortom, een goede cursus waar ik zeker heel veel aan heb in de toekomst!" - 03-12-2009 10:17

"Inschrijfprocedure was bij mij iets verkeerd gegaan maar is uiteindelijk netjes opgelost. Het lesmateriaal was goed, netjes en verzorgd, hoe… alles lezen - 03-12-2009 10:17

starstarstarstarstar_half
Astrid van Helden
8,6
Leergang Recordmanager (LRM)

"Opleiding LRM gevolgd
Ik heb met veel plezier deelgenomen aan de cursus en vind dat VHIC de kennis op het vakgebied van Record Manager op een goede manier overbrengt. Door de interactie in de klas werd het opnemen van de theorie een stuk aangenamer.
Ook de wisseling van de docenten met elk een eigen specialiteit vind ik een prettige manier van werken." - 17-12-2008 17:17

"Opleiding LRM gevolgd Ik heb met veel plezier deelgenomen aan de cursus en vind dat VHIC de kennis op het vakgebied van Record Manager op ee… alles lezen - 17-12-2008 17:17

starstarstarstar_halfstar_border
René Rispens
7
Leergang Recordmanager (LRM)

"Prima opleiding; goede begeleiding bij eindopdracht. Aardige docenten.


Niet de LARM gevolgd maar de LRM en wel in studiejaar 2005-2006." - 22-10-2008 14:13

"Prima opleiding; goede begeleiding bij eindopdracht. Aardige docenten. Niet de LARM gevolgd maar de LRM en wel in studiejaar 2005-2006. alles lezen - 22-10-2008 14:13

starstarstarstar_borderstar_border
Lenny de Rooy
6
Leergang Adviseur Recordmanagement (LARM)

"De opleiding wordt gepresenteerd als een opleiding op HBO-niveau, maar ik vond het eerder MBO niveau. De kwaliteit van de docenten liep erg uiteen. Inhoudelijk hebben ze veel kennis, maar ze hebben niet allemaal goede didactische vaardigheden. " - 07-10-2008 23:42

"De opleiding wordt gepresenteerd als een opleiding op HBO-niveau, maar ik vond het eerder MBO niveau. De kwaliteit van de docenten liep erg … alles lezen - 07-10-2008 23:42

Deel je ervaring

Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Beantwoorde vragen

VHIC Faculty heeft 7 vragen beantwoord.

Extra kenmerken

Springest helpt je groeien.

Springest is de site waar je alles vindt voor je persoonlijke ontwikkeling. Voor particulieren én organisaties. Lees ervaringen van andere deelnemers en overleg met onze adviseurs.

  • Alles waarvan je verder kunt leren

    Meer dan 75.000 cursussen, opleidingen, trainers, coaches, e-learning en incompany trainingen.
  • Hulp bij het zoeken en inschrijven

    Stel jouw opleidingsvraag, gebruik de keuzehulp of bel met een Springest adviseur.
  • Gratis informatie aanvragen

    Op je gemak vergelijken en met je collega's overleggen, meestal direct met PDF.
  • Ervaringen van deelnemers

    Ruim 90.000 onafhankelijke ervaringen helpen je kiezen voor de beste opleiders.
  • Ook voor leren in je organisatie

    Volumekorting, incompany training, social learning met collega's en altijd real-time inzicht.
  • Inschrijven met laagste prijsgarantie

    Klaar om te gaan leren? Schrijf je direct in, gratis annuleren is mogelijk!