Ik ben op zoek naar een opleiding die aansluit op mijn huidige functie en mijn communicatie- en managementvaardigheden verbetert.

Vraag gesteld door Rebecca:

Onderwerp: Ik wil een opleiding die mijn huidige functie ondersteund. Ik werk bij een klein bedrijf en regel en beslis bijna alles. Wij werken niet met functie benamingen. Het komt ongeveer op neer dat ik office manager, PA van de directeur, personeelszaken en senior financieel medewerker ben. Motivatie: Elke keer moet ik onderaan beginnen en mijzelf bewijzen. Dit lukt mij vaak vrij snel, maar daardoor loop ik vaak toch de banen mis die eigenlijk ideaal voor mij zijn. Ik heb voor de functie die ik nu bekleed helemaal geen opleiding. Om later toch steviger in de arbeidsmarkt te staan en om nu een betere manager te zijn wil ik mij verder ontwikkelen

Gedragsverandering: Ik wil beter managen en mijn communicatie verbeteren.

Criteria: Ik weet dat ik HBO niveau heb en zou daarom het liefst ook op dit niveau een diploma behalen. Zelf denk ik aan HBO management of HBO office mangement, maar weet niet wat beter aansluit bij mijn huidige functie. Zeker aangezien deze functie mij prima bevalt.

Antwoord door Annelies Braak:

Beste Rebecca,

Uit uw vraag lees ik dat u een opleiding zoekt waarin u uw communicatie- en managementvaardigheden wilt verbeteren om uw huidige functie beter uit te kunnen voeren. En u wilt graag dat de opleiding afgesloten wordt met een diploma op HBO niveau zodat u in de toekomst betere kansen op de arbeidsmarkt hebt. U heeft zelf al gekeken naar een opleiding HBO Officemanagement of Management maar wilt graag weten wat het beste aansluit.

Omdat u aangeeft dat uw huidige functie u prima bevalt zou ik ervoor kiezen om een opleiding te kiezen die uw huidige functie ondersteunt zoals de praktijkgerichte HBO opleiding Officemanagement van 1 of 2 jaar bij NCOI. Deze opleiding sluit u af met een HBO diploma. Wel heeft u voor deelname aan deze opleiding als vooropleiding een MBO of havo/vwo diploma nodig. Indien u hierover niet beschikt, is er een instroomprogramma te volgen.

Een goedkoper en korter alternatief is de opleiding Hoger Management Support (HBO niveau) van ICM, hierin komen zowel aspecten van Organisatie en Management als het werken aan communicatie- en managementvaardigheden aan bod.

Dit advies is bedoeld om u een stap op weg te helpen bij het bepalen van uw keuze, we horen graag of dat gelukt is.

Hartelijke groet,

Annelies Braak

check_box_outline_blank
Square shutterstock 146187608 lowres

Medewerker Personeelszaken MPZ (Praktijkopleiding - Den Haag)

Logo van Kronenburgh Business College
Square shutterstock 146187608 lowres

Medewerker Personeelszaken MPZ BedrijfsopleidingBeroepDe medewerker personeelszaken – ook wel P&O- of HR-medewerker genoemd - fungeert u al…

check_box_outline_blank

Updatecursus Personeelszaken

Logo van Rendement Uitgeverij BV

Inleiding Als ervaren personeelsfunctionaris weet u dat de wetgeving in uw vakgebied nooit stil staat. Rendement biedt u de gelegenheid om …

1 van de 1 bezoekers vonden dit antwoord behulpzaam.

Xaviër Wit , woe 30 nov 2011 15:28:44 UTC

Dag Rebecca, Zullen we afspreken voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek, waarin we nagaan wat het meest past bij jouw vraag? Reiskosten tot 50 km van Duiven vrij, daarna €0,38 p.km Meer info, zie www.schoolvoorcommunicatie.com

Was dit antwoord behulpzaam?Ja |Nee

Thijs Tauw (Nederlands Debat Instituut), vri 24 sep 2010 09:12:25 UTC

www.debatinstituut.nl/debattechnieken

Was dit antwoord behulpzaam?Ja |Nee

Institute on springest small

Alex Boon (Rond Je Stem), vri 24 sep 2010 09:34:31 UTC

Beste Rebecca, Als het je gaat om je persoonlijke communicatie (stem, spraak, presentatie), zou je een (individuele) KEItraining kunnen overwegen. Je werkt dan aan de manier waarop je overkomt, leert stem en spraak af te stemmen op je omgeving of gesprekspartner(s). De is er op gericht je persoonlijke dynamiek en je fysieke activiteit in te schakelen om je boodschap te kleuren en te ondersteunen. Met vriendelijke groet, Alex Boon Rond Je Stem Informatie KEItraining: http://www.rondjestem.com/Nieuws.htm

Was dit antwoord behulpzaam?Ja |Nee

Hallo Rebecca, Kijk eens op onze website www.ccj.hu.nl naar de cursus Effectief communiceren, die lijkt me heel geschikt voor jouw doel. Je mag me ook voor een persoonlijk advies altijd bellen op 030-2193500. Fijn weekend, Inge Pont

Was dit antwoord behulpzaam?Ja |Nee

Ingeloes Bense , vri 24 sep 2010 11:59:24 UTC

Ha Rebecca de opleiding keuze wordt waarschijnlijk ook bepaald door de duur en de kosten van de opleiding. Wil je een intensieve korte 3 daagse opleiding waarin je werkt aan de competenties:communicatievaardig, conflictvaardig,inzicht in dryfveren en leiderschapsvaardigheden? Volg dan de opleiding tot communicatiecoach in Harderwijk. Kleine groepjes, pers. aandacht en energiegevend gericht op jouw ontwikkelbehoefte. Www.preventiecoach.nl Veel plezier met welke opleiding je ook kiest, heerlijk om je te ontwikkelen. Fijne dag Ingeloes Bense De PreventieCoach.nl

Was dit antwoord behulpzaam?Ja |Nee

Inge Beckers , vri 24 sep 2010 20:22:47 UTC

Hallo Rebecca, Ik hoor goede berichten over de trainingen Inzicht en Invloed van Bureau Zuidema. Daarbij adviseer ik je te sparren met vakgenoten. Zorg dat je de juiste mensen om je heen verzameld waarmee je kunt reflecteren. Als dit nodig is, kan P-Peer je hierin bijstaan (www.p-peer.nl). Veel succes! Gr. Inge Beckers

Was dit antwoord behulpzaam?Ja |Nee

Beste Rebecca, Wij als Schoevers kunnen u de opleiding Associate Degree Officemanagement adviseren. Onderstaand een link met informatie over de opleiding Associate Degree Officemanagement. http://www.schoevers.nl/academie/content.php?pagina=opleiding-details&opleiding=252 Als u de link geopend heeft vindt u boven aan de pagina, rooster en inschrijven. Hier vindt u alle data en locaties waar en wanneer de opleiding gegeven wordt. Graag zou ik u telefonisch verder willen adviseren. Mocht u interesse hebben dan kunt u contact opnemen met de Schoevers Servicedesk Leren & Werken 030-280 87 70 of stuur een e-mail naar lerenenwerken@schoevers.nl Wij helpen u graag verder! Met vriendelijke groet, Schoevers Opleidingen Els Kreijkes

Was dit antwoord behulpzaam?Ja |Nee

Institute on springest small

Jos Verheijden (Verheijden Consult), maa 27 sep 2010 13:01:10 UTC

Beste Rebecca, De vraag is of je een functiegerichte opleiding wilt, of juist aan je persoonlijke groei wilt werken. Je geeft aan dat je steeds weer onderaan moet beginnen en jezelf moet bewijzen. Daarom adviseer ik je om eerst aan jezelf te werken om deze structuur te doorbreken. Kijk even naar de trainingen Persoonlijke Kracht en Persoonlijk Leiderschap. In beide trainingen verbeter je jouw communicatie- en managementvaardigheden. Wat je extra krijgt is een groei in eigenwaarde, assertiviteit, persoonlijke effectiviteit. Je hoeft jezelf dan niet meer te bewijzen, maar je gaat werken vanuit je eigen persoonlijke kracht. Met vriendelijke groet, Jos Verheijden

Was dit antwoord behulpzaam?Ja |Nee

Jean-Paul Schmitz , don 07 okt 2010 18:57:30 UTC

Beste Rebecca, Wellicht is de opleiding RSM Diploma iets voor U. Het bied net begonnen managers de vaardigheden om zich staande te kunnen houden in een drukke organisatie. Zo leert U uw leiderschapskwaliteiten te ontwikkelen maar ook uw marketing- en strategie vaardigheden. Welke cruciaal zijn om een goede business carierre op te bouwen. Ik zou U daarom willen adviseren om eens te kijken naar de opleiding RSM Diploma Programme in Business Management and Leadership. Mocht u specifiekere vragen hebben omtrent onze opleiding mail ons dan gerust of kijk eens op onze website: www.openprogrammes.com Uw vragen kunt U sturen naar jeschmitz@rsm.nl Ik wens u veel succes in uw toekomst!

Was dit antwoord behulpzaam?Ja |Nee

Michiel Vreemans , vri 22 okt 2010 15:42:34 UTC

Beste Rebecca, Globaal is het zo dat binnen organisaties de carriere stappen via de lijn gaan of via projecten. In het eerste geval gaat het om steeds meer mensen 'onder je' en in het tweede geval krijg je steeds grotere projecten te doen. Misschien is het nuttig je af te vragen wat het beste bij je past. De eerste type manager is meer gericht op beheersing van continue bedrijfsprocessen, het tweede type manager is meer gericht op de creatie van steeds iets nieuws. Voor beide cariererichtingen zijn vervolgens diverse cursussen te vinden (zie de suggesties hierboven bijvoorbeeld). Succes! W. Baars www.projectmanagement-training.nl

Was dit antwoord behulpzaam?Ja |Nee

Aanbieder op Springest

= Aanbieder op Springest

Reageer op deze vraag

U kunt alleen op deze vraag reageren, als u registreerd bent als aanbieder. Klik hier om aan te melden of in te loggen als aanbieder op Springest. Na aanmelding, kunt u de vraag beantwoorden en naar een van uw cursussen linken.

Gerelateerde onderwerpen

Wil je ook een vraag stellen?

Kun je nog niet kiezen welke opleiding, training of cursus je wilt volgen? Stel je opleidingsvraag via onderstaand formulier en ontvang persoonlijk advies van opleidingsaanbieders op Springest.

Doe een open in-company aanvraag

Wil je opleidingsadvies voor je hele team? Vraag vrijblijvend een in-company offerte aan.
Maximaal 3 relevante aanbieders reageren direct.

  • Alles waarvan je verder kunt leren
    Meer dan 43.000 cursussen, opleidingen, trainers, coaches, e-learning en incompany trainingen.
  • Hulp bij het zoeken en inschrijven
    Stel jouw opleidingsvraag, gebruik de keuzehulp of bel / chat met een leeradviseur.
  • Ervaringen van deelnemers
    Ruim 68.000 onafhankelijke ervaringen helpen je kiezen voor de beste opleiders.
  • Gratis informatie aanvragen
    Op je gemak vergelijken en met je collega's overleggen, meestal direct met PDF.
  • Inschrijven met laagste prijsgarantie
    Klaar om te gaan leren? Schrijf je direct in, meestal gratis annuleren!
  • Ook voor leren in je organisatie
    Volumekorting, incompany training, social learning met collega's en altijd real-time inzicht.
Not for humans