Ontwikkelen met tijd - Kennismaken met een innovatie in management en veranderkunde

Niveau
Totale lesduur
Trainer
Maarten de Winter
8
Gemiddeld cijfer voor Ontwikkelen met tijd - Kennismaken met een innovatie in management en veranderkunde
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
Simone Wensink-Karregat
starstarstarstarstar_border
Teammanager vakgroep Arbeid & Organisatie deskundigen at Zorg van de Zaak
8
Ontwikkelen met tijd - Kennismaken met een innovatie in management en veranderkunde

"Inspirerende bijeenkomst over tijd als organisatie ontwikkelingsthema waarbij het accent ligt op het belang van waardecreatie in de geindividualiseerde maatschappij waarvoor tijd=aandacht geldt. Illustratief daarbij zijn een aantal casussen van hoe organisaties hiermee anno 2016 omgaan" - woe 15 jun 2016 07:14:11 UTC

"Inspirerende bijeenkomst over tijd als organisatie ontwikkelingsthema waarbij het accent ligt op het belang van waardecreatie in de geindivi… alles lezen - woe 15 jun 2016 07:14:11 UTC

Startdatums en plaatsen

Er zijn nog geen startdatums bekend voor dit product.

Beschrijving

Ontwikkelen met tijd

Aandacht voor tijd; tijd voor aandacht: een inspirerende kennismaking met de kracht van bewustzijn van tijd voor medewerkers, management en organisatie.

Doelgroep

Managers en adviseurs die kennis willen maken met tijd als thema in organisatieverandering.

Vorm

Een workshop van 2,5 uur. Voorbereiding deelnemers: artikel “Aandacht maakt alles mooier”, een analyse van waardecreatie door IKEA.

Leerdoelen

  • Een historisch overzicht over de ontwikkeling van het bewustzijn van tijd in management. 
  • Inzicht in de conversie van persoonlijke energie, via tijd in waardecreatie in de nieuwe tijd.
  • Kennis van innovatieve interventies om organisatiekracht in de nieuwe tijd te ve…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze leeradviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Ontwikkelen met tijd

Aandacht voor tijd; tijd voor aandacht: een inspirerende kennismaking met de kracht van bewustzijn van tijd voor medewerkers, management en organisatie.

Doelgroep

Managers en adviseurs die kennis willen maken met tijd als thema in organisatieverandering.

Vorm

Een workshop van 2,5 uur. Voorbereiding deelnemers: artikel “Aandacht maakt alles mooier”, een analyse van waardecreatie door IKEA.

Leerdoelen

  • Een historisch overzicht over de ontwikkeling van het bewustzijn van tijd in management. 
  • Inzicht in de conversie van persoonlijke energie, via tijd in waardecreatie in de nieuwe tijd.
  • Kennis van innovatieve interventies om organisatiekracht in de nieuwe tijd te vergroten

Korte inhoud

  • Een inleiding in waardecreatie
  • Oefenen met de Caleidoscoop, een systematisch denkgereedschap voor analyse van tijdsbewustzijn op de IKEA case of een case uit de praktijk van de doelgroep.
  • Een discussie over de interventiestrategie waarin de deelnemers hun perspectieven uitwisselen en leren van elkaar.
  • Een overzicht van innovatieve instrumenten voor versnellen van waardecreatie.

 Achtergrond

Nu tijd de meest schaarse productiefactor is geworden en de wereld steeds minder voorspelbaar is, is de vraag hoe organisaties kwaliteit aan de tijd kunnen toevoegen belangrijker geworden. Het organiseren van aandacht, beleving, participatie en waardecreatie is noodzakelijk om relevant te blijven.

De conversie van persoonlijke energie naar meerwaarde voor klanten en stakeholders verloopt via tijd. Die conversie is de bedoeling van organiseren. Tijd is een even waardevolle als schaarse bron van productiviteit en creativiteit. Hoe mensen en organisaties met tijd omgaan bepaalt in belangrijke mate of schaarste en haast of waarde en geluk de overhand krijgen. Waarom geven we eigenlijk niet meer aandacht aan tijd?

Met samenhangende denk-, diagnose-, en dialooggereedschappen en (geaccrediteerde) opleidingen kunnen managers en adviseurs hun overzicht, inzicht en invloed vergroten op de wijze waarop - door individuen, teams en de organisatie als geheel - met tijd wordt omgegaan. Diverse klantverhalen ondersteunen de waarde van tijd als veranderthema.

8
Gemiddeld cijfer voor Ontwikkelen met tijd - Kennismaken met een innovatie in management en veranderkunde
Gebaseerd op 1 ervaring
Simone Wensink-Karregat
starstarstarstarstar_border
Teammanager vakgroep Arbeid & Organisatie deskundigen at Zorg van de Zaak
8
Ontwikkelen met tijd - Kennismaken met een innovatie in management en veranderkunde

"Inspirerende bijeenkomst over tijd als organisatie ontwikkelingsthema waarbij het accent ligt op het belang van waardecreatie in de geindividualiseerde maatschappij waarvoor tijd=aandacht geldt. Illustratief daarbij zijn een aantal casussen van hoe organisaties hiermee anno 2016 omgaan" - woe 15 jun 2016 07:14:11 UTC

"Inspirerende bijeenkomst over tijd als organisatie ontwikkelingsthema waarbij het accent ligt op het belang van waardecreatie in de geindivi… alles lezen - woe 15 jun 2016 07:14:11 UTC

Maarten de Winter - Waardengedreven econoom en managementinnovator
Maarten de Winter
Waardengedreven econoom en managementinnovator
8

Heb je een vraag? Onze leeradviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)