Cursus Google Analytics voor tekstschrijvers en copywriters
"Wat ik waardeer in Arjan is dat hij een vakman is en daarbij zijn praktijkervaring enthousiast weet over te brengen.
Je krijgt de juiste voorbereiding vooraf, bijzonder nuttige inzichten en tools tijdens de cursus en ook nog alle bestanden de volgende dag in je mail.
Wat me vooral bij zal blijven, is zijn creatieve manier om met tools als Google Analytics om te leren gaan. En ze zo te maken dat ze handig en leuk worden om mee te werken.
" - 29-09-2015 09:28
"Wat ik waardeer in Arjan is dat hij een vakman is en daarbij zijn praktijkervaring enthousiast weet over te brengen. Je krijgt de juiste … alles lezen - 29-09-2015 09:28
Beschrijving
Hoe meet je de effectiviteit van webteksten?
Een praktische cursus Google Analytics
Tekstschrijvers en copywriters worden steeds vaker gevraagd webteksten te schrijven. En niet ‘zomaar’ webteksten, nee: SEO-teksten, en teksten die bezoekers aanzetten tot actie.
Alles op internet is meetbaar, dus óók de effectiviteit van je webteksten. Daar zijn allerlei tools voor, waarvan Google Analytics de meest bekende is. De mogelijkheden zijn eindeloos, maar daardoor is het programma ook één groot doolhof:
- Waar haal je de juiste gegevens vandaan en hoe interpreteer je die?
- Hoe meet je conversie?
- Hoe rapporteer je deze informatie op een manier die opdrachtgevers begrijpen, zélfs de digibeet?
…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Hoe meet je de effectiviteit van webteksten?
Een praktische cursus Google Analytics
Tekstschrijvers en copywriters worden steeds vaker gevraagd webteksten te schrijven. En niet ‘zomaar’ webteksten, nee: SEO-teksten, en teksten die bezoekers aanzetten tot actie.
Alles op internet is meetbaar, dus óók de effectiviteit van je webteksten. Daar zijn allerlei tools voor, waarvan Google Analytics de meest bekende is. De mogelijkheden zijn eindeloos, maar daardoor is het programma ook één groot doolhof:
- Waar haal je de juiste gegevens vandaan en hoe interpreteer je die?
- Hoe meet je conversie?
- Hoe rapporteer je deze informatie op een manier die opdrachtgevers begrijpen, zélfs de digibeet?
Deze en vele andere vragen worden beantwoord in een uiterst praktische methode om Google Analytics naar je hand te zetten. Maar het is niet de enige tool waarover je leert in deze cursus...!
Voor wie is deze cursus?
Voor tekstschrijvers en copywriters die de effectiviteit van hun webteksten willen aantonen, en deze meetgegevens op een begrijpelijke manier willen presenteren aan hun opdrachtgever.
Géén droge theorie waar je achteraf niets mee kan
Je gaat níet urenlang luisteren naar een ‘expert’. Dit is een cursus rechtstreeks uit de praktijk van een vakcollega.
Je leert aan de hand van praktijkcases én jouw eigen case een direct toepasbare methode om Google Analytics te gebruiken in je dagelijkse praktijk.
Wat leer je precies?
Je leert:
- De ‘Google-ranking’ van websites te achterhalen, en periodiek te meten of die verbetert
- Te achterhalen wat het bezoekersgedrag is op een website, op macro- en microniveau
- Hoe je resultaten meet op een website (conversiepercentage)
- Te achterhalen welke webpagina’s zwak zijn, en dus aangepast moeten worden
- Je bevindingen overzichtelijk en begrijpelijk te rapporteren aan je opdrachtgever
Let op: je leert dus niet hoe je aan de hand van Google Analytics betere webteksten schrijft. Je leert of webteksten effectief zijn, en of ze aangepast moeten worden om meer resultaat te behalen.
Belangrijk!
Cursisten die toegang hebben tot Google Analytics-gegevens – van een klant óf van de eigen website – halen het meeste uit deze cursus! Tijdens de training ga je met deze gegevens aan de slag, zodat je aan het einde van de dag naar huis gaat met je eerste analyse. Om aan je opdrachtgever te presenteren, óf te gebruiken om je eigen website mee te verbeteren.
Over de trainer
De training wordt gegeven door Arjan Jonker, tekstschrijver sinds 2006 en inmiddels gespecialiseerd in webteksten. In 2013 veranderde hij daarom de naam van zijn bedrijf in Waardevolle Webteksten.
Over webteksten en Google Analytics zegt hij:
“Slechts enkele jaren geleden wist ik bar weinig van Google Analytics. Ik schreef webteksten, maar leverden die mijn klant iets op? Alleen ondubbelzinnige contactaanvragen gaven indicatie van het succes dat ik mijn klanten bracht. Maar veel resultaten bleven ongezien.
Ik deed zelfstudie en volgde cursussen in Google Analytics. Die kennis heb ik vertaald naar mijn eigen methode, die uitstekend werkt om mijn opdrachtgevers de meerwaarde van mijn werk aan te tonen. Zelfs de meest hopeloze leek laat ik knikken van begrip. En z’n portemonnee trekken zodat ik nóg meer resultaten voor hem kan behalen. ;-)
Ik boek er veel succes mee, en nu wil ik mijn methode graag delen met mijn vakcollega’s.”
"Wat ik waardeer in Arjan is dat hij een vakman is en daarbij zijn praktijkervaring enthousiast weet over te brengen.
Je krijgt de juiste voorbereiding vooraf, bijzonder nuttige inzichten en tools tijdens de cursus en ook nog alle bestanden de volgende dag in je mail.
Wat me vooral bij zal blijven, is zijn creatieve manier om met tools als Google Analytics om te leren gaan. En ze zo te maken dat ze handig en leuk worden om mee te werken.
" - 29-09-2015 09:28
"Wat ik waardeer in Arjan is dat hij een vakman is en daarbij zijn praktijkervaring enthousiast weet over te brengen. Je krijgt de juiste … alles lezen - 29-09-2015 09:28
"Echt een praktijkgerichte workshop waar ik veel geleerd heb. Het feit dat mensen zelfs in de pauzes moeilijk van hun beeldscherm waren los te weken omdat ze nog van alles uit wilden proberen, zegt in dat verband genoeg!
Van de nazorg heb ik nog geen gebruik gemaakt, maar dat dit onderdeel er volgens Arjan nog helemaal bij hoort, vind ik heel professioneel.
" - 28-09-2015 10:40
"Echt een praktijkgerichte workshop waar ik veel geleerd heb. Het feit dat mensen zelfs in de pauzes moeilijk van hun beeldscherm waren los t… alles lezen - 28-09-2015 10:40
"Een dynamische dag met ruimte om direct aan de slag te gaan. Goed de focus op het onderwerp gehouden. Met meer variatie in de oefeningen was ik scherper gebleven. Mooi dat de mogelijkheid bestaat om ook over langere tijd nog vragen te stellen." - 28-09-2015 10:03
"Een dynamische dag met ruimte om direct aan de slag te gaan. Goed de focus op het onderwerp gehouden. Met meer variatie in de oefeningen was… alles lezen - 28-09-2015 10:03
"Aanbeveling: ja
Ervaring:
Arjan Jonker is een prettige cursusleider. Één minpuntje is dat hij zóveel kennis heeft dat hij graag alles wil vertellen! Wat dan in het nazorgtraject weer perfect is, omdat je altijd op hem terug kunt vallen en mooie modellen meekrijgt voor je eigen dagelijkse praktijk. Van mij krijgt hij een 10 met een griffel!" - 22-09-2015 17:37
"Aanbeveling: ja Ervaring: Arjan Jonker is een prettige cursusleider. Één minpuntje is dat hij zóveel kennis heeft dat hij graag alles wil … alles lezen - 22-09-2015 17:37
"Dit was een erg nuttige cursus met veel bruikbare voorbeelden. Compleet met een handige handleiding. Zeker een aanrader voor (web) tekstschrijvers. Daarnaast is Arjan ook gewoon een erg aardige kerel." - 22-09-2015 09:01
"Dit was een erg nuttige cursus met veel bruikbare voorbeelden. Compleet met een handige handleiding. Zeker een aanrader voor (web) tekstschr… alles lezen - 22-09-2015 09:01
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.