Nudging en framing voor HR

Niveau
Tijdsduur

Nudging en framing voor HR

HR Academy
Logo van HR Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 7,9 HR Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 7,9 (uit 14 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Geef medewerkers een duwtje in de gewenste richting

U wilt dat medewerkers meer eigen regie nemen om te werken aan hun inzetbaarheid en een gezonde levensstijl. En u wilt ervoor zorgen dat collega’s elkaar op de juiste manier feedback geven over hun functioneren, zodat dit tot gewenst gedrag leidt. Zomaar wat voorbeelden van HR-uitdagingen die u met nudging en framing kunt aanpakken. In deze masterclass leert u hoe u op een subtiele manier – onbewust – het gedrag van medewerkers positief kunt beïnvloeden.

Wat leert u in deze masterclass?

Het Engelse woord 'nudge' betekent letterlijk 'duwtje' en is populair als een gedragspsychologische motivatietechniek, waarbij je mensen subtiel kunt sti…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Reclame, Nudging, Human Resource Management (HRM), Communicatieplan en PR (Public Relations) & Voorlichting.

Geef medewerkers een duwtje in de gewenste richting

U wilt dat medewerkers meer eigen regie nemen om te werken aan hun inzetbaarheid en een gezonde levensstijl. En u wilt ervoor zorgen dat collega’s elkaar op de juiste manier feedback geven over hun functioneren, zodat dit tot gewenst gedrag leidt. Zomaar wat voorbeelden van HR-uitdagingen die u met nudging en framing kunt aanpakken. In deze masterclass leert u hoe u op een subtiele manier – onbewust – het gedrag van medewerkers positief kunt beïnvloeden.

Wat leert u in deze masterclass?

Het Engelse woord 'nudge' betekent letterlijk 'duwtje' en is populair als een gedragspsychologische motivatietechniek, waarbij je mensen subtiel kunt stimuleren om zich op de gewenste wijze te gedragen. Framing komt vooral tot uiting in teksten en storytelling, waarbij onbewuste kaders en bewuste keuzes doelbewust worden gestuurd. 

Voorbeelden van nudging in de werkomgeving zijn het stimuleren van meer beweging en gezonder eten. Ook het gebruik van HR self service systemen en het meedoen aan MTO's kan via gerichte nudges worden gestimuleerd. Kortom, de mogelijkheden zijn legio en denken vanuit nudging kan het (negatief) confronteren van medewerkers met allerlei gedragsregels voorkomen.

Met nudging en framing geeft u ongemerkt kleine duwtjes en doen mensen zelf - in volle overtuiging - wat u heeft bedacht. Hoe u dat doet, leert u in deze masterclass.

Dit zijn de resultaten van de masterclass:

  • U leert, bedenkt en ontwerpt de juiste duwtjes om gedrag van medewerkers te beïnvloeden. 
  • U weet gebruikers te ‘verleiden’ tot bepaalde keuzes en hun gedrag te veranderen. 
  • U kunt met framing de onbewuste kant van taal strategischer inzetten om uw instructies eenvoudiger op te volgen. 
  • U kunt zelf aan de slag met het verbeteren en toepassen van duwtjes.
  • U heeft een concreet plan van aanpak voor een door u gekozen praktijksituatie.

Dit neemt u als bagage mee:

  • U begrijpt de kracht van nudging en framing en waar dat in uw voordeel kan werken.
  • U herkent de situaties waar nudging en framing ontbreekt, of verbeterd kan worden.
  • U weet wat de voorwaarden voor een effectief duwtje zijn.
  • U weet hoe u met nudging mensen verleidt hun gedrag direct aan te passen.

Voorafgaand aan de masterclass vragen wij u concrete voorbeelden uit uw praktijk in te brengen, waar mensen wel een ‘duwtje’ kunnen gebruiken. Voor deze situatie maakt u in de masterclass een concreet plan van aanpak. De docenten en de andere deelnemers kunnen u met extra denkkracht een ‘duwtje’ geven naar de oplossing.

Na afloop van de masterclass beschikt u over nieuwe strategieën om mensen te verleiden tot ander gedrag, zoals: 

  • medewerkers die geen eigen regie nemen voor hun inzetbaarheid;
  • medewerkers die onvoldoende gebruik maken van opleidingsbudgetten;
  • een structureel te lage respons op MTO’s;
  • gebrek aan beweging en ongezonde eetgewoonten op de werkvloer;
  • medewerkers die niet kunnen/willen wennen aan self service HR-systemen;
  • leidinggevenden die verzaken om gesprekken met hun mensen te voeren in het kader van de HR-cyclus.

Voor wie is deze masterclass?

In deze masterclass leert u hoe u het gedrag van medewerkers ongemerkt kunt beïnvloeden en in de juiste banen kunt leiden. 

In deze situaties is de masterclass zeker voor u geschikt:

  • U wilt het gedrag van medewerkers op een positieve manier beïnvloeden en daarmee negatieve regelgeving vermijden.
  • U wilt medewerkers onbewust bewegen om eigen regie te nemen over hun inzetbaarheid.
  • U wilt medewerkers een ‘duwtje’ geven om hun ongezonde levensstijl aan te passen. 
  • U merkt dat medewerkers onvoldoende gebruik maken van self service HR-systemen en voor ieder wissewasje een beroep doen op HR-medewerkers.
  • U bent op zoek naar incentives om de respons op uw MTO’s te verhogen.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.