Creativiteit en Innovatie - kennismaking SIT

Type product
Tijdsduur

Creativiteit en Innovatie - kennismaking SIT

White Tree BV
Logo van White Tree BV
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,6 White Tree BV heeft een gemiddelde beoordeling van 8,6 (uit 6 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

9,2
Gemiddeld cijfer voor Creativiteit en Innovatie - kennismaking SIT
Gebaseerd op 4 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar
Anoniem
10
Creativiteit en Innovatie - kennismaking SIT

"Het was een erg inspirerende training! Aan de hand van een case gingen we groepsgewijs een product als het ware 'uitkleden'. Hierdoor gingen we echt naar de basis van het product waardoor we goed over het concept nadachten en juist het ontleden van de verschillende facetten gaf aanleiding tot nieuwe ideeën. Mijn ervaring is dat brainstorms vaak op dezelfde manier worden gedaan. Deze manier echter, was anders, effectief en verfrissend. Corinne leidde de workshop even verfrissend en met een groot inlevingsvermogen in de betreffende doelgroep. Voor herhaling vatbaar!" - 16-07-2012 22:07

"Het was een erg inspirerende training! Aan de hand van een case gingen we groepsgewijs een product als het ware 'uitkleden'. Hierdoor gingen… alles lezen - 16-07-2012 22:07

Beschrijving

White Tree - Marketing, Innovation, Performance, Growth. Voor meerwaarde, groei en ontwikkeling.

Iedereen kan creatief denken. De vraag is dus niet of je creatief ‘bent’ maar hoe je creatief denken kunt bevorderen en hoe je daarmee traditionele denkpatronen of conventies kunt doorbreken. Wij zijn voor innovatie van producten, diensten en processen helemaal overtuigd van de denkmethodiek SIT, dat staat voor Systematic Inventive Thinking.

Met SIT maak je brainstormen efficiënt. SIT is een denktechniek die mensen helpt om binnen afzienbare tijd vernieuwende, commercieel relevante en haalbare procesverbeteringen en innovaties te bedenken. Het proces is niet chaotisch en ongrijpbaar, maar systematisch en logisch. Mensen sporen “spelenderwijs” hun vooronderstellingen op en gaan bewust grenze…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

White Tree - Marketing, Innovation, Performance, Growth. Voor meerwaarde, groei en ontwikkeling.

Iedereen kan creatief denken. De vraag is dus niet of je creatief ‘bent’ maar hoe je creatief denken kunt bevorderen en hoe je daarmee traditionele denkpatronen of conventies kunt doorbreken. Wij zijn voor innovatie van producten, diensten en processen helemaal overtuigd van de denkmethodiek SIT, dat staat voor Systematic Inventive Thinking.

Met SIT maak je brainstormen efficiënt. SIT is een denktechniek die mensen helpt om binnen afzienbare tijd vernieuwende, commercieel relevante en haalbare procesverbeteringen en innovaties te bedenken. Het proces is niet chaotisch en ongrijpbaar, maar systematisch en logisch. Mensen sporen “spelenderwijs” hun vooronderstellingen op en gaan bewust grenzen verleggen.

Het proces is even simpel als effectief. Producten en processen worden systematisch veranderd volgens veranderpatronen, waarna de voordelen van de nieuwe situatie (aansluiten op behoeften uit de markt) bepaald worden. Deze aanpak vanuit de bestaande, concrete situatie is gemakkelijker voor het brein dan denken vanuit abstracte trends of behoeften.

Kennis uitwisselen en genereren. SIT stelt niet de kennis zelf, maar een product of proces centraal, daarom maken mensen veel effectiever gebruik van hun totale (ook latente en/of intuïtieve) kennis & ervaring, iets wat juist in de verkenningsfase cruciaal is. Iedereen, ongeacht opleidingsniveau of denkstijl, kan ermee overweg; ook de analytisch ingestelde denkers, mensen voor wie reguliere brainstorms vaak te chaotisch en ongericht zijn.

Focus, energie, voortgang. Het strakke denkpatroon dwingt mensen tot focus en creativiteit, terwijl de aandacht blijft waar die hoort: oplossingsgericht nadenken over product, dienst en/of proces en toekomstmogelijkheden, zonder te vervallen in anecdotes uit het verleden. Een betere manier om effectief te communiceren tussen verschillende disciplines (marketing, R&D, inkoop, productie, verkoop, enz).

Gegarandeerd resultaat. De SIT-methodiek zorgt voor creatieve, realistische en daardoor commercieel interessante resultaten, waarbij je optimaal gebruik maakt van je bestaande product, merk en/of productiemiddelen. De ideeën die eruit voortvloeien wijzen de richting naar een duidelijke voorsprong in de eigen categorie of een onderscheidende entree in een andere. Voor grotere klanttevredenheid en merkrelevantie.

Persoonlijke groei. Maar het allerbelangrijkste effect: de methode maakt mensen bewust van hun eigen aannames en vooronderstellingen waardoor een nieuwe wereld voor hen opengaat. Dat geeft inspiratie. Het leidt tot nieuwe inzichten die op hun beurt weer leiden tot nieuwe strategieën en productcategorieën. De ontdekking dat je je brein kunt sturen en dat er altijd oplossingen te bedenken zijn, geeft daarbij een indrukwekkend verrassingseffect dat bijdraagt aan de persoonlijke groei.

Reactie deelnemers. Interessante methode om naar processen en problemen te kijken. Goed tempo, aandacht blijft erbij. Goede samenhang tussen theorie en praktijk; toepasbaar op de werkvloer. Goed format, geeft energie, leidt ergens toe. Nieuwe vorm van brainstormen; je leert dat er altijd een oplossing te bedenken valt. Open, uitnodigende sfeer, fijne technieken; zo wordt brainstormen minder moeilijk, grijpbaarder.

Wilt u meer weten over deze White Tree-methodiek, kijk dan op onze website, via het menu expertise.

PS: Ook uitermate geschikt voor bijeenkomsten van verenigingen of bedrijven, wanneer zij hun leden, klanten of medewerkers een inspirerende middag of dag willen bieden.

9,2
Gemiddeld cijfer voor Creativiteit en Innovatie - kennismaking SIT
Gebaseerd op 4 ervaringen
starstarstarstarstar
Anoniem
10
Creativiteit en Innovatie - kennismaking SIT

"Het was een erg inspirerende training! Aan de hand van een case gingen we groepsgewijs een product als het ware 'uitkleden'. Hierdoor gingen we echt naar de basis van het product waardoor we goed over het concept nadachten en juist het ontleden van de verschillende facetten gaf aanleiding tot nieuwe ideeën. Mijn ervaring is dat brainstorms vaak op dezelfde manier worden gedaan. Deze manier echter, was anders, effectief en verfrissend. Corinne leidde de workshop even verfrissend en met een groot inlevingsvermogen in de betreffende doelgroep. Voor herhaling vatbaar!" - 16-07-2012 22:07

"Het was een erg inspirerende training! Aan de hand van een case gingen we groepsgewijs een product als het ware 'uitkleden'. Hierdoor gingen… alles lezen - 16-07-2012 22:07

starstarstarstarstar_half
Sarah
9
Creativiteit en Innovatie - kennismaking SIT

"Erg leuke workshop gehad. Door stap voor stop te brainstormen over de innovatie mogelijkheden, was het mogelijk om samen met je groepje alle creativiteit te bundelen tot een mooi concept. " - 20-03-2012 09:41

"Erg leuke workshop gehad. Door stap voor stop te brainstormen over de innovatie mogelijkheden, was het mogelijk om samen met je groepje alle… alles lezen - 20-03-2012 09:41

starstarstarstarstar_half
Tessa
8,8
Creativiteit en Innovatie - kennismaking SIT

"Corrinne is een zeer ervaren trainster. Zij hielp ons gestructureerd te brainstormen, waardoor we geen enkel aspect van het innovatieproces vergeten zijn." - 13-03-2012 17:21

"Corrinne is een zeer ervaren trainster. Zij hielp ons gestructureerd te brainstormen, waardoor we geen enkel aspect van het innovatieproces … alles lezen - 13-03-2012 17:21

starstarstarstarstar_half
Anita Linnemann, Wageningen Universiteit
9
Creativiteit en Innovatie - kennismaking SIT

"Bijzonder geschikt voor mensen die geen enkele ervaring hebben met de toepassing van creativiteit op het zoeken naar innovatiemogelijkheden, bijvoorbeeld op het terrein van de levensmiddelenindustrie, waarop ik zelf werkzaam ben!" - 30-07-2010 15:41

"Bijzonder geschikt voor mensen die geen enkele ervaring hebben met de toepassing van creativiteit op het zoeken naar innovatiemogelijkheden,… alles lezen - 30-07-2010 15:41

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.