Creativiteit en Innovatie - kennismaking SIT
"Het was een erg inspirerende training! Aan de hand van een case gingen we groepsgewijs een product als het ware 'uitkleden'. Hierdoor gingen we echt naar de basis van het product waardoor we goed over het concept nadachten en juist het ontleden van de verschillende facetten gaf aanleiding tot nieuwe ideeën. Mijn ervaring is dat brainstorms vaak op dezelfde manier worden gedaan. Deze manier echter, was anders, effectief en verfrissend. Corinne leidde de workshop even verfrissend en met een groot inlevingsvermogen in de betreffende doelgroep. Voor herhaling vatbaar!" - 16-07-2012 22:07
"Het was een erg inspirerende training! Aan de hand van een case gingen we groepsgewijs een product als het ware 'uitkleden'. Hierdoor gingen… alles lezen - 16-07-2012 22:07
Beschrijving
White Tree - Marketing, Innovation, Performance, Growth. Voor meerwaarde, groei en ontwikkeling.
Iedereen kan creatief denken. De vraag is dus niet of je creatief ‘bent’ maar hoe je creatief denken kunt bevorderen en hoe je daarmee traditionele denkpatronen of conventies kunt doorbreken. Wij zijn voor innovatie van producten, diensten en processen helemaal overtuigd van de denkmethodiek SIT, dat staat voor Systematic Inventive Thinking.
Met SIT maak je brainstormen efficiënt. SIT is een denktechniek die mensen helpt om binnen afzienbare tijd vernieuwende, commercieel relevante en haalbare procesverbeteringen en innovaties te bedenken. Het proces is niet chaotisch en ongrijpbaar, maar systematisch en logisch. Mensen sporen “spelenderwijs” hun vooronderstellingen op en gaan bewust grenze…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
White Tree - Marketing, Innovation, Performance, Growth. Voor meerwaarde, groei en ontwikkeling.
Iedereen kan creatief denken. De vraag is dus niet of je creatief ‘bent’ maar hoe je creatief denken kunt bevorderen en hoe je daarmee traditionele denkpatronen of conventies kunt doorbreken. Wij zijn voor innovatie van producten, diensten en processen helemaal overtuigd van de denkmethodiek SIT, dat staat voor Systematic Inventive Thinking.
Met SIT maak je brainstormen efficiënt. SIT is een denktechniek die mensen helpt om binnen afzienbare tijd vernieuwende, commercieel relevante en haalbare procesverbeteringen en innovaties te bedenken. Het proces is niet chaotisch en ongrijpbaar, maar systematisch en logisch. Mensen sporen “spelenderwijs” hun vooronderstellingen op en gaan bewust grenzen verleggen.
Het proces is even simpel als effectief. Producten en processen worden systematisch veranderd volgens veranderpatronen, waarna de voordelen van de nieuwe situatie (aansluiten op behoeften uit de markt) bepaald worden. Deze aanpak vanuit de bestaande, concrete situatie is gemakkelijker voor het brein dan denken vanuit abstracte trends of behoeften.
Kennis uitwisselen en genereren. SIT stelt niet de kennis zelf, maar een product of proces centraal, daarom maken mensen veel effectiever gebruik van hun totale (ook latente en/of intuïtieve) kennis & ervaring, iets wat juist in de verkenningsfase cruciaal is. Iedereen, ongeacht opleidingsniveau of denkstijl, kan ermee overweg; ook de analytisch ingestelde denkers, mensen voor wie reguliere brainstorms vaak te chaotisch en ongericht zijn.
Focus, energie, voortgang. Het strakke denkpatroon dwingt mensen tot focus en creativiteit, terwijl de aandacht blijft waar die hoort: oplossingsgericht nadenken over product, dienst en/of proces en toekomstmogelijkheden, zonder te vervallen in anecdotes uit het verleden. Een betere manier om effectief te communiceren tussen verschillende disciplines (marketing, R&D, inkoop, productie, verkoop, enz).
Gegarandeerd resultaat. De SIT-methodiek zorgt voor creatieve, realistische en daardoor commercieel interessante resultaten, waarbij je optimaal gebruik maakt van je bestaande product, merk en/of productiemiddelen. De ideeën die eruit voortvloeien wijzen de richting naar een duidelijke voorsprong in de eigen categorie of een onderscheidende entree in een andere. Voor grotere klanttevredenheid en merkrelevantie.
Persoonlijke groei. Maar het allerbelangrijkste
effect: de methode maakt mensen bewust van hun eigen aannames
en vooronderstellingen waardoor een nieuwe wereld voor hen
opengaat. Dat geeft inspiratie. Het leidt tot nieuwe inzichten die
op hun beurt weer leiden tot nieuwe strategieën en
productcategorieën. De ontdekking dat je je brein kunt sturen en
dat er altijd oplossingen te bedenken zijn, geeft daarbij een
indrukwekkend verrassingseffect dat bijdraagt aan
de persoonlijke groei.
Reactie deelnemers. Interessante methode om
naar processen en problemen te kijken. Goed tempo, aandacht blijft
erbij. Goede samenhang tussen theorie en praktijk; toepasbaar op de
werkvloer. Goed format, geeft energie, leidt ergens toe. Nieuwe
vorm van brainstormen; je leert dat er altijd een oplossing te
bedenken valt. Open, uitnodigende sfeer, fijne technieken; zo wordt
brainstormen minder moeilijk, grijpbaarder.
Wilt u meer weten over deze White Tree-methodiek, kijk dan op onze website, via het menu expertise.
PS: Ook uitermate geschikt voor bijeenkomsten van verenigingen of bedrijven, wanneer zij hun leden, klanten of medewerkers een inspirerende middag of dag willen bieden.
"Het was een erg inspirerende training! Aan de hand van een case gingen we groepsgewijs een product als het ware 'uitkleden'. Hierdoor gingen we echt naar de basis van het product waardoor we goed over het concept nadachten en juist het ontleden van de verschillende facetten gaf aanleiding tot nieuwe ideeën. Mijn ervaring is dat brainstorms vaak op dezelfde manier worden gedaan. Deze manier echter, was anders, effectief en verfrissend. Corinne leidde de workshop even verfrissend en met een groot inlevingsvermogen in de betreffende doelgroep. Voor herhaling vatbaar!" - 16-07-2012 22:07
"Het was een erg inspirerende training! Aan de hand van een case gingen we groepsgewijs een product als het ware 'uitkleden'. Hierdoor gingen… alles lezen - 16-07-2012 22:07
"Erg leuke workshop gehad. Door stap voor stop te brainstormen over de innovatie mogelijkheden, was het mogelijk om samen met je groepje alle creativiteit te bundelen tot een mooi concept. " - 20-03-2012 09:41
"Erg leuke workshop gehad. Door stap voor stop te brainstormen over de innovatie mogelijkheden, was het mogelijk om samen met je groepje alle… alles lezen - 20-03-2012 09:41
"Corrinne is een zeer ervaren trainster. Zij hielp ons gestructureerd te brainstormen, waardoor we geen enkel aspect van het innovatieproces vergeten zijn." - 13-03-2012 17:21
"Corrinne is een zeer ervaren trainster. Zij hielp ons gestructureerd te brainstormen, waardoor we geen enkel aspect van het innovatieproces … alles lezen - 13-03-2012 17:21
"Bijzonder geschikt voor mensen die geen enkele ervaring hebben met de toepassing van creativiteit op het zoeken naar innovatiemogelijkheden, bijvoorbeeld op het terrein van de levensmiddelenindustrie, waarop ik zelf werkzaam ben!" - 30-07-2010 15:41
"Bijzonder geschikt voor mensen die geen enkele ervaring hebben met de toepassing van creativiteit op het zoeken naar innovatiemogelijkheden,… alles lezen - 30-07-2010 15:41
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.