Training Klantgericht Telefoneren

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Training Klantgericht Telefoneren

XL10 Training|Opleiding
Logo van XL10 Training|Opleiding
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,7 XL10 Training|Opleiding heeft een gemiddelde beoordeling van 8,7 (uit 490 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8,8
Gemiddeld cijfer voor Training Klantgericht Telefoneren
Gebaseerd op 66 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Marleen Marxer
9
Training Klantgericht Telefoneren

"Na een matige start doordat er een misverstand bestond over de datum van de cursus, werd dit ruimschoots goed gemaakt door een zeer intensieve training. Ik heb er veel van geleerd." - 23-08-2019 00:00

"Na een matige start doordat er een misverstand bestond over de datum van de cursus, werd dit ruimschoots goed gemaakt door een zeer intensie… alles lezen - 23-08-2019 00:00

Startdata en plaatsen

placeAmsterdam, Arnhem, EIndhoven, Hengelo, Rotterdam, Utrecht en Zwolle
10 okt. 2023
Toon rooster
event 10 oktober 2023, 09:30-16:30, Amsterdam, Arnhem, EIndhoven, Hengelo, Rotterdam, Utrecht en Zwolle, Trainingsdag
placeAmsterdam, Arnhem, Eindhoven, Hengelo, Rotterdam en Zwolle
6 dec. 2023
Toon rooster
event 6 december 2023, 09:30-16:30, Amsterdam, Arnhem, Eindhoven, Hengelo, Rotterdam en Zwolle, Trainingsdag

Beschrijving

Trainen in kleine groepen, persoonlijk en gericht op jouw leerdoel! 

Jouw leerdoelen staan centraal binnen elke training van XL10. Voorafgaand aan de training vindt een telefonische intake plaats. Hierin stel je met de trainer of opleidingsadviseur jouw eigen persoonlijke leerdoelen vast, en kun je praktijksituaties aangeven waarin jij jezelf graag wilt verbeteren. Iedere XL10 Training bestaat voor 75% uit Doen. Dus niet alleen luisteren maar actief aan de slag!

De training Klantgericht Telefoneren

Hoe voer je klantgericht en professioneel een telefoongesprek? Wat is de invloed van jouw stemgebruik op jouw gesprekspartner? Hoe breng je structuur aan in een gesprek? Hoe bereik jij jouw doel in een gesprek? Hoe houd je het gesprek kort en bondig? Tijdens deze training leren we jou direct toepasbare vaardigheden zodat je nog professioneler en klantgerichter handelt. Je houdt het hoofd koel, ook als het druk is. Jij bent hét visitekaartje van je organisatie.

voor de telefoniste, receptioniste en baliemedewerker!

Tijdens de training klantgericht telefoneren oefen je vaardigheden als luisteren, vragen en doorvragen. Je krijgt inzicht in telefoonetiquet…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

"Hoe kan het dat er zoveel regio's en data zijn voor deze cursus? "

Gevraagd door Mark - 15-03-2017 16:47
Opleider XL10 hanteert het volgende principe: De training klantgerichte telefoniste/receptioniste wordt gegeven op veel locaties door het land, vrijwel elke maand. Het is echter zo dat er niet voor elke locatie een startgarantie geldt. De mogelijke locaties per datum zijn: Amsterdam, Hilversum, Rotterdam, Eindhoven, Arnhem, Hengelo, Zwolle, Assen, Leeuwarden en Groningen. Bij voldoende aanmeldingen per locatie zal XL10 dus de startgarantie uitgeven, dan ben je als cursist verzekerd dat je de cursus op de betreffende locatie en datum kunt volgen.
Nick Winterswijk
Beantwoord door Nick Winterswijk (Springest adviseur)

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Telefoneren, Klantgerichtheid, Telemarketing & telesales, Smalltalk / Kleine gesprekken en Telefonische verkoop.

Trainen in kleine groepen, persoonlijk en gericht op jouw leerdoel! 

Jouw leerdoelen staan centraal binnen elke training van XL10. Voorafgaand aan de training vindt een telefonische intake plaats. Hierin stel je met de trainer of opleidingsadviseur jouw eigen persoonlijke leerdoelen vast, en kun je praktijksituaties aangeven waarin jij jezelf graag wilt verbeteren. Iedere XL10 Training bestaat voor 75% uit Doen. Dus niet alleen luisteren maar actief aan de slag!

De training Klantgericht Telefoneren

Hoe voer je klantgericht en professioneel een telefoongesprek? Wat is de invloed van jouw stemgebruik op jouw gesprekspartner? Hoe breng je structuur aan in een gesprek? Hoe bereik jij jouw doel in een gesprek? Hoe houd je het gesprek kort en bondig? Tijdens deze training leren we jou direct toepasbare vaardigheden zodat je nog professioneler en klantgerichter handelt. Je houdt het hoofd koel, ook als het druk is. Jij bent hét visitekaartje van je organisatie.

voor de telefoniste, receptioniste en baliemedewerker!

Tijdens de training klantgericht telefoneren oefen je vaardigheden als luisteren, vragen en doorvragen. Je krijgt inzicht in telefoonetiquette en klantgerichtheid, zodat je weet hoe je gastvrij en professioneel handelt. Kortom, je leert alles wat er nodig is voor professioneel en klantgericht contact met klanten.

  • Persoonlijke presentatie (aan de telefoon)
  • Klantgericht en professioneel gedrag
  • Stemgebruik – invloed van intonatie, snelheid, volume en articulatie
  • Analyse van de vraag en situatie van jouw klant
  • Vraag-, doorvraag en luistertechnieken
  • Aannemen van boodschappen
  • Structuur aanbrengen in je gesprekken
  • De leiding hebben, houden en waar nodig terugnemen
  • Het hoofd koel houden bij piekdrukte – in de wacht en doorverbinden
  • Omgaan met emoties – klachten, irritatie, etc.
  • Feedback geven aan collega’s – terugbeldiscipline en melden van afwezigheid

Jouw resultaten na deze training

  • Je presenteert je op een klantgerichte en professionele wijze aan de telefoon
  • Je weet hoe je met stemgebruik en toonzetting jouw gesprekken gunstig kunt beïnvloeden
  • Je gesprekken hebben een duidelijke structuur
  • Je hebt en houdt de leiding in elk gesprek
  • Je kunt beter omgaan met emoties, klachten en irritaties van klanten
  • Je beschikt over de juiste vraag- en luistertechnieken
  • Je weet hoe je omgaat met lastige telefoongesprekken
  • Je kunt piekdrukte aan de telefoon beter beïnvloeden en hier sturing aan geven

Aanpak
Jouw eigen leerpunten staan centraal. De trainer belt je voor de training om jouw leerdoelen te bespreken. Je verbetert je vaardigheden door veel te oefenen met cases en situaties uit je eigen praktijk. Onze trainers zijn er voor jou en geven je gerichte feedback en praktische tips waar je echt iets aan hebt in jouw werk. XL10 Training traint in kleine groepen van maximaal 6 personen.

Vragen?
Enthousiast geworden? Of heb je vragen over deze training De klantgerichte telefoniste/receptioniste? Neem dan nu contact met ons op of download de brochure. Graag tot ziens in een van onze XL10 Trainingen.

8,8
Gemiddeld cijfer voor Training Klantgericht Telefoneren
Gebaseerd op 66 ervaringen
starstarstarstarstar_half
Marleen Marxer
9
Training Klantgericht Telefoneren

"Na een matige start doordat er een misverstand bestond over de datum van de cursus, werd dit ruimschoots goed gemaakt door een zeer intensieve training. Ik heb er veel van geleerd." - 23-08-2019 00:00

"Na een matige start doordat er een misverstand bestond over de datum van de cursus, werd dit ruimschoots goed gemaakt door een zeer intensie… alles lezen - 23-08-2019 00:00

starstarstarstarstar_half
Woudy Haverhoek
9
Training Klantgericht Telefoneren

"Deze training is goed opgebouwd. Er is ruimte voor eigen inbreng en daardoor is er sprake van maatwerk. Daardoor leer je veel tijdens deze training en is het allemaal heel persoonlijk. Heb er een goed gevoel aan over gehouden." - 18-04-2019 00:00

"Deze training is goed opgebouwd. Er is ruimte voor eigen inbreng en daardoor is er sprake van maatwerk. Daardoor leer je veel tijdens deze t… alles lezen - 18-04-2019 00:00

starstarstarstarstar
Julia Lacle
Productie Developer
10
Training Klantgericht Telefoneren

"De training was van toepassing op mijn wensen. Miriam was heel professioneel en heeft de ervaring erg plezierig gemaakt. Ik heb hele goede tips gekregen en ben met een tevreden gevoel naar huis gegaan. " - 14-02-2019 10:20

"De training was van toepassing op mijn wensen. Miriam was heel professioneel en heeft de ervaring erg plezierig gemaakt. Ik heb hele goede t… alles lezen - 14-02-2019 10:20

starstarstarstarstar_border
Fatima Bouaich
8
Training Klantgericht Telefoneren

"Mijn ervaring over het algemeen was voldoende. Ik heb dit als een fijne training ervaren en voelde me erg gehoord in mijn doelen en wensen. Dit is dan ook goed besproken en beoefend. " - 17-01-2019 00:00

"Mijn ervaring over het algemeen was voldoende. Ik heb dit als een fijne training ervaren en voelde me erg gehoord in mijn doelen en wensen. … alles lezen - 17-01-2019 00:00

starstarstarstarstar_border
Thalita Smink
Klantverwijzer telefonie
8
Training Klantgericht Telefoneren

"Ik vond het een leuke en interessante dag. We hadden een leuk klein groepje. Ik heb veel geleerd van Miriam maar ook van de anderen. De locatie vonden we lastig te vinden maar verder was wel alles super goed geregeld. " - 11-12-2018 14:29

"Ik vond het een leuke en interessante dag. We hadden een leuk klein groepje. Ik heb veel geleerd van Miriam maar ook van de anderen. De loca… alles lezen - 11-12-2018 14:29

starstarstarstarstar_border
Ellen Griffioen
8
Training Klantgericht Telefoneren

"Alles werd Goed uitgelegd en je kon ook goed je eigen inbreng kwijt, ook was alles goed geregeld wat betreft de lunch. Contact met de organisatie was goed en ik vond het een leuke training om te volgen." - 14-11-2018 00:00

"Alles werd Goed uitgelegd en je kon ook goed je eigen inbreng kwijt, ook was alles goed geregeld wat betreft de lunch. Contact met de organi… alles lezen - 14-11-2018 00:00

starstarstarstarstar_border
Manuele Kamp - Jansen
8
Training Klantgericht Telefoneren

"Leuke, leerzame dag met veel persoonlijke aandacht. Bewust met het vak bezig zijn. Mooie opfriscursus, waar ik weer veel van geleerd heb. Was erg blij met de persoonlijke aandach en de antwoorden op de vragen." - 23-10-2018 00:00

"Leuke, leerzame dag met veel persoonlijke aandacht. Bewust met het vak bezig zijn. Mooie opfriscursus, waar ik weer veel van geleerd heb. Wa… alles lezen - 23-10-2018 00:00

starstarstarstarstar_half
E.C. van de Wiel
9
Training Klantgericht Telefoneren

"Ik heb veel geleerd van deze cursus en kan het meteen in de praktijk toepassen. Fijne kleine groep, in ons geval 3 personen waardoor je veel persoonlijke aandacht kreeg en echt toegepast op je eigen werkzaamheden. Ik geef niet gauw een 10 maar het kwam wel heel dicht in de buurt! Super en toch ook even de geweldige lunch en voorzieningen vermelden. Top ????" - 01-09-2018 00:00

"Ik heb veel geleerd van deze cursus en kan het meteen in de praktijk toepassen. Fijne kleine groep, in ons geval 3 personen waardoor je veel… alles lezen - 01-09-2018 00:00

starstarstarstarstar_border
Marjon Bosselaar
Assurantie medewerkster
8
Training Klantgericht Telefoneren

"Door de minimale bezetting, 3 personen en trainer, een intensieve dag. Duidelijke uitleg, ervaringen delen en oefeningen doen. Met elkaar in gesprek, iedereen was betrokken en zoals blijkt is de praktijkervaring een goed handvat. " - 05-06-2018 08:24

"Door de minimale bezetting, 3 personen en trainer, een intensieve dag. Duidelijke uitleg, ervaringen delen en oefeningen doen. Met elkaar in… alles lezen - 05-06-2018 08:24

starstarstarstarstar_half
Wim Roest
9
Training Klantgericht Telefoneren

"Een zeer goede opleiding met een kleine groep die vooral tegen dezelfde problemen aanlopen ook al waren de bedrijven helemaal anders. Ze bellen van tevoren op wat je behandelt wilt hebben en dat hebben ze perfect gedaan. XL10 beveel ik echt aan om opleidingen te volgen." - 08-03-2018 00:00

"Een zeer goede opleiding met een kleine groep die vooral tegen dezelfde problemen aanlopen ook al waren de bedrijven helemaal anders. Ze bel… alles lezen - 08-03-2018 00:00

starstarstarstarstar_border
Alexandra van Dijk
Receptioniste / Telefoniste
8
Training Klantgericht Telefoneren

"het was een mooie ervaring om op te doen.
ik heb veel geleerd van de training.
het niveau was prima voor mij.
de inhoud van de training was top het was niet te lang en we konden ook zelf dingen doen in de praktijk.

ik raat deze training aan meer mensen aan." - 07-03-2018 07:28

"het was een mooie ervaring om op te doen. ik heb veel geleerd van de training. het niveau was prima voor mij. de inhoud van de training w… alles lezen - 07-03-2018 07:28

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Training Klantgericht Telefoneren

"Ik vond het een prettige opleiding omdat het groepsverband klein was (en dat spreekt mij erg aan) er geen hele zware druk op wordt gelegd met bijv. een examen. Maar er wordt zeker serieus ingegaan op de stof en mijn leerdoelen. Vond het een heel prettige ervaring en zou het zeker aanraden. " - 22-11-2017 00:00

"Ik vond het een prettige opleiding omdat het groepsverband klein was (en dat spreekt mij erg aan) er geen hele zware druk op wordt gelegd me… alles lezen - 22-11-2017 00:00

starstarstarstar_halfstar_border
Erica Gankema-Sterken
7
Training Klantgericht Telefoneren

"Leuke training met een kleine groep, hier kan naar mijn mening wel meer uitgehaald worden door ook in te spelen op de vragen en ervaringen van de deelnemers. Zou goed zijn om de ervaringen te verwerken in de volgende trainingen." - 12-07-2017 00:00

"Leuke training met een kleine groep, hier kan naar mijn mening wel meer uitgehaald worden door ook in te spelen op de vragen en ervaringen v… alles lezen - 12-07-2017 00:00

starstarstarstarstar_half
Anja Jaspers
9
Training Klantgericht Telefoneren

"Zeer prettige training gehad. Heel fijn dat er in kleine groepjes getraind wordt. Hierdoor krijg je écht aandacht." - 07-07-2017 00:00

"Zeer prettige training gehad. Heel fijn dat er in kleine groepjes getraind wordt. Hierdoor krijg je écht aandacht. " - 07-07-2017 00:00

starstarstarstarstar_half
Anja Jaspers
9
Training Klantgericht Telefoneren

"Zeer prettige training gehad. Heel fijn dat er in kleine groepjes getraind wordt. Hierdoor krijg je ecjt aandacht voor alles en kan je veel meer leren. Heel fijn dat de cursus toch door kon gaan bij een kleine groep." - 07-07-2017 00:00

"Zeer prettige training gehad. Heel fijn dat er in kleine groepjes getraind wordt. Hierdoor krijg je ecjt aandacht voor alles en kan je veel … alles lezen - 07-07-2017 00:00

starstarstarstarstar_border
Aria van Herrewaarden
8
Training Klantgericht Telefoneren

"Een zeer fijne en leerzame training.
Wat ook zeer prettig is dat je les krijgt in kleine groepjes, iedereen krijgt daarom voldoende aandacht." - 06-07-2017 00:00

"Een zeer fijne en leerzame training. Wat ook zeer prettig is dat je les krijgt in kleine groepjes, iedereen krijgt daarom voldoende aandacht… alles lezen - 06-07-2017 00:00

starstarstarstarstar_border
Sascha Makkinga-van Loon
8
Training Klantgericht Telefoneren

"Prettige cursus. Fijn dat de groep zo klein is, hierdoor kunnen persoonlijke doelen goed aan de orde komen. " - 27-06-2017 00:00

"Prettige cursus. Fijn dat de groep zo klein is, hierdoor kunnen persoonlijke doelen goed aan de orde komen. " - 27-06-2017 00:00

starstarstarstarstar_border
Chantal del Prado
8
Training Klantgericht Telefoneren

"het was een hele leerzame ervaring waar ik veel aan heb gehad. en hetgeen wat ik heb geleerd pas ik nu ook dagelijks toe op mn werk.
" - 23-01-2017 00:00

"het was een hele leerzame ervaring waar ik veel aan heb gehad. en hetgeen wat ik heb geleerd pas ik nu ook dagelijks toe op mn werk. " - 23-01-2017 00:00

starstarstarstarstar_half
Bianca Langendoen
9
Training Klantgericht Telefoneren

"Leuke cursus. Corrie is een hele leuke, vrolijke en zeer professionele vrouw. We waren met een klein clubje en kregen de volledige aandacht en het werd zeer leuk gebracht." - 19-01-2017 00:00

"Leuke cursus. Corrie is een hele leuke, vrolijke en zeer professionele vrouw. We waren met een klein clubje en kregen de volledige aandacht … alles lezen - 19-01-2017 00:00

starstarstarstarstar
Monique Orriens
10
Training Klantgericht Telefoneren

"Aanrader; het was een goede, leuke training met veel leermomenten en de organisatie is van begin tot eind uitstekend." - 17-01-2017 00:00

"Aanrader; het was een goede, leuke training met veel leermomenten en de organisatie is van begin tot eind uitstekend. " - 17-01-2017 00:00

Hieronder vind je de veelgestelde vragen van andere bezoekers. Als je ook een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

"Hoe kan het dat er zoveel regio's en data zijn voor deze cursus? "

Gevraagd door Mark - 15-03-2017 16:47
Opleider XL10 hanteert het volgende principe: De training klantgerichte telefoniste/receptioniste wordt gegeven op veel locaties door het land, vrijwel elke maand. Het is echter zo dat er niet voor elke locatie een startgarantie geldt. De mogelijke locaties per datum zijn: Amsterdam, Hilversum, Rotterdam, Eindhoven, Arnhem, Hengelo, Zwolle, Assen, Leeuwarden en Groningen. Bij voldoende aanmeldingen per locatie zal XL10 dus de startgarantie uitgeven, dan ben je als cursist verzekerd dat je de cursus op de betreffende locatie en datum kunt volgen.
Nick Winterswijk
Beantwoord door Nick Winterswijk (Springest adviseur)

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op, en delen ze met XL10 Training|Opleiding, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.