Als u begrijpt wat ik bedoel

Formaat:
Wij doneren tot 12% van je aankoopbedrag aan een onderwijs project van de Tika Foundation in Nepal.
Logo van YouBeDo
Opleiderscore: starstarstarstarstar 10 YouBeDo heeft een gemiddelde beoordeling van 10 (uit 2 ervaringen)

Tip: klik op de knop om te starten met lezen!

Beschrijving

Communicatie is een proces dat lang niet altijd vlekkeloos verloopt. U begrijpt niet wat de ander bedoelt, of de ander begrijpt u niet. De zender kan zich onhandig uitdrukken of zendt tegenstrijdige signalen uit via zijn lichaamstaal. De ontvanger kan een heel andere betekenis geven aan de boodschap omdat hij een ander referentiekader hanteert. In Als u begrijpt wat ik bedoel komt een groot aantal mogelijke oorzaken van communicatiestoornissen aan de orde en wordt uitgelegd hoe u deze stoornissen kunt voorkomen. Bij communicatie zijn zowel de zender als de ontvanger verantwoordelijk voor een goede informatieoverdracht. Mensen die helder communiceren zijn in staat hun boodschap duidelijk over…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Communicatie is een proces dat lang niet altijd vlekkeloos verloopt. U begrijpt niet wat de ander bedoelt, of de ander begrijpt u niet. De zender kan zich onhandig uitdrukken of zendt tegenstrijdige signalen uit via zijn lichaamstaal. De ontvanger kan een heel andere betekenis geven aan de boodschap omdat hij een ander referentiekader hanteert. In Als u begrijpt wat ik bedoel komt een groot aantal mogelijke oorzaken van communicatiestoornissen aan de orde en wordt uitgelegd hoe u deze stoornissen kunt voorkomen. Bij communicatie zijn zowel de zender als de ontvanger verantwoordelijk voor een goede informatieoverdracht. Mensen die helder communiceren zijn in staat hun boodschap duidelijk over te brengen en te begrijpen wat de ander bedoelt door de juiste woorden te gebruiken, goed te luisteren en rapport op te bouwen met de ander, ofwel af te stemmen op het visuele, auditieve of kinesthetische voorkeurskanaal van de ander.

Author(s):


Marion Nieuwenhuizen

Publisher: Vakmedianet
Published at: August 2011
Edition: 1
Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.