Belg in de boardroom

Formaat:
Wij doneren tot 12% van je aankoopbedrag aan een onderwijs project van de Tika Foundation in Nepal.
Logo van YouBeDo
Opleiderscore: starstarstarstarstar 10 YouBeDo heeft een gemiddelde beoordeling van 10 (uit 2 ervaringen)

Tip: klik op de knop om te starten met lezen!

Beschrijving

Nederlandse bedrijven worden steeds vaker geleid door een Belg. In de boardroom durven ze knopen door te hakken waar de polder geen raad mee weet. Meer nog, Nederland kijkt op naar deze besluitvaardige Belgen. 'Ik durf vraagtekens bij de regels te zetten en dat vinden ze in Nederland confronterend. Terwijl dat juist kan leiden tot nieuwe inzichten!', aldus Christian Van Thillo, inmiddels eigenaar van vier grote Nederlandse kranten. Naast de biermerken Heineken en Grolsch staat ook bij TomTom, Essent, Vitens en Esso een Belg aan het roer. Ze worden als diplomatiek, kostenbewust en besluitvaardig ervaren, maar ze zijn ook moeilijk te doorgronden. Zakendoen met Belgen brengt vaak misverstanden …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nederlandse bedrijven worden steeds vaker geleid door een Belg. In de boardroom durven ze knopen door te hakken waar de polder geen raad mee weet. Meer nog, Nederland kijkt op naar deze besluitvaardige Belgen. 'Ik durf vraagtekens bij de regels te zetten en dat vinden ze in Nederland confronterend. Terwijl dat juist kan leiden tot nieuwe inzichten!', aldus Christian Van Thillo, inmiddels eigenaar van vier grote Nederlandse kranten. Naast de biermerken Heineken en Grolsch staat ook bij TomTom, Essent, Vitens en Esso een Belg aan het roer. Ze worden als diplomatiek, kostenbewust en besluitvaardig ervaren, maar ze zijn ook moeilijk te doorgronden. Zakendoen met Belgen brengt vaak misverstanden met zich mee en leidt zelfs tot frustraties. Toch wordt er steeds meer samengewerkt tussen het Nederlandse en Belgische bedrijfsleven. Wat doen deze Belgen anders dan Nederlanders in de boardroom? Wat kun je als Nederlandse manager leren van deze Belgen? En hoe doe je zaken met die Belgische CEO's? Journalist Gerd De Smyter zocht de Belgen in de Nederlandse boardroom op en ontdekte de 'Belgische aanpak', waar ambitieuze managers nog iets van kunnen opsteken. 'Belg in de boardroom houd je een spiegel voor. Voortaan bekijk ik het Nederlandse managen door Belgische ogen'. - Humberto Tan 'Voor alle Belgen die niet weten dat ze over een eigen aanpak beschikken en voor alle Nederlanders die op een praktische manier zich deze aanpak eigen willen maken'. - Het Financieele Dagblad Gerd De Smyter (1981) is Belg en journalist. Voor de opleiding journalistiek verhuisde hij naar Nederland waar hij nu ruim tien jaar werkt. Bij BNR Nieuwsradio leerde hij hoe je succesvol leiding geeft aan een creatieve redactie. Daarnaast duidt hij ook het nieuws als correspondent voor Vlaamse media.

Author(s):


Gerd de Smyter

Publisher: Boom uitgevers Amsterdam
Published at: April 2013
Edition: 1
Er zijn nog geen ervaringen.
  • Bekijk gerelateerde producten mét ervaringen: Diplomatie.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.