Citymarketing voorbij de hype
- Formaat:
- Wij doneren tot 12% van je aankoopbedrag aan een onderwijs project van de Tika Foundation in Nepal.
Beschrijving
Bij de meeste Nederlandse gemeenten staat citymarketing hoog op de beleidsagenda. Van Den Helder tot Terneuzen en van Valkenburg tot Groningen investeren bestuurders vol enthousiasme in de marketing van hun stad. Met nieuwbouwprojecten, evenementen en campagnes trachten gemeenten bewoners, bedrijven, bezoekers en bollebozen aan te trekken en voor de stad te behouden. Leek de toenemende aandacht voor citymarketing aanvankelijk nog een hype, nu is het thema niet meer weg te denken uit het lokale beleid. Citymarketing is een heus vakgebied geworden met eigen netwerken, congressen en discussiefora. Voldoende reden om de balans op te maken en de ontwikkelingen in de citymarketing eens kritisch te…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Bij de meeste Nederlandse gemeenten staat citymarketing hoog op de
beleidsagenda. Van Den Helder tot Terneuzen en van Valkenburg tot
Groningen investeren bestuurders vol enthousiasme in de marketing
van hun stad. Met nieuwbouwprojecten, evenementen en campagnes
trachten gemeenten bewoners, bedrijven, bezoekers en bollebozen aan
te trekken en voor de stad te behouden. Leek de toenemende aandacht
voor citymarketing aanvankelijk nog een hype, nu is het thema niet
meer weg te denken uit het lokale beleid. Citymarketing is een heus
vakgebied geworden met eigen netwerken, congressen en
discussiefora. Voldoende reden om de balans op te maken en de
ontwikkelingen in de citymarketing eens kritisch te beschouwen. Wat
is de opgave van citymarketing en wie zijn er zoal bij betrokken?
Welke instrumenten staan de citymarketeer ter beschikking en hoe
kunnen ze worden ingezet? Hoe bepaal je de identiteit van de stad
en welke rol speelt de gebouwde omgeving daarbij? Wat kunnen we
leren van praktijkvoorbeelden van citymarketing? Dit soort vragen
en nog meer antwoorden vindt de lezer in Citymarketing voorbij de
hype. In het boek geven zeventien deskundigen uit de wetenschap en
de advieswereld in kort bestek hun visie op citymarketing. Die
bundeling van analyses levert tal van interessante inzichten,
methoden en lessen voor de beleidspraktijk op. Het boek geeft de
stand van zaken in de citymarketing weer en is daarmee verplichte
kost voor iedereen die in het vakgebied zit of er zich in wil
verdiepen.
Gert-Jan Hospers
Wouter Jan Verheul
Frans Boekema
Publisher: Boom uitgevers Den Haag
Published at: May 2011
Edition: 1
Author(s):
Gert-Jan Hospers
Wouter Jan Verheul
Frans Boekema
Publisher: Boom uitgevers Den Haag
Published at: May 2011
Edition: 1
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.