Clienten actief met de kwaliteit van zorg

Formaat:
Wij doneren tot 12% van je aankoopbedrag aan een onderwijs project van de Tika Foundation in Nepal.

Clienten actief met de kwaliteit van zorg

YouBeDo
Logo van YouBeDo
Opleiderscore: starstarstarstarstar 10 YouBeDo heeft een gemiddelde beoordeling van 10 (uit 2 ervaringen)

Tip: klik op de knop om te starten met lezen!

Beschrijving

Dit boek geeft inzicht in de perspectieven van kinderen, jongeren en ouders die met jeugdzorg te maken hebben, en biedt inspiratie om samen met cliënten te werken aan de verbetering van de kwaliteit van zorg, nu en in het bijzonder bij de transitie van de zorg. In aansluiting op het internationale project Quality4Children zijn er kwaliteitsstandaarden opgesteld vanuit het perspectief van cliënten zelf. Deze staan in de publicatie 'Kwaliteitsstandaarden Jeugdzorg Q4C. Wat kinderen en jongeren belangrijk vinden als ze niet thuis wonen' (Van Beek en Rutjes). In opdracht van het Landelijk Cliëntenforum Jeugdzorg is vervolgens een toetsend onderzoek gedaan naar het functioneren van de jeugdzorg a…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Fysieke & Mentale Weerbaarheid, Personal Coaching Trajecten, Assertiviteit, Stress en Emotionele intelligentie.

Dit boek geeft inzicht in de perspectieven van kinderen, jongeren en ouders die met jeugdzorg te maken hebben, en biedt inspiratie om samen met cliënten te werken aan de verbetering van de kwaliteit van zorg, nu en in het bijzonder bij de transitie van de zorg. In aansluiting op het internationale project Quality4Children zijn er kwaliteitsstandaarden opgesteld vanuit het perspectief van cliënten zelf. Deze staan in de publicatie 'Kwaliteitsstandaarden Jeugdzorg Q4C. Wat kinderen en jongeren belangrijk vinden als ze niet thuis wonen' (Van Beek en Rutjes). In opdracht van het Landelijk Cliëntenforum Jeugdzorg is vervolgens een toetsend onderzoek gedaan naar het functioneren van de jeugdzorg aan de hand van de standaarden. In dit boek wordt hiervan verslag gedaan. Het boek gaat ook in op de actuele toepassing en betekenis van de Q4C-Kwaliteitsstandaarden in de praktijk, de implementatie ervan, de relatie met kwaliteitszorg en de uitvoering van beleid in instellingen. Het laat ook zien dat cliënten in staat zijn om met de Q4C-Kwaliteitsstandaarden op een zinvolle manier actief te zijn en een bijdrage te leveren aan de kwaliteit van zorg in hun instelling. Het onderzoek en de publicatie waren in opdracht van: Het Landelijk Cliëntenforum Jeugdzorg (LCFJ) is de landelijke belangenorganisatie van en voor cliënten in de jeugdzorg. Het onderzoek en de ontwikkeling van de methode Inspectieteam Q4C zijn financieel mogelijk gemaakt door het Ministerie van VWS. De publicatie is mede mogelijk gemaakt door: De Vereniging Orthopedagogische Behandelcentra is het samenwerkingsverband van instellingen voor behandeling en begeleiding van kinderen en jongeren met een licht verstandelijke beperking en ernstige gedragsproblematiek.

Author(s):


Leo Rutjes
Asia Sarti

Publisher: Terra - Lannoo, Uitgeverij
Published at: June 2012
Edition: 1
Er zijn nog geen ervaringen.

    Deel je ervaring

    Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

    Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.