Communicatie managen

Formaat:
Wij doneren tot 12% van je aankoopbedrag aan een onderwijs project van de Tika Foundation in Nepal.

Communicatie managen

YouBeDo
Logo van YouBeDo
Opleiderscore: starstarstarstarstar 10 YouBeDo heeft een gemiddelde beoordeling van 10 (uit 2 ervaringen)

Tip: klik op de knop om te starten met lezen!

Beschrijving

Voor elke professionele organisatie is communicatie, als instrument waarmee de organisatiedoelen te bereiken zijn, vergelijkbaar met beleidsvelden als financiën, P&O en marketing. Als (toekomstig) communicatiemanager treed je op als manager en adviseur. Je levert een bijdrage aan de organisatiestrategie. Je ontwikkelt strategisch communicatiebeleid, je brengt en houdt partijen bij elkaar door ze met elkaar in gesprek te brengen tot ze op een lijn zitten. Je stimuleert dialogen en onderhandelt met relevante partijen over beleidskeuzes. Bij het monitoren van kritische geluiden ten aanzien van de eigen organisatie - issuemanagement - maak je de juiste keuzen waardoor de organisatie haar publiek…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Sociale Veiligheid, Internet & Veiligheid, Veiligheidskunde, Integrale veiligheid en Veiligheidsmanagement.

Voor elke professionele organisatie is communicatie, als instrument waarmee de organisatiedoelen te bereiken zijn, vergelijkbaar met beleidsvelden als financiën, P&O en marketing. Als (toekomstig) communicatiemanager treed je op als manager en adviseur. Je levert een bijdrage aan de organisatiestrategie. Je ontwikkelt strategisch communicatiebeleid, je brengt en houdt partijen bij elkaar door ze met elkaar in gesprek te brengen tot ze op een lijn zitten. Je stimuleert dialogen en onderhandelt met relevante partijen over beleidskeuzes. Bij het monitoren van kritische geluiden ten aanzien van de eigen organisatie - issuemanagement - maak je de juiste keuzen waardoor de organisatie haar publieke legitimiteit behoudt. Tegelijkertijd voel je je verantwoordelijk voor een kwalitatief goede implementatie van het communicatiebeleid in de operationele fase.

Communicatie managen geeft naast theorie over communicatiemanagement voorbeelden uit de praktijk die de communicatieproblematiek zichtbaar maken.

Aan de hand van casussen wordt de praktische kant van het communicatiemanagement belicht. Bovendien geeft de auteur praktische tips op grond waarvan de communicatiemanager effectief en efficiënt kan (leren) optreden.

Author(s):


B. Hemming

Publisher: Boom uitgevers Amsterdam
Published at: January 2005
Edition: 1
Er zijn nog geen ervaringen.

    Deel je ervaring

    Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

    Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.