De koopknop

Formaat:
Wij doneren tot 12% van je aankoopbedrag aan een onderwijs project van de Tika Foundation in Nepal.
Logo van YouBeDo

Tip: klik op de knop om te starten met lezen!

Beschrijving

Door in onze hersenen te kijken, zien neurowetenschappers voor welke producten we gevoelig zijn en welke reclame ons aanzet tot kopen. Neuromarketing is hot en het onderzoek daartoe heeft zich in korte tijd ontwikkeld tot een industrie met een grote belofte: het juiste product voor de juiste mensen, op het juiste moment. Met lagere kosten, meer winst en een kleinere 'footprint' als beloning.

De Koopknop laat zien wat consumenten echt willen, wie ze vertrouwen, wat ze graag willen hebben en uiteindelijk gaan kopen. De 'ontdekking' van de koopknop onthult de geheimen van het consumentenbrein. Een zegen voor de consument, maar vooral voor het bedrijfsleven dat ondanks miljarden aan onderzoek p…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Neuromarketing, Online marketing, SEO, Innovatieve marketing en Marketing management.

Door in onze hersenen te kijken, zien neurowetenschappers voor welke producten we gevoelig zijn en welke reclame ons aanzet tot kopen. Neuromarketing is hot en het onderzoek daartoe heeft zich in korte tijd ontwikkeld tot een industrie met een grote belofte: het juiste product voor de juiste mensen, op het juiste moment. Met lagere kosten, meer winst en een kleinere 'footprint' als beloning.

De Koopknop laat zien wat consumenten echt willen, wie ze vertrouwen, wat ze graag willen hebben en uiteindelijk gaan kopen. De 'ontdekking' van de koopknop onthult de geheimen van het consumentenbrein. Een zegen voor de consument, maar vooral voor het bedrijfsleven dat ondanks miljarden aan onderzoek per jaar, nog steeds 80% van alle productintroducties binnen twee jaar ziet mislukken.

Met wetenschappelijke, neurologische en psychologische onderzoeken als basis en voorbeelden uit eigen praktijk, licht De Koopknop toe hoe we onbewust reageren op merken, producten, behoeften en belevingen. Hoe het traditionele markonderzoek evolueert en hoe u zelf de koopknop van uw klanten kunt beïnvloeden.

Dit grensverleggende boek laat zien hoe het consumentenbrein werkt, maar vooral hoe de ondernemer, verkoper en marketeer voordeel haalt uit de kennis over ons onbewuste, daar waar al onze beslissingen genomen worden. Het bedrijf dat als eerste neuromarketing weet te incorporeren in de bedrijfsstrategie is de winnaar in zijn markt, en is komende jaren niet meer in te halen.

Martin de Munnik
Sinds zijn allereerste dag in de reclame, nu alweer een jaar of dertig geleden, heeft Martin de Munnik (1958) zich vanuit alle facetten van het vak verdiept in de werking ervan. Zijn brede achtergrond en jarenlange ervaring maken hem tot een inspiratieve strateeg, die nationale en internationale bedrijven adviseert in de ontwikkeling van een renderend merkbeleid.

Zijn laatste wapenfeit is de oprichting van Neurensics, samen met de vermaarde neurowetenschapper aan de Universiteit van Amsterdam: prof. dr. Victor Lamme. Neurensics is tot dusver Europa's enige onderzoeks- en adviesbureau voor Consumer Neuroscience, een piepjonge expertise binnen de wetenschap, die een spectaculair inzicht verschaft in de belevenis van de consument door letterlijk in het levende brein te kijken.

Author(s):


Martin de Munnik
Annet Talsma

Publisher: Boom uitgevers Amsterdam
Published at: September 2012
Edition: 1
Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.