De trigger zone

Formaat:
Wij doneren tot 12% van je aankoopbedrag aan een onderwijs project van de Tika Foundation in Nepal.

De trigger zone

YouBeDo
Logo van YouBeDo
Opleiderscore: starstarstarstarstar 10 YouBeDo heeft een gemiddelde beoordeling van 10 (uit 2 ervaringen)

Tip: klik op de knop om te starten met lezen!

Beschrijving

De Trigger Zone Bewust en onbewust prikkelen van gedrag Waarom Organisatie- en Individuele Verandering Begint en Eindigt in Ons Brein Welke overeenkomst zie je in het gedrag van Matthijs van Nieuwkerk, Luis Suarez en Lev Tolstoj? Waarom kwam KPMG Nederland slechts één aandeelhouderstem tekort om te kunnen fuseren met KPMG Europe LLP? Waarom identificeerde Mart Smeets zich met Lance Armstrong? De antwoorden liggen in de krachten die ons brein bewust en onbewust prikkelen en daardoor ons gedrag bepalen. In De Trigger Zone laat Simon Sijbrands zien dat, zowel bij bedrijven als bij personen, er momenten zijn dat er geen kloof is tussen de 'goed bedoelde wil' om te veranderen en de succesvolle re…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Eventmanagement, Projectmanagement, Horeca, Hospitality en Neuromarketing.

De Trigger Zone Bewust en onbewust prikkelen van gedrag Waarom Organisatie- en Individuele Verandering Begint en Eindigt in Ons Brein Welke overeenkomst zie je in het gedrag van Matthijs van Nieuwkerk, Luis Suarez en Lev Tolstoj? Waarom kwam KPMG Nederland slechts één aandeelhouderstem tekort om te kunnen fuseren met KPMG Europe LLP? Waarom identificeerde Mart Smeets zich met Lance Armstrong? De antwoorden liggen in de krachten die ons brein bewust en onbewust prikkelen en daardoor ons gedrag bepalen. In De Trigger Zone laat Simon Sijbrands zien dat, zowel bij bedrijven als bij personen, er momenten zijn dat er geen kloof is tussen de 'goed bedoelde wil' om te veranderen en de succesvolle realisatie van verandertrajecten. Welke kenmerken hebben die momenten en wat kunnen we er van leren? Welke rol spelen onze emoties, ons onderbuikgevoel en het geheugen als we beslissingen nemen? Hoe verhouden verstand en emotie zich tot elkaar en hoe zijn ze in ons brein verankerd? Aan de hand van indrukwekkende en inspirerende verhalen ontrafelt de auteur de onbewuste processen en de 'black box' van onze neurale circuits en gedrag. Hij laat zien hoe we gedragsverandering binnen organisaties en op individueel niveau preciezer kunnen begrijpen, prikkelen en beter orkestreren. De Trigger Zone schetst de contouren van de neuropsychodynamische benadering van veranderkunde. Simon Sijbrands verbindt de buiten- en binnenwereld van mensen en vertaalt deze in een aantal richtinggevende principes; verandering van gedrag betekent bijvoorbeeld verandering in het brein. Dit simpele feit heeft nogal wat gevolgen voor het ontwerpen en uitvoeren van veranderprocessen. Het boek biedt een nieuwe en completere kijk op veranderprocessen, en is daarmee een must have voor iedereen die zich verantwoordelijk voelt voor collectieve en individuele verandering. "Het eerste boek dat ik ken waarin neurowetenschappen, psycho-analyse en managementwetenschappen op een uitstekende en toegankelijke manier wordt beschreven en geïntegreerd. Niet een goed, maar een erg goed boek voor bestuurders, managers, consultants, studenten en andere geïnteresseerden die meer willen weten van verandering als kernthema in hun leven" (Manfred Kets de Vries, hoogleraar leiderschapsontwikkeling en organisatieverandering Insead, auteur van meer dan 22 boeken en vele artikelen over leiderschap, gedrag en verandering).

Author(s):


Simon Sijbrands

Publisher: Vrije Uitgevers, De
Published at: April 2013
Edition: 1
Er zijn nog geen ervaringen.

    Deel je ervaring

    Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

    Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.