Economische analyse van de onderneming

Formaat:
Wij doneren tot 12% van je aankoopbedrag aan een onderwijs project van de Tika Foundation in Nepal.

Economische analyse van de onderneming

YouBeDo
Logo van YouBeDo
Opleiderscore: starstarstarstarstar 10 YouBeDo heeft een gemiddelde beoordeling van 10 (uit 2 ervaringen)

Tip: klik op de knop om te starten met lezen!

Beschrijving

In dit werk worden de klassieke en moderne bedrijfseconomische theorieën met betrekking tot het managemement van ondernemingen voorgesteld. Onder meer productie, concurrentie, prijszetting, eigenaar-managerrelaties, corporate governance en financiering komen op een geïntegreerde wijze aan bod. In een eerste hoofdstuk wordt op basis van transactiekosten- en eigendomsrechtentheorieën een economische basis gelegd die kan doen begrijpen waarom ondernemingen in een markteconomie nodig zijn en kunnen blijven bestaan. Vervolgens komt de klassieke winstmaximaliserende onderneming aan bod, gevolgd door recentere inzichten die de interacties tussen eigenaars en managers centraal stellen. Het boek is g…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Growth Hacking, Online marketing, Zoekmachine marketing (SEO/SEA), SEO en Google Analytics.

In dit werk worden de klassieke en moderne bedrijfseconomische theorieën met betrekking tot het managemement van ondernemingen voorgesteld. Onder meer productie, concurrentie, prijszetting, eigenaar-managerrelaties, corporate governance en financiering komen op een geïntegreerde wijze aan bod. In een eerste hoofdstuk wordt op basis van transactiekosten- en eigendomsrechtentheorieën een economische basis gelegd die kan doen begrijpen waarom ondernemingen in een markteconomie nodig zijn en kunnen blijven bestaan. Vervolgens komt de klassieke winstmaximaliserende onderneming aan bod, gevolgd door recentere inzichten die de interacties tussen eigenaars en managers centraal stellen. Het boek is gericht op geïnteresseerden in het fundamenteel denken over de werking van ondernemingen, met een basiskennis op het vlak van micro-economie en eenvoudige analytische technieken.

Author(s):


Marc Jegers

Publisher: Academic & Scientific publishers
Published at: February 2017
Edition: 1
Er zijn nog geen ervaringen.

    Deel je ervaring

    Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

    Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.