Een prijsvraag als communicatiemiddel

Formaat:
Wij doneren tot 12% van je aankoopbedrag aan een onderwijs project van de Tika Foundation in Nepal.
Logo van YouBeDo

Tip: klik op de knop om te starten met lezen!

Beschrijving

PRIJSVRAAG ALS COMMUNICATIEMIDDEL
Nederlanders zijn gek op het spelen van spelletjes en doen graag mee aan prijsvragen en wedstrijden. Zij willen graag iets winnen, van een geldprijs tot de eer om ergens de beste in te zijn. Om iets te winnen zijn mensen graag bereid een tegenprestatie te leveren. In de vorm van een financiële bijdrage (een lot kopen, een product kopen om mee te mogen doen) of het leveren van een prestatie (van het oplossen van een puzzel tot het bedenken van een slagzin of het leveren van ideeën voor een nieuw product) of een combinatie daarvan.
Het organiseren van een prijsvraag is een krachtig hulpmiddel om ommunicatiedoelstellingen te helpen realiseren. Dit Communicatie …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Communicatiemiddelen, Communicatieplan, Communicatiemanagement, Communicatie advies en B2B-Communicatie.

PRIJSVRAAG ALS COMMUNICATIEMIDDEL
Nederlanders zijn gek op het spelen van spelletjes en doen graag mee aan prijsvragen en wedstrijden. Zij willen graag iets winnen, van een geldprijs tot de eer om ergens de beste in te zijn. Om iets te winnen zijn mensen graag bereid een tegenprestatie te leveren. In de vorm van een financiële bijdrage (een lot kopen, een product kopen om mee te mogen doen) of het leveren van een prestatie (van het oplossen van een puzzel tot het bedenken van een slagzin of het leveren van ideeën voor een nieuw product) of een combinatie daarvan.
Het organiseren van een prijsvraag is een krachtig hulpmiddel om ommunicatiedoelstellingen te helpen realiseren. Dit Communicatie Memo gaat in op wat prijsvragen zijn en wat daarvoor de wettelijke regels zijn.
Het belicht de achtereenvolgende stappen om een prijsvraag te organiseren en geeft een overzicht van de verschillende soorten prijsvragen en wat u daarmee in uw communicatie kunt bereiken.

Author(s):


Marten Waardenburg

Publisher: Boom uitgevers Amsterdam
Published at: February 2013
Edition: 1
Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.