Effectieve tweegesprekken

Formaat:
Wij doneren tot 12% van je aankoopbedrag aan een onderwijs project van de Tika Foundation in Nepal.

Effectieve tweegesprekken

YouBeDo
Logo van YouBeDo
Opleiderscore: starstarstarstarstar 10 YouBeDo heeft een gemiddelde beoordeling van 10 (uit 2 ervaringen)

Tip: klik op de knop om te starten met lezen!

Beschrijving

Hoe leidt u als leidinggevende de gesprekken met uw medewerkers in goede banen, en houdt u ook bij kritiek of slecht nieuws de werkrelatie prettig? Hoe geeft u op een motiverende manier feedback? En op welke manier laat u een kandidaat optimaal tot zijn recht komen tijdens een selectiegesprek? Op deze en andere vragen geeft Effectieve tweegesprekken antwoord.
Met de elementaire gespreksvaardigheden uit dit boek staat u sterker in uw schoenen in elk gesprek. Het voert u per gesprekstype vlot van voorbereiding naar geslaagde afronding.
Aan bod komen onder meer:
het selectiegesprek;
het functioneringsgesprek;
het slechtnieuwsgesprek;
het geven van feedback;
het hanteren van conflicten.
In deze …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Hoe leidt u als leidinggevende de gesprekken met uw medewerkers in goede banen, en houdt u ook bij kritiek of slecht nieuws de werkrelatie prettig? Hoe geeft u op een motiverende manier feedback? En op welke manier laat u een kandidaat optimaal tot zijn recht komen tijdens een selectiegesprek? Op deze en andere vragen geeft Effectieve tweegesprekken antwoord.
Met de elementaire gespreksvaardigheden uit dit boek staat u sterker in uw schoenen in elk gesprek. Het voert u per gesprekstype vlot van voorbereiding naar geslaagde afronding.
Aan bod komen onder meer:
het selectiegesprek;
het functioneringsgesprek;
het slechtnieuwsgesprek;
het geven van feedback;
het hanteren van conflicten.
In deze tweede herziene druk zijn de gespreksvormen geactualiseerd en wordt er extra aandacht besteed aan boodschappen die niet direct aan de oppervlakte liggen. Bovendien zijn er twee nieuwe hoofdstukken toegevoegd: feedback geven en ontwikkelgesprekken voeren.
Marike van den Berg (1963) startte als trainer communicatietechnieken bij Boertien & Partners. Vervolgens werkte zij bij de ANWB, aanvankelijk als organisatieadviseur en aansluitend als leidinggevende van een grote inspectie-afdeling. Ze stapte in 2000 over naar adviesbureau Ardis, waar ze zich richtte op managementtrainingen en het begeleiden van managementteams. Sinds 2006 ontwikkelt ze HRM-beleid voor de Rijksoverheid.
De serie Praktijkgidsen voor Manager en Ondernemer biedt een praktische training in managementvaardigheden. Met een minimum aan theorie en een maximum aan praktische richtlijnen verwerft u in twee avonden lezen een schat aan informatie en vaardigheden. Daarnaast zijn de boeken ideaal als naslagwerk.
De Praktijkgidsen voor Manager en Ondernemer worden geschreven door mensen die op hun vakgebied een jarenlange praktijkervaring hebben opgedaan. De serie staat onder redactie van Plattel en Partners te Baarn.

Author(s):


Marike van den Berg

Publisher: Boom uitgevers Amsterdam
Published at: December 2006
Edition: 1
Er zijn nog geen ervaringen.

    Deel je ervaring

    Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

    Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.