Financieel management voor de creatieve industrie

Formaat:
Wij doneren tot 12% van je aankoopbedrag aan een onderwijs project van de Tika Foundation in Nepal.

Financieel management voor de creatieve industrie

YouBeDo
Logo van YouBeDo

Tip: klik op de knop om te starten met lezen!

Beschrijving

LET OP: De titel van de vorige druk was Financieel management voor communicatie. De creatieve industrie is de meest dynamische sector van de Nederlandse economie. Een groeiend aantal mensen vindt een baan in de sector, er worden continu nieuwe diensten bedacht en in de markt gezet en er gaat veel geld in om. Om de innovaties in de creatieve industrie goed te kunnen begeleiden, is inzicht in bedrijfseconomische processen voor (aankomende) managers essentieel. In Financieel management voor de creatieve industrie worden deze processen uitvoerig behandeld aan de hand van diverse praktijkvoorbeelden. In deel I komen de (functie van de) balans en de resultaten- of exploitatierekening uitgebreid aa…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

LET OP: De titel van de vorige druk was Financieel management voor communicatie. De creatieve industrie is de meest dynamische sector van de Nederlandse economie. Een groeiend aantal mensen vindt een baan in de sector, er worden continu nieuwe diensten bedacht en in de markt gezet en er gaat veel geld in om. Om de innovaties in de creatieve industrie goed te kunnen begeleiden, is inzicht in bedrijfseconomische processen voor (aankomende) managers essentieel. In Financieel management voor de creatieve industrie worden deze processen uitvoerig behandeld aan de hand van diverse praktijkvoorbeelden. In deel I komen de (functie van de) balans en de resultaten- of exploitatierekening uitgebreid aan de orde. Ook worden de kosten nader bekeken. In deel II wordt ingegaan op budgettering en in deel III wordt, tot slot, financieel management onder de loep genomen. Het boek is geschreven in heldere taal en bevat veel opdrachten waarmee de behandelde theorie kan worden geoefend. De uitwerkingen van de opdrachten en extra oefenmateriaal zijn te vinden op www.financieelmanagementvoordecreatieveindustrie.nl. Doelgroep Dit boek is bestemd voor hbo-studenten communicatie, marketingcommunicatie en media- en entertainmentmanagement.

Author(s):


André van Dijk
Paul Oostveen

Publisher: Boom uitgevers Amsterdam
Published at: August 2015
Edition: 1
Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.