Humor

Formaat:
Wij doneren tot 12% van je aankoopbedrag aan een onderwijs project van de Tika Foundation in Nepal.
Logo van YouBeDo
Opleiderscore: starstarstarstarstar 10 YouBeDo heeft een gemiddelde beoordeling van 10 (uit 2 ervaringen)

Tip: klik op de knop om te starten met lezen!

Beschrijving

Met humor kunnen hulpverleners veel bereiken in de begeleiding van verstandelijk gehandicapte cliënten met gedragsproblemen. Humor kan gedragsproblemen helpen voorkomen en vastgelopen begeleidingssituaties doorbreken. Hoe is humor toe te passen? Mieke Janssens reikt in haar boek de `humorvolle benaderingswijze` aan.

Bij de humorvolle benaderingswijze anticiperen hulpverleners op het functioneringsniveau en de interesse van cliënten. Hulpverleners stemmen hun humor als het ware af op cliënten. Door een juiste afstemming kan humor bij uitstek een werkbare methode in de omgang met verstandelijk gehandicapten zijn. De grapjes en technieken zijn duidelijk en nodigen uit tot reactie.

Het boek be…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Humor, Verstandelijk Gehandicaptenzorg, Gedragsproblemen, Gehandicaptenzorg en (Cognitieve) gedragstherapie.

Met humor kunnen hulpverleners veel bereiken in de begeleiding van verstandelijk gehandicapte cliënten met gedragsproblemen. Humor kan gedragsproblemen helpen voorkomen en vastgelopen begeleidingssituaties doorbreken. Hoe is humor toe te passen? Mieke Janssens reikt in haar boek de `humorvolle benaderingswijze` aan.

Bij de humorvolle benaderingswijze anticiperen hulpverleners op het functioneringsniveau en de interesse van cliënten. Hulpverleners stemmen hun humor als het ware af op cliënten. Door een juiste afstemming kan humor bij uitstek een werkbare methode in de omgang met verstandelijk gehandicapten zijn. De grapjes en technieken zijn duidelijk en nodigen uit tot reactie.

Het boek begint met definities van humor en theorieën over humor. Vervolgens is te lezen hoe humorvolle interventies aansluiten op het niveau van cliënten. Er is aandacht voor probleemgedrag en het effect van humor. Daarna zijn humorvolle interventies te lezen die hulpverleners in de praktijk kunnen gebruiken. Voorbeelden van interventies zijn: overdrijven, zingen, fluisteren en absurde oplossingen aandragen.

Het boek is geschreven voor studenten hbo (SPH), maar het is ook interessant voor begeleiders en overige hulpverleners van verstandelijk gehandicapten.

Author(s):


M. Janssens

Publisher: Boom uitgevers Amsterdam
Published at: July 2003
Edition: 1
Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.