Integrale organisatieverandering

Formaat:
Wij doneren tot 12% van je aankoopbedrag aan een onderwijs project van de Tika Foundation in Nepal.

Integrale organisatieverandering

YouBeDo
Logo van YouBeDo
Opleiderscore: starstarstarstarstar 10 YouBeDo heeft een gemiddelde beoordeling van 10 (uit 2 ervaringen)

Tip: klik op de knop om te starten met lezen!

Beschrijving

Het bestaansrecht van organisaties hangt sterk af van het vermogen te anticiperen op een veranderende omgeving. Organisaties die dat niet kunnen overleven niet. Dit boek is een pleidooi voor verandering. Veranderen betekent de wil hebben om te leren, te leren van jezelf, van de omstandigheden en zeker van anderen in de organisatie. Een lerende organisatie vraagt om een integrale benadering van verandering, niet als bedreiging voor de bestaande orde, maar als een onderdeel van de orde. Een vitale organisatie is altijd een lerende organisatie. Daarom biedt deel 1 van het boek inzicht in het wat en het waarom van een veranderingsproces. In deel 2 laat de auteur in de praktijk zien hoe op system…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Het bestaansrecht van organisaties hangt sterk af van het vermogen te anticiperen op een veranderende omgeving. Organisaties die dat niet kunnen overleven niet. Dit boek is een pleidooi voor verandering. Veranderen betekent de wil hebben om te leren, te leren van jezelf, van de omstandigheden en zeker van anderen in de organisatie. Een lerende organisatie vraagt om een integrale benadering van verandering, niet als bedreiging voor de bestaande orde, maar als een onderdeel van de orde. Een vitale organisatie is altijd een lerende organisatie. Daarom biedt deel 1 van het boek inzicht in het wat en het waarom van een veranderingsproces. In deel 2 laat de auteur in de praktijk zien hoe op systematische wijze aan verandering kan worden gewerkt.

Het boek is bedoeld voor studenten van opleidingen personeelsmanagement in het Hoger Onderwijs. Ervaren strategisch managers, personeelsmanagers, lijnmanagers en medewerkers van organisaties hebben als actoren in veranderingsprocessen baat bij het boek. Veranderen vereist namelijk in de eerste plaats hun betrokkenheid.

Author(s):


G. Cuyvers

Publisher: Boom uitgevers Amsterdam
Published at: July 2003
Edition: 1
Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.